Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Detta tips är trådens bästa. Lax, sparris och en sallad är tre grejer som de flesta kvinnor tycker om. Koka lite färskpotatis till det så är du i mål.
Sedan vill jag poängtera att ni som skriver att "svenniga pastarätter" går bort har fel. Kvinnor brukar i allmänhet gilla kombinationen av pasta och grädde/ost. Det visar åtminstone mina empiriska studier. Finns säkert många som håller med.
"En köttbit" är ett betydligt osäkrare kort. Typ 50/50 om det uppskattas eller ej. Någon dåre föreslog rökta revbensspjäll. Kan inte tänka mig att det funkar som dejtmat.
Ett annat tips är att laga indisk eller sydostasiatisk mat. Imponerar på många om du får till rätten så att den verkligen blir god. Risken att misslyckas finns där, helt klart.
"Dåren" med revben här!
Vem har pratat om dejtmat? Frågeställningen är mat som ger chans (eller risk, som TS kallar det) till ligg.
I en stadig relation sedan många år är det sällan fråga om dejt. Man behöver visa lite att man anstränger sig. En partner går ofta igång på om man gör något riktigt bra, tex mat...! Denna variant av ribs har dessutom omvänt en vegetarian..!
När det gäller dessa fantastiska ribs säger jag som i den dåliga reklamen för vitaepro eller vad det nu heter: Det funkar för mig!
Annars kan jag stämma in i det tråkiga konstaterandet att städning ligger högt på listan i en fast relation.
Ett annat mycket snabbare alternativ som brukar vara säkert kort är en bra pasta med saftig kyckling, soltorkade tomater och saffran, bland annat. Alternativt en bra bouillabaisse!