Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-10, 09:58
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/nyheter/qs/...-for-svenskar/

"I västgötska Töreboda har personer som haft framträdande positioner i svensk nazism öppnat ett kulturhus: Svenskarnas hus.

Syftet är att ”skapa trygga platser för svenskar” och locka till sig barnfamiljer. De vill också vara ett alternativ när, som de själva uttrycker det, ”stat och kommun sviker”.

Håller en ny rörelse på att växa fram? Vad driver dem? Och varför valde de just Töreboda?

Det här är berättelsen om extremism, polarisering och politik i en kommun som sett bättre dagar."

Vad säger ni om detta?
__________________
Senast redigerad av Knullkungen 2020-05-10 kl. 10:06.
Citera
2020-05-10, 10:05
  #2
Medlem
fittslems avatar
Så länge dom inte går runt och slår ner folk så får dom väl göra vad dom vill. Köper dom ett hus där dom kan predika i så får dom väl göra det.
Citera
2020-05-10, 10:14
  #3
Medlem
När expressen skriver högerextrem och nazist så vet man att så självklart inte är fallet, förintelsen skrivs med stor bokstav så självklart en sionist/vänster sympatisör som skrivit reportaget.

Skönt vinklat och retoriken samt ordval är genomskinligt, en svensk förening är nazistiskt och högerextremt, att tillåta åsiktsfrihet är att automatiskt vara nazist och anti-semit. Undra hur länge det sovande folket ska sova.
Citera
2020-05-10, 10:20
  #4
Avstängd
Svenskarnas hus har ju drivits av DfS i två år?
Citera
2020-05-10, 10:23
  #5
Medlem
pompom123s avatar
”Det var bråk i Kåtorp? Det måste vara nyanländas fel”. Men om det var svenskar – då blir folk tysta. Ingen pratar om när svenskar bråkar med knivar. "

Det är för att svenskar inte bråkar med knivar, vi har lite mer stake och slåss med knytnävar istället för att dra upp en kniv vilket alla Afghaner gör...
Citera
2020-05-10, 10:24
  #6
Medlem
Svp har aldrig så vitt jag vet drivit deras podd.
Citera
2020-05-10, 10:24
  #7
Medlem
johanjosefssons avatar
Expressen = Bonnier

Tror inte jag behöver utveckla mig mer.
Citera
2020-05-10, 10:36
  #8
Medlem
15minFames avatar
De borde ha vetat att det skulle bli skriverier när det är så utstuderat och att de skulle bli kallade högerextrema. Kunde kanske ha formulerat det lite bättre. Men med det sags så kan de som tycker det är så hemskt med att svenskar skaffar sig klubbar kan ju försöka besöka invandrar klubbarna där ingen pratar svenska och där en svensk inte skulle vara välkommen - bara deras skattepengar tas emot.
Citera
2020-05-10, 10:44
  #9
Avstängd
Kan man betta på när det brinner, som julbocken i Gävle?
Citera
2020-05-10, 10:52
  #10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Kan man betta på när det brinner, som julbocken i Gävle?

Jag skulle hellre betta på vem det blir. Det här är ett jobb för kärleksvåldet från vänster. Går runt och vara svensk? Det kan man ju inte göra, det är rasism. Elda!
Citera
2020-05-10, 10:56
  #11
Medlem
motarbetars avatar
Vågskålen är alltid framme när vänstermedia väljer att göra ett reportage likt detta. Hur mycket kan de lyckas smutskasta föreningen kontra att ge dom gratisreklam? Till en början så var reportaget till en början ganska positiv, men sedermera övergick den mer och mer till att försöka kleta 30-talets Tyskland och påstådda judeutrotningar på föreningen. Att de också alltid lyckas hitta negativa människor och inte de positiva är också en smula häpnadsväckande.

Nej överlag är det bra att föreningen lyfts fram och kanske inspirerar fler människor till att starta upp egna svenskvänliga projekt ute i den svenska landsbygden.
Citera
2020-05-10, 11:01
  #12
Medlem
Teleslingas avatar
Jag tycker det är utmärkt att packet håller sig däruppe i obygderna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback