2020-11-07, 15:24
Medlem
Tycker också att det varit löjligt tyst i den här tråden! För uppenbarligen så finns det folk som vet nåt....
Tror polisen gjort att dåligt jobb i detta fall. För som sagt i denna stad pratas det en hel del i sådana här händelser!
Senast redigerad av ilove69 2020-11-07 kl. 15:27.
Citera
2020-11-18, 19:59
Medlem
Har hört att so*fia sj*berg vet att an*ton ber*ström har denna film men inte jätte säkert att detta stämmer då snacket går bara bland pundare ....
Men om de är sant tycker ja de är förjävligt
Handlar enligt mig ett barn .... som inte ens ha levt sitt liv klart
Citera
2020-11-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystduhadefel123
Har hört att so*fia sj*berg vet att an*ton ber*ström har denna film men inte jätte säkert att detta stämmer då snacket går bara bland pundare ....

Vilken film?
Citera
2020-11-18, 23:25
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vilken film?

Ingen film finns. Bara att släppa
Citera
2020-11-19, 23:13
Medlem
Citat:

Precis det jag också hört. Fick höra det av S*fia själv..
Citera
2020-11-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja det ser dessvärre ut så på kartan jag tittat på från Sundsvalls orienteringsklubb.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tanken slog mig också, ifall Raine Svenssons försvinnande är något som pratats om till och från. Även om det är länge sedan brukar ju en del bli intresserade av sådana mysterier, och det har väl skrivits i lokaltidningar om det långt efteråt när Quick misstänktes(?) för att ha med det att göra.

Det är fortfarande någonting som inte stämmer ifall man förutsätter att det skulle vara som så att han ramlade och slog sig till döds, eller fastnade i en myr alternativt blev uppäten av ett rovdjur (dels för att vi borde hittat spår av blod eller någonting i närheten av tillhörigheterna). Vi måste fråga oss själva. Vad skulle en människa ha för motiv med att dumpa sina tillhörigheter i hettan av momentet? Det är något med själva scenen som tyder på att det är en efterkonstruktion överlag, eftersom han inte kan ha haft som motiv att lägga spår efter sig för att lättare kunna hitta sin väg tillbaka om tillhörigheterna inte var så långt ifrån varandra (Upplys mig gärna om jag har ett faktafel här eller om jag missat någonting), men även med tanke på att man säkerligen inte klär av sig sin jacka i skogen ifall man har som anledning att ta livet av sig, och inte heller ifall man ämnar att överleva till fots.

Ifall ett gäng drogmissbrukare/drogförsäljare mördat någon med uppsåt och samtidigt tagit sig tiden att göra sig av med kroppen så är det inte vidare klokt att konstruera en scen av ett försvinnande med tanke på att fler frågor uppstår än ifall scenen inte konstruerats. Det skulle enligt mig inte förändra själva förundersökningen i alla fall, med tanke på att misstankarna direkt lutade mot ett mord.

Enligt mig kvarstår då tre alternativ: Kanske är det så att det handlar om en medelintelligent/överintelligent kuf som är kanske 70+ som vid två olika tillfällen kidnappat två 19 åriga pojkar och mördat dem eller låst in dem och våldtagit/torterat, alternativt matat dem ifall det är hans sjuka tillfredsställelse. Antingen det eller så handlar det om två separata mord eller iscensättningar av anhöriga eftersom de annars är de enda med tillgång till tillhörigheterna. Åtminstone i Hannes fall.
Senast redigerad av ByGuld 2020-11-20 kl. 12:45.
Citera
2020-11-23, 11:28
Medlem
Citat:

Om s*fia vet om detta, varför ringer inte hon och tipsa polisen? Enligt en nära vän, så vet inte s*fia om det stämmer utan hon har hört detta bara? Men jag vet ju att du och s*fia är vänner så varför droppar du detta när s*fia sagt till flera att det är bara något som hon hört men vet ej om detta är sant?
Citera
2020-11-23, 12:40
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodheyes
Om s*fia vet om detta, varför ringer inte hon och tipsa polisen? Enligt en nära vän, så vet inte s*fia om det stämmer utan hon har hört detta bara? Men jag vet ju att du och s*fia är vänner så varför droppar du detta när s*fia sagt till flera att det är bara något som hon hört men vet ej om detta är sant?

Hon vet givetvis ingenting. Hörsägen och viskningsleken härjar.

Vi får inte glömma att det är det lägsta skiktet i pundarkretsar här.
Citera
2020-12-18, 22:17
Medlem
Inget nytt?
Kom igen nu, nån måste ju dragit lite för mycket spice och prata vid mun om detta... Är ju liksom inga högskole vänner han han hade...
Citera
2020-12-31, 00:39
Medlem
Förjävligt konstigt att pojken ej blivit hittad än... Och att ingen öppnat käften?? Hela historien är ju så fruktansvärt skum.
Citera
2021-01-02, 23:21
Medlem
Hade kanske varit löst om inte vissa namn inte hade nämts här på sidan

Vi kan bjuda på detta
" jag hoppas verkligen för allas skull att det bara är några minuter bort att man gör som man sagt och håller det, annars erbjuder man sig inte. Det är något som kan få riktigt otrevliga konsekvenser. Spec när man ser till att spela med så mycket det handlar om"
Sön 3 maj 2020
Citera
2021-01-03, 01:12
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbrorkalles
Hade kanske varit löst om inte vissa namn inte hade nämts här på sidan

Vi kan bjuda på detta
" jag hoppas verkligen för allas skull att det bara är några minuter bort att man gör som man sagt och håller det, annars erbjuder man sig inte. Det är något som kan få riktigt otrevliga konsekvenser. Spec när man ser till att spela med så mycket det handlar om"
Sön 3 maj 2020

öh...va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in