2020-07-11, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eagle23
Skrivet på mammans hemsida för 14 timmar sen, där hon även har en bild på en röd Saab. Bilen står skriven på en H*ns Hedm*n. Nån som vet vem denna gubbe är?

Alla som sett den här bilen e 4/5 vill ja kontaktar mig, de va den här bilen som H*nnes B*bban Nä*lund åkte med mig 4/5.
Jag SKA veta vilka som använt den.. Jag har fått 5 namn... Ingen säger till mig att den står där, ganska tungt att se den och veta att folk ja känner punda sönder den

La märke till att han köpte bilen 2-3 dagar innan Hannes försvann. Och nu påstår modern att bilen är kopplad till försvinnandet. Kan de ha köpt bilen i syfte av att använda den för att kidnappa Hannes eller annat tro
Citera
2020-07-11, 09:20
Medlem
Tror du överskattar berörda personer lite här. Vad skulle syftet med den kidnappningen vara? Varför behövs en bil? Hannes var ju redan med dem. Och ett bilköp kräver ju att man låser kapital, tror snarare att de skulle stjäla en bil för en sådan engångsoperation.
Citera
2020-07-14, 08:38
Medlem
https://www.st.nu/artikel/hennes-son-ar-sparlost-forsvunnen-sedan-tva-manader-mamman-jag-maste-tro-att-han-kommer-tillbaka

Citat:
Mamma var den som larmade polisen om att hennes son, en man i 20-årsåldern, skulle ha försvunnit i Sidsjöområdet den 4 maj.

Till ST säger mamman att de två var där för att hämta några väskor med kläder som tillhörde mamman och som några personer hade sagt sig ha lämnat intill en stuga.

Enligt mamman följde sonen med eftersom han hade kontakt med personerna medan mamman hade en konflikt med dem.

– De umgicks med min son, säger hon.

Citat:
Mamman säger att de befann sig i Sidsjö och att hon stod och pratade med en hundägare hon mött när hon såg i ögonvrån att sonen försvann in i skogen. När han inte kom tillbaka kontaktade hon till slut polisen.

Citat:
– Jag tror att sakerna är ditlagda. Det är svår terräng, min son är bekväm av sig. Jag tror att han har fått hjälp att ta sig därifrån, med eller mot sin vilja, säger mamman.

Citat:
Vad tror du har hänt?

– Det går det bara att spekulera kring. Men jag vill tro att han fått hjälp att gå under jorden, säger hon.

Citat:
Hon berättar att hon haft missbruksproblem. Mamman säger sig ha lämnat Sundsvall nu, dels för att komma bort från rykten om att hon skulle ha ett finger med i försvinnandet och dels för att kunna vara drogfri.
Citera
2020-07-14, 23:55
Medlem
lisagommans avatar
Följde tråden dagligen i början men sen blev det mer och mer tyst.. tycker det är helt sjukt att en 19åring bara kan försvinna helt spårlöst? Hur ofta händer det egentligen?
Citera
2020-07-16, 01:09
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGolzq/ung-man-hittad-dod--polisen-misstanker-mord

Hannes kanske? Extremt långskott dock.
Citera
2020-07-16, 08:43
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGolzq/ung-man-hittad-dod--polisen-misstanker-mord

Ja, för ingenting stämmer med Hannes.
Citera
2020-07-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW

Tror nog att Hannes föräldrar hade gjort något typ av inlägg om dem blivit underrättade att han är död. Hans mamma la ut ett inlägg för 11 timmar sedan där hon skrev
” Ny dag Nya tag,
Vart än du ser månen lysa Hannes Bobban Näslund så letar mamma efter dig och älskar dig & dina syskon mer än stjärnorna
Vi önskar alla en fin dag ♥️”

Tror nog inte hon skulle skriva att hon letar han om hon vet att han är död. Men bra tänkt iallafall!
Citera
2020-07-19, 19:56
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
https://www.st.nu/artikel/hennes-son-ar-sparlost-forsvunnen-sedan-tva-manader-mamman-jag-maste-tro-att-han-kommer-tillbaka

Tack! Första svaren på många av trådens tidiga frågeställningar, då inte minst på gåtan varför i hela friden Hannes som skulle med ett tåg, ändå följde med ut i vildmarken.

Men:

Citat: – Jag tror att sakerna är ditlagda. Det är svår terräng, min son är bekväm av sig. Jag tror att han har fått hjälp att ta sig därifrån, med eller mot sin vilja, säger mamman.
............ ............. ..............

Det tror inte jag. Jag tror att den synnerligen svårgenomsökta terrängen är anledningen till att hans kropp inte återfunnits trots att spåren tyder på att han ligger inom några tusen meter från fyndplatserna, kanske så lite som några hundra meter. Kanske har han ramlat, eller kurat ihop sig och sökt skydd och somnat utan vakna igen. Han ligger nog inte på platt jämn mark.
Citera
2020-07-24, 20:09
Medlem
Högst förvånad att de inte har snackats en massa om detta i kretsarna, och på så sätt kommit fram vad som hänt..
Sundsvall pundar WT staden där dom golar ner varandra på studs liksom.
Citera
2020-07-31, 20:16
Medlem
Någon som vet varför m*ttias e*iksson är häktad?
Citera
2020-07-31, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plommon-twist

Var har fått den infon från?
Citera
2020-07-31, 20:53
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plommon-twist

Mest troligen handlar det om droger.

Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
Var har fått den infon från?

Det står bland annat på hans tjejs Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in