https://www.st.nu/artikel/ung-man-sparlost-forsvunnen-i-tva-manader-mormor-om-saknaden-han-var-mitt-allt
Citat:
Hon tror inte att han har försvunnit frivilligt.
– Han skulle hört av sig. Han brukade alltid höra av sig till mig oavsett vad som hänt, säger hon.
Citat:
Den försvunne mannen har haft en del problem i sitt liv men hans mormor berättar att han är en snäll och vänlig person.
– Han var nästan för snäll. Kompisar till honom har suttit hos mig och gråtit efter att han försvann. Även några av hans tidigare lärare har hört av sig, säger mormodern.
Hon är kritisk till att polisen lagt ner förundersökningen om att han utsatts för brott och inte söker lika aktivt längre.
– Om inte polisen i Sundsvall klarar av att hitta honom så måste de ta hjälp från Stockholm, säger mormodern.
Citat:
Polisen Henrik Blusi förstår att de anhöriga känner sig frustrerade.
– Jag har full respekt för det. Samtidigt kan vi konstatera att vi lagt ned otroligt mycket resurser under en lång tid på det här ärendet, säger han.
Polisen har hållit omkring 145 förhör med 116 olika personer och har efter det bestämt sig för att lägga ner utredningen kring människorov.
Citat:
– Det har funnits mycket snack och rykten. Men det finns inget som objektivt tyder på att det är ett brott som ligger bakom, säger Henrik Blusi.
Citat:
Polisen tror inte att den försvunne mannen finns i Sidsjöområdet.
– Inte utifrån den kunskap vi har nu. Vi har sökt med poliser, hundar och haft drönare som sökt av området. Även hemvärnet och Missing people har sökt. Just nu har vi nått vägs ände, säger Henrik Blusi.