2020-06-10, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyybula
Men som av en fet jävla slump (!?) så cyklade Hammarn med tillhörande flickvän precis förbi, på Storgatan, då jag postade inlägget och kom från riktning polisstationen. Om dom såg fräscha och nyktra ut? Nja.

Hoppas verkligen socialen är inkopplad, tänkte tjejen hans har väl småbarn?
Citera
2020-06-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyybula
Men som av en fet jävla slump (!?) så cyklade Hammarn med tillhörande flickvän precis förbi, på Storgatan, då jag postade inlägget och kom från riktning polisstationen. Om dom såg fräscha och nyktra ut? Nja.

Styrfylla
Citera
2020-06-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madein
Hoppas verkligen socialen är inkopplad, tänkte tjejen hans har väl småbarn?

Dom barnen bor väl ändå med pappan...
Citera
2020-06-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risina
Kanske pappa eller mormor gömmer honom...?
Men är du helt bränd?!? Både pappan OCH mormor är väldigt engagerade i sök och dylikt.. Så ta du och tänd av..
Citera
2020-06-10, 17:59
Medlem
Polisen tror han ligger i terräng. Mest troligt. Missing people har ju genomsökt det mesta, ja det har dom.
Men de är vanliga människor och inte några maskiner med röntgensyn. Räcker med att man tittar åt ett annat håll för ett ögonblick när man passerar målet. Lätt hänt. Likhundar hade nog gjort nytta i nuläget om man inte redan gjort det
Citera
2020-06-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovjakt
Polisen tror han ligger i terräng. Mest troligt. Missing people har ju genomsökt det mesta, ja det har dom.
Men de är vanliga människor och inte några maskiner med röntgensyn. Räcker med att man tittar åt ett annat håll för ett ögonblick när man passerar målet. Lätt hänt. Likhundar hade nog gjort nytta i nuläget om man inte redan gjort det

Hur vet du att polisen anser att han ligger i terräng? Jag har inte läst det någonstans, men har kanske missat.
Citera
2020-06-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Hur vet du att polisen anser att han ligger i terräng? Jag har inte läst det någonstans, men har kanske missat.

Nej men det utgår man ifrån att dom tror.
”Vilse i skogen” och dess beteendemönster rätt så uppenbart.
Citera
2020-06-10, 19:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Den här tiden på året så växer det ju snabbt så han kanske är dold i grönskan. Eller sjunkit ned om det finns myr eller våtmarker.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-10 kl. 19:46.
Citera
2020-06-10, 19:57
Medlem
Flairys avatar
Citat:

Så du menar att om man räknar på skogsområdet från sidsjö-allsta-kvissleby--vapelnäs-bredsand-skönsmon-sidsjö, ett område på 2622 ha är helt avsökt av missing people nu? Dom har nog inte ens sök av en fjärdedel av området? Sista siffran jag hörde var lite mer än 100 ha? Baserat på kartan som lades ut av missing people så är ett område på ca 200 ha avsökt, finns många vita fläckar på deras karta också, men tycker man ska söka emot östtjärn vapelnäs och tallstugan i nolby+skogen längs nya e4an...

Som jag fattar polisen har inte utredningen angående människorov kommit nånstans, men sen är de ju enkelt och sitta här på flashback o babbla, ut och sök ni med, är själv på promenad i denna eländiga terräng med hopp att hitta ledtrådar eller hannes... har säkert varit ute 10-15 gånger på 3-4 timmars promenader utanför stigarna och har aldrig stött på ett vilddjur för er som pratar om björnar och vildsvin t.ex.

(Och jag är varken anhörig eller vet vem han är)
Citera
2020-06-10, 20:00
Medlem
Flairys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Den här tiden på året så växer det ju snabbt så han kanske är dold i grönskan. Eller sjunkit ned om det finns myr eller våtmarker.

Finns gott om myrmarker
Citera
2020-06-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flairy
Finns gott om myrmarker

Ja det ser dessvärre ut så på kartan jag tittat på från Sundsvalls orienteringsklubb.
Citera
2020-06-10, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flairy
Så du menar att om man räknar på skogsområdet från sidsjö-allsta-kvissleby--vapelnäs-bredsand-skönsmon-sidsjö, ett område på 2622 ha är helt avsökt av missing people nu? Dom har nog inte ens sök av en fjärdedel av området? Sista siffran jag hörde var lite mer än 100 ha? Baserat på kartan som lades ut av missing people så är ett område på ca 200 ha avsökt, finns många vita fläckar på deras karta också, men tycker man ska söka emot östtjärn vapelnäs och tallstugan i nolby+skogen längs nya e4an...

Som jag fattar polisen har inte utredningen angående människorov kommit nånstans, men sen är de ju enkelt och sitta här på flashback o babbla, ut och sök ni med, är själv på promenad i denna eländiga terräng med hopp att hitta ledtrådar eller hannes... har säkert varit ute 10-15 gånger på 3-4 timmars promenader utanför stigarna och har aldrig stött på ett vilddjur för er som pratar om björnar och vildsvin t.ex.

(Och jag är varken anhörig eller vet vem han är)

Där jag bor finns jäkligt gott om vildsvin, lodjur m. m. och jag har heller aldrig sett något av de djuren, antagligt för att jag inte är ute iskogen när de rör sig och när jag är ute och springer, fotograferar eller plockar svamp så dyker jag inte in under täta grandungar, klippblocksgrottor och dylikt var de kan tänkas ligga och trycka dagtid. Det är ju inte djur som ser människor som byte men om en skadad eller nyligt avliden människa påträffas så ses det nog som ett skrovmål av dessa djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in