Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-14, 10:51
  #1921
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Simpla lowest of the low pundare styckar inte varandra utan spår. Man hittar hans kvarlevor så småningom. Han gick ut i skogen och gick vilse. Han dog där

Borde man inte hittat något efter 4 år ?
Sidsjön och Södra berget är ju ett populärt område både vinter och sommartid med olika aktiviteter.
Om han gick österut så hade han ju kommit till Bredsand, söderut och västerut är det däremot enorma ytor att söka av, finns även en stor grustäkt väster om Sidsjön där man lätt skulle kunna gömma kroppsdelar.
Citera
2024-05-14, 11:54
  #1922
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Simpla lowest of the low pundare styckar inte varandra utan spår

Det är just det där som är konstigt. Vi snackar, utifrån vad jag läst och hört, om riktiga low-life pundare och de är ju inte direkt kända för att lyckas med saker.
Väldigt tveksam till att S*ra skulle lyckas med nånting om man ser till vilket skick hon verkade vara i.

Det var länge sen jag var i Sundsvall. Men för några år sedan träffade jag på en gammal kompis som bjöd in på grillfest och framåt småtimmarna blev det lite skvaller. En av de som var med på grillfesten bodde i Sundsvall och var nära kompis med Bobban. Han berättade att det fanns skulder och att någon som kallas för H*mmaren ska ha grävt ner pojken på sin mark.

Huruvida detta är sant eller inte vet förstås inte jag , men H*ammaren har ju blivit återkommande nämnd i tråden tidigare.
Citera
2024-05-14, 14:29
  #1923
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Borde man inte hittat något efter 4 år ?
Sidsjön och Södra berget är ju ett populärt område både vinter och sommartid med olika aktiviteter.
Om han gick österut så hade han ju kommit till Bredsand, söderut och västerut är det däremot enorma ytor att söka av, finns även en stor grustäkt väster om Sidsjön där man lätt skulle kunna gömma kroppsdelar.

Det är ett enormt område. En kropp syns inte så enkelt, särskilt inte efter väder och vind och djur gjort sitt
Citera
2024-05-14, 15:07
  #1924
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Det är just det där som är konstigt. Vi snackar, utifrån vad jag läst och hört, om riktiga low-life pundare och de är ju inte direkt kända för att lyckas med saker.
Väldigt tveksam till att S*ra skulle lyckas med nånting om man ser till vilket skick hon verkade vara i.

Det var länge sen jag var i Sundsvall. Men för några år sedan träffade jag på en gammal kompis som bjöd in på grillfest och framåt småtimmarna blev det lite skvaller. En av de som var med på grillfesten bodde i Sundsvall och var nära kompis med Bobban. Han berättade att det fanns skulder och att någon som kallas för H*mmaren ska ha grävt ner pojken på sin mark.

Huruvida detta är sant eller inte vet förstås inte jag , men H*ammaren har ju blivit återkommande nämnd i tråden tidigare.

Extrem hörsägen. Hörsägen bland pundare dessutom. Inte värt något. Inte ens hammaren är väl dum nog att begrava någon på sin egen tomt?

Jag tror fortsatt att han gått ut i skogen och dött i sitt rus
Citera
2024-05-14, 22:48
  #1925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Extrem hörsägen. Hörsägen bland pundare dessutom. Inte värt något. Inte ens hammaren är väl dum nog att begrava någon på sin egen tomt?

Jag tror fortsatt att han gått ut i skogen och dött i sitt rus


Hörde senast i ett fikarum igår att Hannes är nergräven på Frittes tomt. Även de ett snack mellan pundare och nyfikna flashbackare.

Som du säger så snackas de.
Blir mycket spekulationer.
Citera
2024-06-03, 09:41
  #1926
Medlem
Jag tror fortfarande att kroppen är nergrävd i anslutning till tomten.
Det fanns även tillgång till minst två grävare på en av de misstänktas adress. Kroppen kan ligga så djupt som 4 meter ner.
__________________
Senast redigerad av zzzirGrizzz 2024-06-03 kl. 09:51.
Citera
2024-06-03, 13:27
  #1927
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzirGrizzz
Jag tror fortfarande att kroppen är nergrävd i anslutning till tomten.
Det fanns även tillgång till minst två grävare på en av de misstänktas adress. Kroppen kan ligga så djupt som 4 meter ner.

Vad skulle motivet ha varit?
Kidnappade de honom dit?
Vart mördade de honom?
Citera
2024-06-03, 19:02
  #1928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Vad skulle motivet ha varit?
Kidnappade de honom dit?
Vart mördade de honom?
Högst troligt ej betalda skulder.
Min killgissning är att det var tänkt att han skulle misshandlas sen gick allt över styr och att han dessvärre avlider av skadorna.
Citera
2024-06-04, 09:52
  #1929
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzirGrizzz
Högst troligt ej betalda skulder.
Min killgissning är att det var tänkt att han skulle misshandlas sen gick allt över styr och att han dessvärre avlider av skadorna.

Vart? Sidsjön eller på hans tomt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback