Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Ja det ser dessvärre ut så på kartan jag tittat på från Sundsvalls orienteringsklubb.
Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Tanken slog mig också, ifall Raine Svenssons försvinnande är något som pratats om till och från. Även om det är länge sedan brukar ju en del bli intresserade av sådana mysterier, och det har väl skrivits i lokaltidningar om det långt efteråt när Quick misstänktes(?) för att ha med det att göra.
Det är fortfarande någonting som inte stämmer ifall man förutsätter att det skulle vara som så att han ramlade och slog sig till döds, eller fastnade i en myr alternativt blev uppäten av ett rovdjur (dels för att vi borde hittat spår av blod eller någonting i närheten av tillhörigheterna). Vi måste fråga oss själva. Vad skulle en människa ha för motiv med att dumpa sina tillhörigheter i hettan av momentet? Det är något med själva scenen som tyder på att det är en efterkonstruktion överlag, eftersom han inte kan ha haft som motiv att lägga spår efter sig för att lättare kunna hitta sin väg tillbaka om tillhörigheterna inte var så långt ifrån varandra (Upplys mig gärna om jag har ett faktafel här eller om jag missat någonting), men även med tanke på att man säkerligen inte klär av sig sin jacka i skogen ifall man har som anledning att ta livet av sig, och inte heller ifall man ämnar att överleva till fots.
Ifall ett gäng drogmissbrukare/drogförsäljare mördat någon med uppsåt och samtidigt tagit sig tiden att göra sig av med kroppen så är det inte vidare klokt att konstruera en scen av ett försvinnande med tanke på att fler frågor uppstår än ifall scenen inte konstruerats. Det skulle enligt mig inte förändra själva förundersökningen i alla fall, med tanke på att misstankarna direkt lutade mot ett mord.
Enligt mig kvarstår då tre alternativ: Kanske är det så att det handlar om en medelintelligent/överintelligent kuf som är kanske 70+ som vid två olika tillfällen kidnappat två 19 åriga pojkar och mördat dem eller låst in dem och våldtagit/torterat, alternativt matat dem ifall det är hans sjuka tillfredsställelse. Antingen det eller så handlar det om två separata mord eller iscensättningar av anhöriga eftersom de annars är de enda med tillgång till tillhörigheterna. Åtminstone i Hannes fall.