Citat:
Ursprungligen postat av
laddare45
Hej på er Flashback.
Jag är mobilberoende, beroende av min mobiltelefon.
Detta går ut över mitt liv negativt på flera sätt. Bland annat mitt humör, mitt mående, min hållning, mina handleder, mina ögon, min tid, min sömn (framförallt), mitt intresse till saker, min fritid, mina rutiner, när jag äter, när jag skiter, när jag badar, när jag är med kompisar.
Jag har laddat ned en app som tar tiden man spenderar per dag. I genomsnitt blir det 3-6 h. På vad då? Skit. Slösurf på Flashback, 9gag, YouTube.
Jag vet inte senaste gången jag gick och lade mig direkt. Jag kollar alltid mobilen några timmar i sängen. Ibland går jag och lägger mig men sedan går jag upp och kollar mobilen en timme sen går och lägger mig. Precis som när jag var beroende av cigg.
Jag mår fruktansvärt dåligt av detta. Jag sover dåligt. Har ont i handleden efter att ha hållt i min telefon alla dessa år, 400 gram i konstig vinkel är inte naturligt.
Kan ni snälla dela med er av era berättelser.
Kan ni dela med er av tips.
Jag funderar seriöst på att nästan slänga min mobil åt helvete.
Med förhoppning om en givande tråd med hjälpsamma kommentarer.
Med vänliga hälsningar
Erik
Ja det är jag. Men samtidigt. Har ingen lust att umgås med folk osv. Jag är helt enkelt en osocial människa som hellre lägger ned tid på mig själv än på andra. Så här har jag egentligen alltid varit. Däremot kanske det är dags att återuppta intressen man hade tidigare.