2020-05-11, 11:00
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Blir nog inte så många reser ändå inom den närmsta framtiden med tanke på smittan

Haha, ja det är i och för sig sant
Citera
2020-05-11, 12:05
Medlem
happilappis avatar
Politiska motståndare = odemokratiskt.
Citera
2020-05-11, 12:29
Medlem
Utav världens alla skendemokratier så kanske Ungern inte bryr sig så mycket om att hålla skenet uppe, men deras ledare bryr sig i vart fall om det ungerska folket.
Om hundra år så kommer med stor sannolikhet de som befolkar Ungern fortfarande vara etniska ungrare, tror ni att vi kommer kunna säga samma sak om Sverige?
Citera
2020-05-11, 12:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Soros är framför allt jude och Rothschild/Rockefeller-lakej.

Han framstår inte som särskilt religiös. Han dyrkar väl i så fall guden Mammon främst.
Gällande Ungern ser jag dock orosmoln, dvs. att regeringen vill begränsa yttrandefriheten. Sådant ska regeringar skita i. Annars sympatiserar jag rätt bra med Orban i övrigt. (Orban är väl katolik förresten?)
Citera
2020-05-11, 12:56
Medlem
Drozds avatar
Så undantagslagar pga. coronasmittan gör ett land till en autokrati!? Då måste ju Italien, Tyskland och Frankrike vara synnerligen odemokratiska de med?

Vidrigt att media helt okritiskt sväljer propagandan från "Freedom House" och liknande NGO-förklädda lobbyorganisationer.

Jag var f.ö. i Budapest förra våren och slogs av hur säker denna vackra Donaumetropol kändes, kanske något för GU att analysera varför det är så? Rekommenderas varmt som resmål.
Senast redigerad av Drozd 2020-05-11 kl. 13:00.
Citera
2020-05-11, 12:56
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Privatägda bolag är inte staten och yttrandefrihet rör din rätt att kritisera staten utan att få rättsliga påföljder.
I Sverige riskerar du jobb och karriär om du kritiserar staten oavsett om din arbetsgivare är privat, kommunal, eller statlig.

Senast - vårdpersonal i Region Stockholm har blivit uppmanad att inte uttala sig i media. En tysthetskultur och självcensur är det som gäller.
Citera
2020-05-11, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
I Sverige riskerar du jobb och karriär om du kritiserar staten oavsett om din arbetsgivare är privat, kommunal, eller statlig.

Senast - vårdpersonal i Region Stockholm har blivit uppmanad att inte uttala sig i media. En tysthetskultur och självcensur är det som gäller.

Det finns amerikanska internetleverantörer som stänger av kunder som förnekar Förintelsen, fast det är 100% lagligt i USA...
Citera
2020-05-11, 14:04
Medlem
Ungern är ju faktiskt ett land dom sätter landets medborgaren först och sina intressen historiskt sett var det Adolf som började turista . sen kom Sovjetunionen och talade om var skåpet skulle stå .
och nu kommer EU och skall fylla hela landet med terrorister och lustmördare .. det är ganska intressant när EU och NATO skulle bomba skiten ur EX Jugoslavien vågade tyskarna sig inte fram dom är medvetna om sitt beteende när dom turistade Balkan staterna
Citera
2020-05-11, 15:24
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Han framstår inte som särskilt religiös. Han dyrkar väl i så fall guden Mammon främst.
Gällande Ungern ser jag dock orosmoln, dvs. att regeringen vill begränsa yttrandefriheten. Sådant ska regeringar skita i. Annars sympatiserar jag rätt bra med Orban i övrigt. (Orban är väl katolik förresten?)

Orban stoppar kulturmarxismen.
Citera
2020-05-11, 15:27
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Orban stoppar kulturmarxismen.

Bör man göra med argument, inte med censur. (Annars är han inte bättre än random sosse).
Citera
2020-05-11, 15:36
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Bör man göra med argument, inte med censur. (Annars är han inte bättre än random sosse).

Du kan uppenbarligen för lite historia för att förstå problemet och komplexiteten. Jag säger det inte för att vara dryg utan i all välmening. Jag har också befunnit mig där.
Citera
2020-05-11, 15:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Du kan uppenbarligen för lite historia för att förstå problemet och komplexiteten. Jag säger det inte för att vara dryg utan i all välmening. Jag har också befunnit mig där.

Det är nog snarare tvärt om: Länder som infört censur har det alltid gått åt skogen för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in