2020-05-17, 02:07
Medlem
kraniumgranskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Jag kanske är gammal....men va fan hände med vitt vin och räkor, sen är det kört!! En vinnare.

Detta funkar fortfarande. Tror det handlar om att få det lyxigt så hon känner sig uppskattad....och möjligtvis står i skuld för att hon just mumsat i sig en 500krs-hummer med fint vin till. Kombo av känslor som leder till action. Sen ska det givetvis vara någon god choklad efter maten.
Citera
2020-05-17, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Vad är grejen med pasta egentligen?
Varför tror ni att en date ska bli imponerad av en svennig pastarätt?

Jag tror stenhårt på plockmat/tapas som första middag att bjuda på, risken är att damen är nervös och inte hungrig så det blir lätt pinsamt om hon inte vill äta särskilt mycket.

Gratinerade ostron, pillisar, chark/ost, små kycklingspett, tomatsallad, liten caesar, kingcrab, egengjord temaki, balsamicokokt fläsk, gratinerade greenshells, ravioli fylld med pulled pork, babysquids al pilpil.

Lagom mättnad, lagom svårighetsgrad, bra energi.

Jag skulle då hellre välja en pastarätt framför tapas/plockmat i alla fall. Men det beror ju på vad det är för en pastarätt. Jag skulle inte bli imponerad av snabbmakaroner med Scans köttbullar, exempelvis. Men det finns lite festligare/lyxigare pastarätter, alla pastarätter är inte typisk vardagsmat som de flesta äter regelbundet. Satsar man på en sådan rätt, och gärna hemgjord pasta, så skulle jag absolut föredra det framför plockmat/tapas. Folk är olika. Så pasta är inte alltid en diss.

Å andra sidan, jag är typen av person som älskar pasta. Medan jag inte är förtjust i plockmat och smårätter (som tapas och meze). Så om, jag fick välja så skulle jag hellre bli bjuden på valfri pastarätt framför något form av plockmat/smårätter. Visserligen skulle jag äta det sistnämnda, men troligen enbart av ren artighet. Ingen snubbe kan förvänta sig att det ökar chansen att få ligga dock.
Senast redigerad av Amberfly 2020-05-17 kl. 04:59.
Citera
2020-05-17, 04:52
Medlem
5 gram söt basilika
Champinjoner
Lök
Vitlök
Räkor
Grädde
Salt
Vitpeppar

Hemmagjord pasta äggula och mjöl.

Stek på vitlöken samt räkorna i en halv minut ungefär på varje sida, lägg den sedan åt sidan. Kasta i resten av grönsakerna och stek dom tills dom är bra i färgen. Finhacka basilikan och I med den med sen grädde salt och vitpeppar samt räkorna modell större . Koka pastan som du gjort tills färdig och släng i den i pastasåsen och rör om. Klart.
Citera
2020-05-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Alltså JA, serverar man en korrekt tillagad bouillabaisse och iallafall inte får till det på kvällen så har man fasiken gjort något väldigt fel som person, en bouillabaisse är väl det närmsta ligg-garanti man kan komma.

Absolut, jag får instämma i att en bouillabaisse förmodligen ökar "liggrisken" så mycket som en maträtt kan göra.
En saffransdoftande bra fisksoppa överlag går annars väldigt ofta hem!

Sen verkar i alla fall min fru väldigt glad i min barbecue! Hon blir lycklig bara jag säger att jag planerat göra ribs till helgen. Helst med en god sallad, och kanske lite melon eller nåt fräscht till. Så att det inte blir för stabbigt. Haha...! Får jag säga det själv är dessa ribs bland det godaste man kan äta! Möjligt att jag ändrar mig om jag testar att laga Wagyu, eller fläsksida av iberico.

Kanske är det att jag lagar mat och förbereder i en hel dag som gör att det går hem! Liggrisken ökar definitivt enligt mina empiriska studier.
Citera
2020-05-18, 16:04
Medlem
Om man vill kunna framstå som spontan tex mitt i natten men ändå langa fram mat som imponerar, tar 10 minuter att laga och bygger på ingredienser som helt och hållet går att ha hemma i månader utan att bli dåliga är det här mitt bästa tips:
Udonkimchi:
Smält 2 msk smör på mellanvärme. Lägg i 2 dl hackad kimchi och två matskedar koreansk chilipasta, Gouchjang. Stek i typ 5 minuter till kimchin har fått lite färg. På med typ en halv dl kimchilag, en dl vatten och en kvarts buljontärning. Under tiden vätskan kokar bort: Koka 400 gram udonnudlar, det står på paketet hur du ska göra. Häll av, blanda med det i stekpannan och 3 msk smör. Salta lite. Man kan ha på stekt ägg eller rå äggula eller lite salladslök eller sesamfrön men ta det lugnt med toppingen så det inte blir ängsligt.
Citera
2020-05-19, 15:38
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Varför då? För att det får tjejen att känna sig så härligt proppmätt?
Nej för att jag gillar pasta såklart, sen att jag alltid får ligga är bara en bonus
Citera
2020-05-19, 23:50
Medlem
Ge mig tillräckligt mycket bra ost, kex och lämpliga tillbehör och drycker så är det done deal. Annars får ni låta mig vara i fred i köket och ge fan i mina kockknivar. Den som är ute efter något varaktigt tar hand om disken efteråt.
Citera
2020-05-20, 00:09
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagokatten
Ge mig tillräckligt mycket bra ost, kex och lämpliga tillbehör och drycker så är det done deal. Annars får ni låta mig vara i fred i köket och ge fan i mina kockknivar. Den som är ute efter något varaktigt tar hand om disken efteråt.

Att diska är effektivt om man vill talla på bruttans tuttar mer gånger - allt annat är en katastrof
Citera
2020-05-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Det första låter som en försämrad variant på pasta salsicca utan både vin och grädde, kul att du fick ligga dock.

Du har inte grädde i riktiga pastarätter. Man vispar ihop ägg med parmesan och pecorino för att få till krämighet.
Citera
2021-03-08, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inasgbg
Om man vill kunna framstå som spontan tex mitt i natten men ändå langa fram mat som imponerar, tar 10 minuter att laga och bygger på ingredienser som helt och hållet går att ha hemma i månader utan att bli dåliga är det här mitt bästa tips:
Udonkimchi:
Smält 2 msk smör på mellanvärme. Lägg i 2 dl hackad kimchi och två matskedar koreansk chilipasta, Gouchjang. Stek i typ 5 minuter till kimchin har fått lite färg. På med typ en halv dl kimchilag, en dl vatten och en kvarts buljontärning. Under tiden vätskan kokar bort: Koka 400 gram udonnudlar, det står på paketet hur du ska göra. Häll av, blanda med det i stekpannan och 3 msk smör. Salta lite. Man kan ha på stekt ägg eller rå äggula eller lite salladslök eller sesamfrön men ta det lugnt med toppingen så det inte blir ängsligt.

Enda tipset som faktiskt lät gott, vilken buljong ska det vara? Grönsaksbuljong??
Citera
2022-01-17, 19:56
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inasgbg
Udonkimchi:

Wow!
Ditt recept fungerade på alla plan. Grabben blev lagom mätt och glad helt enkelt, precis som jag tänkt.
Citera
2022-01-17, 23:43
Medlem
GRILLA. En well done biff och hon börjar läcka något hiskeligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in