2020-05-07, 11:35
Medlem
TonyFlygares avatar
TS sitter kanske på ett fat camp...
Citera
2020-05-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Välfärdsproblem!

Du får gratis vård och gratis mat,
en dag i veckan faller den dig inte i smaken ...

Engagera dig i köket. Läs recept, hjälp till och bli en duglig person på stället.
Citera
2020-05-07, 12:17
Medlem
Det är ju inte direkt så att du är på semester... du skriver att du är på ett behandlingshem. Kanske inte direkt att du ska ha en meny och välja och vraka ifrån. Du ska antagligen behandlas och sedan skickas ut i samhället som en fungerande människa...... Då kan du laga den mat du vill ha.
Citera
2020-05-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Du ska inte ”bli mätt” på pannkakorna.

Tala med din köksa om att rätta till menyn till rekorderlig ärtsoppa, god senap och lämplig punch, först därefter intas några pannkakor med god sylt och, om man är lite vågad, en klick sockrad grädde.

Man kan variera recept på soppan till huvudrätten och sortens sylt till pannkakan så blir det lagom variation. Däremot bör du inte experimentera för mycket vare sig med senap eller punch när du väl har hittat rätt.

Jag tror inte att ett behandlingshem kommer bjuda på punch
Citera
2020-05-07, 12:53
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nars-olof
Jag tror inte att ett behandlingshem kommer bjuda på punch
Det har väl serverats rekorderlig dryck på dessa ända sedan sedan Kroppefjälls sanatorium invigdes.

Miljön, naturens lugn, stillsamhet, vila samt vällagad mat och stärkande god dryck är ju en självklar del av behandlingen.
Citera
2020-05-07, 16:48
Bannlyst
Jag njuter av just pannkaka Finns det något än just pannkaka?

Jag kan berätta att om man i lumpen så får man alltid pannkaka serverat en gång i veckan.
Senast redigerad av Pinkiv 2020-05-07 kl. 16:53.
Citera
2020-05-07, 17:34
Medlem
Gubbelisas avatar
Somnade om vid 11-tiden och vaknade för ca en timme sen.. så jag åt nämligen inte lunchen som förmodligen var pannkakor.. ångrar det inte. Fläskpannkaka som nån nämnde i tråden är ju svingott! Men det har vi aldrig fått här.

Nu till middag blev det rårakor med fläsk, det var riktigt gott
Citera
2020-05-07, 17:37
Medlem
CyberIngmars avatar
Antar att pannkaka är billigt och enkelt att frysa in. Ge förslag till köket.
Citera
2020-05-07, 17:46
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Nu är det ju så att jag bor på ett sunkigt behandlingshem.. och varje torsdag ska det serveras pannkakor och nån soppa(oftast inte ärtsoppa som jag vill ha)..

Pannkakor är väl gott ibland men fan inte varje torsdag, och jag blir ju fan inte mätt. Är ju bara en jävla deg Blir ni mätta på pannkakor?
Ja visst ja, vi har ju soppa också men är det så mycket mer mat då. Mest vatten ju. Ska jag äta soppa ska det vara en matig soppa men helst av allt ärtsoppa! Får nästan aldrig ärtsoppa här, alltid nåt annat kulinariskt skit. Fan, ge mig min ärtsoppa nån gång

Äter ni nåt speciellt på just torsdagar eller?
Pannkakor är ju gott och det kan man äta flera gånger i veckan. Det kunde varit värre, du kunde fått grönsaker, frukt, fiskbullar eller något annat äckligt att äta
Citera
2020-05-07, 18:26
Bannlyst
Rårkor med fläsk. Den kanske värsta rätten någonsin! Du vill så klart ha det med rårörda lingon antar jag? På ett traditionellt vis! För att behålla beskheten i lingonen.

Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Somnade om vid 11-tiden och vaknade för ca en timme sen.. så jag åt nämligen inte lunchen som förmodligen var pannkakor.. ångrar det inte. Fläskpannkaka som nån nämnde i tråden är ju svingott! Men det har vi aldrig fått här.

Nu till middag blev det rårakor med fläsk, det var riktigt gott
Citera
2020-05-07, 20:06
Medlem
Gubbelisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkiv
Rårkor med fläsk. Den kanske värsta rätten någonsin! Du vill så klart ha det med rårörda lingon antar jag? På ett traditionellt vis! För att behålla beskheten i lingonen.

Smaken är som baken.. jag älskar rårakor med fläsk.. bruna bönor är dock ännu bättre
Sylt ska det givetvis vara till rårakor.. men jag vet inte vad det var för sylt till idag. Tror det var lingon.

Citat:
Ursprungligen postat av Pinkiv
Är frukt verkligen gott, och det vi köttätande människor verkligen behöver?

Jag ger dig en enda sekund nu att tänka på ditt svar!

Just nu har jag 4 stycken svarta bananer i hyllan som jag inte orkat ta bort.

Jag gillar inte frukt, aldrig varit förtjust i det. En banan kan jag väl äta men inte svarta tack
Citera
2020-05-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurmaBoy
Engagera dig i köket. Läs recept, hjälp till och bli en duglig person på stället.

Jag antar att den var riktad till Ts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in