2021-01-03, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
öh...va?

Ja du, nu är de Flashbacks fel att fallet inte är löst..
Citera
2021-01-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorkalles
Hade kanske varit löst om inte vissa namn inte hade nämts här på sidan

Vi kan bjuda på detta
" jag hoppas verkligen för allas skull att det bara är några minuter bort att man gör som man sagt och håller det, annars erbjuder man sig inte. Det är något som kan få riktigt otrevliga konsekvenser. Spec när man ser till att spela med så mycket det handlar om"
Sön 3 maj 2020
????
Citera
2021-01-03, 22:06
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorkalles
Hade kanske varit löst om inte vissa namn inte hade nämts här på sidan

Vi kan bjuda på detta
" jag hoppas verkligen för allas skull att det bara är några minuter bort att man gör som man sagt och håller det, annars erbjuder man sig inte. Det är något som kan få riktigt otrevliga konsekvenser. Spec när man ser till att spela med så mycket det handlar om"
Sön 3 maj 2020
Så om inga namn nämnts här då hade personer som vet vad som hänt gått till polisen och berättat, men nu vill dom inte göra det för deras namn nämnts på Flashback?
Den som vet något och vill berätta gör nog det oavsett vad som skrivs här. Vidrigt för de anhöriga att behöva leva i den här ovissheten, måste vara bland det värsta man kan vara med om
Citera
2021-01-06, 22:51
Medlem
Den 4/10-20 skrev S*fia såhär på sin Facebook:
Det känns som igår du va här med oss
Hannes du finns alltid i våra minnen kommer aldrig någonsin glömmas bort.
Å vi va ett, ingen av oss hade haft det lätt. Men vi lyfte upp varandra varje gång nån hamna snett.
Nu äru aldrig mer komplett för du finns inte mer, du blev tagen allt för tidigt och jag minns hur du ler.
En värld utan dig är så dyster 💔

Hon verkar iallafall 100% säker på att han inte lever längre?? Om man nu älskar en människa så mycket så är väl hoppet det sista som lämnar en?
Citera
2021-01-08, 23:47
Medlem
Ja det låter sannerligen som att hon vet/antar att han är död. Det är ju jätte konstigt, för som du säger det är ju det absolut sista man hoppas på?? Kan hon vara inblandad i nått månne och är så dum att hon ”försa” sig där, eller är det att spekulera för långt?
Citera
2021-01-09, 13:27
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yellowfish
Ja det låter sannerligen som att hon vet/antar att han är död. Det är ju jätte konstigt, för som du säger det är ju det absolut sista man hoppas på?? Kan hon vara inblandad i nått månne och är så dum att hon ”försa” sig där, eller är det att spekulera för långt?
Det är 8 månader sedan han försvann. Kontot är orört, han har inte hört av sig till vare sig mamma, pappa, mormor, flickvän eller någon annan vad man vet. Sannolikheten att han är frivilligt försvunnen och låter sina närmsta genomgå denna plåga måste väl ses som ganska liten med tanke på att de hade en fin relation. Sannolikheten att någon tagit honom och håller honom inspärrad i 8 månader får också ses som ganska liten.Även om man som närstående aldrig släpper det där lilla halmstrået utan hoppas på mirakel, så finns ju den mer rationella tanken där.
Tjejen har skrivit en "dikt", tror inte hon menar nånting annat än att hon saknar honom, och hon tror inte hon får se honom igen.
Citera
2021-01-10, 00:49
Medlem
Mamma skrev på Facebook 14/9:

Var upp till platsen som är de sista ja såg av min älskade pojk... En av Hannes Bobban Näslund favorit hundar är Rottweiler, så jag satt en valp på en gren...Åh Bästa Bästa Hannes, vart kan du vara prinsen, vilken mardröm dom ställde till.... Inte bara för mig, du har så fina vänner som längtar efter dig och anhöriga... Ja vill bara ha hem dig.. 💔💔💔😭😭😭
Du förtjänar all respekt och ja lovar dig upprättelse, och till dom som säger att dom vet men är tyst är medskyldig...
HANNES ÄR 19 ÅR
Vi komma se till att du komma hem och jag lovar dig upprättelse

Här låter det onekligen som att någon tog han, men varför? Och vart? Ca 8månader har gått så antagligen är han död, men vart är kroppen? Varför säger någon/några att dom vet vart han är men inte vill berätta?
Och hur kunde han helt plötsligt försvinna spårlöst när dom två tillsammans var och letade hennes grejer?
Är det så enkelt att Hannes ville bort, bort från knark å allt förbannat så han tog chansen och stack. Det hela vart större än tänkt och nu vet han inte hur han ska komma tillbaka? Går att spekulera i evigheter i detta försvinnande, allt med det är ju så konstigt.
Citera
2021-01-11, 19:39
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yellowfish
Mamma skrev på Facebook 14/9:

Var upp till platsen som är de sista ja såg av min älskade pojk... En av Hannes Bobban Näslund favorit hundar är Rottweiler, så jag satt en valp på en gren...Åh Bästa Bästa Hannes, vart kan du vara prinsen, vilken mardröm dom ställde till.... Inte bara för mig, du har så fina vänner som längtar efter dig och anhöriga... Ja vill bara ha hem dig.. 💔💔💔😭😭😭
Du förtjänar all respekt och ja lovar dig upprättelse, och till dom som säger att dom vet men är tyst är medskyldig...
HANNES ÄR 19 ÅR
Vi komma se till att du komma hem och jag lovar dig upprättelse

Här låter det onekligen som att någon tog han, men varför? Och vart? Ca 8månader har gått så antagligen är han död, men vart är kroppen? Varför säger någon/några att dom vet vart han är men inte vill berätta?
Och hur kunde han helt plötsligt försvinna spårlöst när dom två tillsammans var och letade hennes grejer?
Är det så enkelt att Hannes ville bort, bort från knark å allt förbannat så han tog chansen och stack. Det hela vart större än tänkt och nu vet han inte hur han ska komma tillbaka? Går att spekulera i evigheter i detta försvinnande, allt med det är ju så konstigt.

Men givetvis är han död. En tragisk historia där all skuld tillfaller hans mor. Det är ingenting konstigt i denna historia. Vad väntar du dig med en mot hög på allt möjligt?
Citera
2021-01-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Men givetvis är han död. En tragisk historia där all skuld tillfaller hans mor. Det är ingenting konstigt i denna historia. Vad väntar du dig med en mot hög på allt möjligt?

Håller med här, texten hans mor skriver kan tolkas hur som helst. Jag tolkar den som att hon vill ha hem honom för att kunna begrava de som finns kvar och på så sätt sätt punkt för den historia, ha ett ställe att gå till och sörja. Ett ställe att sätta blommor och vad man nu tänkas kan vilja ha på sin sons grav.
De blir liksom inget avslut på detta vis som är nu för dom nära och kära.

Hela historien är bisarr, ett gäng trasiga pundare är involverade och 50% av dom sitter och skriver en massa junk på sina fb som dom inte visste nått... Vad är de för fel på er??
Citera
2021-01-26, 17:05
Medlem
Också hört lite snack men vet inte hur mycket man ska tro på..
är inlägget helt utdött?
Citera
2021-01-26, 17:33
Medlem
De är så fruktansvärt och samtidigt så overkligt att sitta och göra sånahär inlägg om de bästa som finns, hjärtat är krossat, paniken total och jag har ingen aning hur man tar sig igenom nästa timme, vart är Marcus och mitt barn, Polisen gör inte ett skit och är så jävla nonchalant...
(Detta skrev mamman igår)

Vad menas med detta? Vadå pappan ? Är han också borta nu? Varför dör inläggen ut här och överallt på facebook ? Har polisen bara helt vänt ryggen?
Citera
2021-01-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickochsnack
De är så fruktansvärt och samtidigt så overkligt att sitta och göra sånahär inlägg om de bästa som finns, hjärtat är krossat, paniken total och jag har ingen aning hur man tar sig igenom nästa timme, vart är Marcus och mitt barn, Polisen gör inte ett skit och är så jävla nonchalant...
(Detta skrev mamman igår)

Vad menas med detta? Vadå pappan ? Är han också borta nu? Varför dör inläggen ut här och överallt på facebook ? Har polisen bara helt vänt ryggen?

Mamman svarar under inlägget att Marcus inte är borta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in