2020-05-16, 23:38
Medlem
Vad jag har fått veta. Dels från S*ra själv, men också från andra är att hon fått bo hos en Fri**e(*=t) i Kovland. Efter lite detektivarbete lyckas jag få fram att Fri**e ibland bor hos en M*ka*l(*=i, e) Sj*d*n(*=ö, i) i just Kovland och att det då är där hon vistas.

Jag har också fått veta, av S*ra själv, att bl.a Fri**e varit med i Sidsjön för att hjälpa henne finna dom där borttappade väskorna i skogen.

När detta ska ha hänt, vet inte jag! Om det är före eller efter H*nnes försvinnande. Det kan jag helt enkelt inte svara på.

Det jag reagerar på är hur i hela friden dessa tjommar kan tillåta S*ra att komma tillbaka till han/dom i nuläget. Speciellt när nästan alla tror att S*ra (indirekt eller direkt) är ansvarig till H*nnes försvinnande.

Har dessa herrar också nått med saken att göra tro? Märkligt sammanträffande att dom bor i just Kovland då H*nnes påstod sig vara där då det bröts...
Citera
2020-05-16, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garnier
Vad jag har fått veta. Dels från S*ra själv, men också från andra är att hon fått bo hos en Fri**e(*=t) i Kovland. Efter lite detektivarbete lyckas jag få fram att Fri**e ibland bor hos en M*ka*l(*=i, e) Sj*d*n(*=ö, i) i just Kovland och att det då är där hon vistas.

Jag har också fått veta, av S*ra själv, att bl.a Fri**e varit med i Sidsjön för att hjälpa henne finna dom där borttappade väskorna i skogen.

När detta ska ha hänt, vet inte jag! Om det är före eller efter H*nnes försvinnande. Det kan jag helt enkelt inte svara på.

Det jag reagerar på är hur i hela friden dessa tjommar kan tillåta S*ra att komma tillbaka till han/dom i nuläget. Speciellt när nästan alla tror att S*ra (indirekt eller direkt) är ansvarig till H*nnes försvinnande.

Har dessa herrar också nått med saken att göra tro? Märkligt sammanträffande att dom bor i just Kovland då H*nnes påstod sig vara där då det bröts...

Vart bor denna Fri**e? Är det Fri**e från bredsjön?
Citera
2020-05-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagle23
Vart bor denna Fri**e? Är det Fri**e från bredsjön?

Det är den Fri**e, ja. Men det är inte den adressen.
Citera
2020-05-16, 23:59
Medlem
Citat:

Har han även ett boende i Kovland?
Citera
2020-05-17, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagle23
Har han även ett boende i Kovland?

Nej!
M*ka*l bor där.. Ska visst stå en thaivagn i anknytning till huset.

Är dock högs oklart i vilken byggnad denna M ska bo i. Enligt hitta.se är det en bakomliggande villa medans jag har tolkat det som att det är den röda byggnaden intill den där thaivagnen..
Citera
2020-05-17, 00:17
Medlem
Citat:
Nej!
M*ka*l bor där.. Ska visst stå en thaivagn i anknytning till huset.

Är dock högs oklart i vilken byggnad denna M ska bo i. Enligt hitta.se är det en bakomliggande villa medans jag har tolkat det som att det är den röda byggnaden intill den där thaivagnen..

Okej vem är denna Mi*ael och Fri*te egentligen? Nån som vet? Vet bara vem Fritt* är ytligt. Kan dom ha varit med och gjort nåt? och varför bor fritt* där ibland när han har sambo och hus i Bredsjön?
Citera
2020-05-17, 00:18
Medlem
Frit*e och Mik*ae* håller på med hembränt och smuggelsprit .
Dock lite lugnare verksamhet nu än sist då flera surrade så polisen hade koll
Kan denna verksamhet ha och göra med Hannes försvinnande?
Senast redigerad av speed305 2020-05-17 kl. 00:30.
Citera
2020-05-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speed305
Frit*e och Mik*ae* håller på med hembränt och smuggelsprit .
Dock lite ljusskyggare verksamhet nu än sist då Bla Ger*ard mfl surrade så polisen hade facit.
Kan denna verksamhet ha och göra med Hannes försvinnande?

Det säljs inte något annat än hembränt där eftersom Sa*a verkar bo där ibland?
Senast redigerad av eagle23 2020-05-17 kl. 01:18. Anledning: Ändra text
Citera
2020-05-17, 08:56
Medlem
Citat:

Men kan det verkligen vara Fritte från Bredsjön du menar? Jag känner till honom sen många är tillbaka och han är en kille som jag mer förknippar med jänkare, grävmaskiner,snöskotrar, skruva motorer och hembränt. Har svårt att tro att han umgås med sönderpundade människor. Bara en spontan reflektion.....
Citera
2020-05-17, 09:28
Medlem
smutsskalles avatar
Killen är har skulder på flera tusen och håller sig gömd. Modern vet allt om detta och det är också därför hon kan vara ute och shoppa trots att hon borde vara hemma och oroa sig. Skulle han komma fram är väl risken att han blir skjuten i skallen eller att någon faktiskt kidnappar honom på riktigt.
Citera
2020-05-17, 10:05
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsskalle
Killen är har skulder på flera tusen och håller sig gömd. Modern vet allt om detta och det är också därför hon kan vara ute och shoppa trots att hon borde vara hemma och oroa sig. Skulle han komma fram är väl risken att han blir skjuten i skallen eller att någon faktiskt kidnappar honom på riktigt.
Skulder fine, det är väl tänkbart. Men varför ber han då pappan om pengar och sen inte rör dom om han ska hålla sig undan en längre tid? Och om han ville hålla sig undan hade det väl varit enklare att sticka från stan, åka till pappan i andra änden av landet och ligga lågt?
Citera
2020-05-17, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smutsskalle

Du tror på fullaste allvar att pojken inte skulle röra pengarna då? Eller höra av sig till sin pappa eller sin mormor? Tyvärr låter det inte troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in