2020-05-13, 23:31
Avslutad
Enbart tjockisar med ätstörningar skulle bli kåta av dom där recepten.
Citera
2020-05-13, 23:40
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Jouni
Färska ostron som sköljs ned med väl kyld Moët Champagne. För oss som har råd.....med knulla

Ja exakt

Typ enkla lätta skaldjursrätter med lite dricka är perfa för en prinsessa ,härliga slanka kex älskar sådant.

Man måste dock tänka på att det finns folk som måste koka ett grishuvud och servera t-röd i avsågade ölburkar för sitt ligga - vi måste vara ödmjuka i tråden
Citera
2020-05-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Detta tips är trådens bästa. Lax, sparris och en sallad är tre grejer som de flesta kvinnor tycker om. Koka lite färskpotatis till det så är du i mål.

Sedan vill jag poängtera att ni som skriver att "svenniga pastarätter" går bort har fel. Kvinnor brukar i allmänhet gilla kombinationen av pasta och grädde/ost. Det visar åtminstone mina empiriska studier. Finns säkert många som håller med.

"En köttbit" är ett betydligt osäkrare kort. Typ 50/50 om det uppskattas eller ej. Någon dåre föreslog rökta revbensspjäll. Kan inte tänka mig att det funkar som dejtmat.

Ett annat tips är att laga indisk eller sydostasiatisk mat. Imponerar på många om du får till rätten så att den verkligen blir god. Risken att misslyckas finns där, helt klart.

"Dåren" med revben här!
Vem har pratat om dejtmat? Frågeställningen är mat som ger chans (eller risk, som TS kallar det) till ligg.
I en stadig relation sedan många år är det sällan fråga om dejt. Man behöver visa lite att man anstränger sig. En partner går ofta igång på om man gör något riktigt bra, tex mat...! Denna variant av ribs har dessutom omvänt en vegetarian..!
När det gäller dessa fantastiska ribs säger jag som i den dåliga reklamen för vitaepro eller vad det nu heter: Det funkar för mig!

Annars kan jag stämma in i det tråkiga konstaterandet att städning ligger högt på listan i en fast relation.

Ett annat mycket snabbare alternativ som brukar vara säkert kort är en bra pasta med saftig kyckling, soltorkade tomater och saffran, bland annat. Alternativt en bra bouillabaisse!
Citera
2020-05-14, 12:58
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
"Dåren" med revben här!
Vem har pratat om dejtmat? Frågeställningen är mat som ger chans (eller risk, som TS kallar det) till ligg.
I en stadig relation sedan många år är det sällan fråga om dejt. Man behöver visa lite att man anstränger sig. En partner går ofta igång på om man gör något riktigt bra, tex mat...! Denna variant av ribs har dessutom omvänt en vegetarian..!
När det gäller dessa fantastiska ribs säger jag som i den dåliga reklamen för vitaepro eller vad det nu heter: Det funkar för mig!

Annars kan jag stämma in i det tråkiga konstaterandet att städning ligger högt på listan i en fast relation.

Ett annat mycket snabbare alternativ som brukar vara säkert kort är en bra pasta med saftig kyckling, soltorkade tomater och saffran, bland annat. Alternativt en bra bouillabaisse!
Alltså JA, serverar man en korrekt tillagad bouillabaisse och iallafall inte får till det på kvällen så har man fasiken gjort något väldigt fel som person, en bouillabaisse är väl det närmsta ligg-garanti man kan komma.
Citera
2020-05-14, 13:09
Medlem
Ichwills avatar
Stekt Falukorv och stuvade makaroner, serveras med tomater (ketchup) och kall mjölk.
Finns inte ett fruntimmer som inte går igång på det...
Citera
2020-05-14, 13:31
Medlem
DolfRacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Som titeln antyder så har jag ett par recept som absolut har ökat liggrisken med 100%!

salcicca/pasta

1#
4st salsiccia( kläms ut och steks)
vitlök
rosmarin
bredbandspasta
röra med äggula, parmesanost och varmt pastavatten som hälls över alltihopa
sen avslutar man med 2st paket krossade tomater över hela skiten!

Lägg till en riktigt vällagrad Parmigiano Reggiano SUB lagrad 36 månader så får du komma i röv också.
Citera
2020-05-14, 13:37
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolfRacer
Lägg till en riktigt vällagrad Parmigiano Reggiano SUB lagrad 36 månader så får du komma i röv också.

Sorry för off topic men du väntade alltså 7 år med att posta och det är det första inlägg? Hatten av!

Ont: Tagliatelle med en lätt räksås och ett glas vin lärde min far mig att det alltid går hem hos kvinnorna.
Citera
2020-05-14, 14:02
Medlem
Idumeas avatar
Tänkte först: "Vadfan, är jag hemma hos en kille som jag är intresserad av är det ju knappast maten som kommer avgöra om jag vill ligga eller inte."
Sen såg jag inlägget om fylld paprika. Fyyy faan för att bli bjuden på den maträtten på en dejt. Kan inte tänka mig något osexigare.
Citera
2020-05-14, 14:06
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Tänkte först: "Vadfan, är jag hemma hos en kille som jag är intresserad av är det ju knappast maten som kommer avgöra om jag vill ligga eller inte."
Sen såg jag inlägget om fylld paprika. Fyyy faan för att bli bjuden på den maträtten på en dejt. Kan inte tänka mig något osexigare.

Räkor och explorerer då
Citera
2020-05-14, 14:47
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Räkor och explorerer då

Hellre det!
Citera
2020-05-14, 15:21
Medlem
Tänker att pasta kan funka bra, så länge man tar i lite extra. En riktigt bra bolognese med vin, grädde, lever och pappardelle, en spaghetti puttanesca eller linguine al limone.
Satsa på säkra kort som man vet blir bra helt enkelt!
Citera
2020-05-14, 15:34
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Som titeln antyder så har jag ett par recept som absolut har ökat liggrisken med 100%!

salcicca/pasta

1#
4st salsiccia( kläms ut och steks)
vitlök
rosmarin
bredbandspasta
röra med äggula, parmesanost och varmt pastavatten som hälls över alltihopa
sen avslutar man med 2st paket krossade tomater över hela skiten!

2#

Tärnad Fläskfilégryta/pasta

1st fläskfilé (som tärnas och steks)
pressad vitlök
hackad gräslök
matgrädde 5dl
dijonsenap 1-2 mtsk
oxfond (på känsla)
bredbandspasta

Dom här två recepten har verkligen gjort kvinnan här hemma kåtare iallafall!

Har ni liknande recept och erfarenheter får ni gärna dela med er om hur just ni lurar slidjuren i säng med matlagningen

Skriver du sliddjur blir FB’s sliddjur kränkta.

Pasta är alltid bra liggmat.

VILL du de facto ligga, kan du ändra det hela till chans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in