Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-08, 14:00
  #1
Medlem
CoZeCos avatar
Tjena, har på senare tid gått väldigt mycket, ca 1 mil om dagen, har tidigare gjort det i ca 2 år men då vägde jag 30kg mindre än vad jag gör nu och nu ska jag ner dit igen men får sån satan artillerield (när lår skrapar mot lår och ger en bränna) hur motverkar ni detta på bästa sätt? kirurgtejp funkade inte
__________________
Senast redigerad av CoZeCo 2020-05-08 kl. 14:04. Anledning: Stavfel
Citera
2020-05-08, 14:03
  #2
Medlem
holmiums avatar
Gå bredbent.
Citera
2020-05-08, 14:07
  #3
Medlem
franges avatar
Vaselin på insidan av låren brukar ju vara en klassiker.
Citera
2020-05-08, 14:12
  #4
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vaselin på insidan av låren brukar ju vara en klassiker.

Tack! Detta ska jag prova, det här är första gången jag går som överviktg (176cm och 92kg) har tidigare pendlat mellan 60-62kg och vill gärna ner dit men utan smärtan av artillerield
Citera
2020-05-08, 14:14
  #5
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Tack! Detta ska jag prova, det här är första gången jag går som överviktg (176cm och 92kg) har tidigare pendlat mellan 60-62kg och vill gärna ner dit men utan smärtan av artillerield

Kom på att cykelbyxor/tights skall vara bra till det också. Går ju att ha dolt under byxorna/shortsen om du inte vill se ut som en spandexhomofil på stan
Citera
2020-05-08, 14:14
  #6
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Puder?
Citera
2020-05-08, 14:17
  #7
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kom på att cykelbyxor/tights skall vara bra till det också. Går ju att ha dolt under byxorna/shortsen om du inte vill se ut som en spandexhomofil på stan

Haha på tiden som jag bodde på gymmet testade jag sådana en gång och satan vad det kändes i pungen vid vissa övningar, kanske annat när man går..Kanske ska testa och se för om inte pungen ligger bra så mår inget organ i kroppen bra :P
Citera
2020-05-08, 14:31
  #8
Medlem
borrizs avatar
Det straffar sig att gå med gällivarehäng. Skaffa byxhängslen som håller byxorna uppe så skall du se att det löser sig.
Citera
2020-05-08, 14:38
  #9
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det straffar sig att gå med gällivarehäng. Skaffa byxhängslen som håller byxorna uppe så skall du se att det löser sig.

Har ju dock skärp som håller byxorna vid linningen, har inge för slappa och inte för lösa brallor, sitter perfekt...
Citera
2020-05-08, 14:42
  #10
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Har ju dock skärp som håller byxorna vid linningen, har inge för slappa och inte för lösa brallor, sitter perfekt...
Inte om låren skaver mot varandra som du beskriver.

Kanske ett par boxershorts med lite längre ben än vad Björn Borg erbjuder kal vara lösningen
Citera
2020-05-08, 14:46
  #11
Medlem
Millediablos avatar
Ta inte vaselin, det är för tätt och du riskerar finnar/ bölder då bakterier går in i hårsäckarna.
Det finns bättre krämer t.ex
https://runon.se/sv/sportslick-small
Nu var den lite dyr men sök på skavsårssalva så hittar du bättre grejer än vaselin.
Citera
2020-05-08, 14:46
  #12
Medlem
Vaselin är svaret. Gärna vitt vaselin. Väldigt vanligt bland långdistanslöpare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback