• 1
  • 2
2020-05-07, 10:17
Medlem
Gubbelisas avatar
Nu är det ju så att jag bor på ett sunkigt behandlingshem.. och varje torsdag ska det serveras pannkakor och nån soppa(oftast inte ärtsoppa som jag vill ha)..

Pannkakor är väl gott ibland men fan inte varje torsdag, och jag blir ju fan inte mätt. Är ju bara en jävla deg Blir ni mätta på pannkakor?
Ja visst ja, vi har ju soppa också men är det så mycket mer mat då. Mest vatten ju. Ska jag äta soppa ska det vara en matig soppa men helst av allt ärtsoppa! Får nästan aldrig ärtsoppa här, alltid nåt annat kulinariskt skit. Fan, ge mig min ärtsoppa nån gång

Äter ni nåt speciellt på just torsdagar eller?
Citera
2020-05-07, 10:22
Medlem
butofcourses avatar
Pannkakor är för barn, ingen riktig måltid. Ät bara soppan o håll tyst, lite dåligt att du inte får ärtsoppa med en flaggpunsch till måste jag ändå säga, om de ändå vill ha någon form av tradition.
Citera
2020-05-07, 10:25
Medlem
Pannkakor kom till som ett komplement till Ärtsoppan, när denna började serveras på lunchrestaurangerna under torsdagar. De skall vara som en kraftigare efterrätt i det fallet.

Fläskpannkaka exempelvis, är en egen maträtt och passar gott som lunch, med rårörda lingon, rivna morötter och keso.
Citera
2020-05-07, 10:26
Medlem
SkattefriZons avatar
Lägg alltid i 8st extra ägg i smeten. Då blir du mätt.
Citera
2020-05-07, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa

Nej. Men där jag jobbade förut så var det alltid raggmunkar med stekt fläsk på tisdagar på de flesta lunchställen.
Tycker de blir jävligt tråkigt att ha samma varje veckodag.

Behandlingshem är ju ganska värdelösa antar , åtminstone så fick jag ofta saftkräm till middag på söndagar och annat som inte borde anses som middag.
Ibland kunde man få en macka med gårdagens falukorv och stekt ägg, var inte aptitligt alls.
Citera
2020-05-07, 10:34
Medlem
Hackenbush55s avatar
Fick det i lumpen varje Torsdag och det var lika gott varje gång. Älskar detta fortfarande men inte varje Torsdag.
Citera
2020-05-07, 10:37
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Nu är det ju så att jag bor på ett sunkigt behandlingshem.. och varje torsdag ska det serveras pannkakor och nån soppa(oftast inte ärtsoppa som jag vill ha)..

Pannkakor är väl gott ibland men fan inte varje torsdag, och jag blir ju fan inte mätt. Är ju bara en jävla deg Blir ni mätta på pannkakor?
Ja visst ja, vi har ju soppa också men är det så mycket mer mat då. Mest vatten ju. Ska jag äta soppa ska det vara en matig soppa men helst av allt ärtsoppa! Får nästan aldrig ärtsoppa här, alltid nåt annat kulinariskt skit. Fan, ge mig min ärtsoppa nån gång

Håll ut, det är ju sommar snart och då ska det inte serveras pannkakor på torsdagar. Det är en vintertradition. Så var det i alla fall när jag gjorde värnplikten, och i det militära vet man rimligtvis hur det ska gå till. Länken avser ärtsoppa, men då förstår man att det gäller pannkaka också.

https://www.expressen.se/kultur/frag...pa-sa-har-ars/
Citera
2020-05-07, 10:42
Moderator
Briasccas avatar
Är det inte dosfråga? Man får ju paltkoma efter sju-åtta pannkakor.
Citera
2020-05-07, 10:53
Medlem
BigIvars avatar
Pannkakorna är ju efterrätt.
Citera
2020-05-07, 10:56
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Du får väl komplettera med din fetaostgryta på torsdagarna!
Citera
2020-05-07, 11:02
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:

Du ska inte ”bli mätt” på pannkakorna.

Tala med din köksa om att rätta till menyn till rekorderlig ärtsoppa, god senap och lämplig punch, först därefter intas några pannkakor med god sylt och, om man är lite vågad, en klick sockrad grädde.

Man kan variera recept på soppan till huvudrätten och sortens sylt till pannkakan så blir det lagom variation. Däremot bör du inte experimentera för mycket vare sig med senap eller punch när du väl har hittat rätt.
Citera
2020-05-07, 11:20
Medlem
Välfärdsproblem!

Du får gratis vård och gratis mat,
en dag i veckan faller den dig inte i smaken ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in