Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-14, 01:07
  #1
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Har gått 3 dagar utan att röka nu, efter att ha rökt 10-15 cigaretter om dagen i över 10 år. Jag har några minttabletter med nikotin i till min hjälp men är fortfarande röksugen ofta.

Dagens gympass kändes helt förjävligt. Noll fokus, noll kontakt, kom på mig själv med dålig form flera gånger och kände mig mest allmänt otaggad. Så pass att jag till och med skippade de två sista övningarna då min fokus var så låg att de kändes i princip meningslöst att utföra.

Hur lång tid efter rökstopp får man dras med det här? Är det flera veckor/månader vi snackar om så undrar jag om det ens är värt det för mig att sluta röka i dagens läge. Har ni som lyckats sluta några tips för hur man kan tagga till under träning trots röksuget? Help
Citera
2020-05-14, 01:48
  #2
Medlem
Ta en snus när du tränar. Gammalt knep från rökare
Citera
2020-05-14, 08:07
  #3
Medlem
Slutade snusa för en månad sen, tog ca en vecka innan man kände sig normal under träning igen. Helt fräsch och utan sug har jag börjat känna mig relativt nyligen.

Inte rökning men close enough
Citera
2020-05-14, 08:10
  #4
Moderator
yz44s avatar
Kanske att det är bättre att helt avstå från nikotin.
Att bli av med ett beroende är inte helt enkelt så du kan behöva någon form av hjälp.
Kolla sidan rökavvänjning så kanske du kan öka din motivation.

Önskar dig lycka till och ge inte upp, det går att sluta.
Citera
2020-05-15, 10:53
  #5
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Kanske att det är bättre att helt avstå från nikotin.
Att bli av med ett beroende är inte helt enkelt så du kan behöva någon form av hjälp.
Kolla sidan rökavvänjning så kanske du kan öka din motivation.

Önskar dig lycka till och ge inte upp, det går att sluta.
Har redan slutat med droger som amfetamin och benzo med väldigt lyckat resultat så rökningen ska nog inte vara någon match egentligen, tycker bara det är synd ifall träningen blir lidande. Givetvis tänkte jag även hoppa av nikotin tabletterna efter några veckor men kör på med de tills vidare då jag inte klarar att sluta cold turkey helt och hållet. Redan provat typ 10 gånger. Blir bara att jag tänker "äsch, det är bara cigaretter" och går och köper ett nytt paket vid minsta stress.

Kändes mycket bättre på gymmet imorse!
Citera
2020-05-15, 10:55
  #6
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-Af-Schyman
Slutade snusa för en månad sen, tog ca en vecka innan man kände sig normal under träning igen. Helt fräsch och utan sug har jag börjat känna mig relativt nyligen.

Inte rökning men close enough
Skönt att höra att det varar så pass kort tid! Snus är ju dessutom generellt starkare så borde ju rimligen utveckla ett starkare fysiskt beroende än cigaretter.

Kändes mycket bättre på gymmet idag!
Citera
2020-05-17, 19:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren
Har redan slutat med droger som amfetamin och benzo med väldigt lyckat resultat så rökningen ska nog inte vara någon match egentligen, tycker bara det är synd ifall träningen blir lidande. Givetvis tänkte jag även hoppa av nikotin tabletterna efter några veckor men kör på med de tills vidare då jag inte klarar att sluta cold turkey helt och hållet. Redan provat typ 10 gånger. Blir bara att jag tänker "äsch, det är bara cigaretter" och går och köper ett nytt paket vid minsta stress.

Kändes mycket bättre på gymmet imorse!


Grymt jobbat! Fick inspiration att tag i mitt snusande!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback