Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-06, 20:33
  #1
Medlem
pickis avatar
Tänkte jag skulle köpa en dator och börja lira lite wow nu med nya expansionen.

Just nu äger enbart en macbook air för skolarbete.
jag funderar på att köpa det absolut billigaste som klarar att köra spelet på hyfsade inställningar iallafall.
Har sett att det finns ganska bra laptops för ca 8000-9000 kr, men min fråga är då får man mer för pengarna om man väljer en stationär i den prisklassen istället ?

vad är mest värt att köpa ? det finns såklart fördelar och nackdelar med formatet på datorn men utifrån prestandas i förhållande till pengarna ?

att tänka på blir ju att jag måste ha en bildskärm också med en stationär.
Citera
2020-05-06, 22:03
  #2
Medlem
EmilSladdertasks avatar
Gå till inet.se och sök på speldatorer. Klicka i din prisklass i filtret och jämför.

Denna stationära dator räcker gott och väl för dina behov. Då har du en tusenlapp att köpa skärm för.

Du får tänka ut själv om du vill ha en laptop eller inte i stället. Det är ditt val.
Citera
2020-05-07, 02:26
  #3
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picki
Tänkte jag skulle köpa en dator och börja lira lite wow nu med nya expansionen.

Just nu äger enbart en macbook air för skolarbete.
jag funderar på att köpa det absolut billigaste som klarar att köra spelet på hyfsade inställningar iallafall.
Har sett att det finns ganska bra laptops för ca 8000-9000 kr, men min fråga är då får man mer för pengarna om man väljer en stationär i den prisklassen istället ?

vad är mest värt att köpa ? det finns såklart fördelar och nackdelar med formatet på datorn men utifrån prestandas i förhållande till pengarna ?

att tänka på blir ju att jag måste ha en bildskärm också med en stationär.

Jag har förvisso aldrig spelat något spel i mitt liv...men jag tycker laptops blir så himla sega efter bara typ 2 år. Och ändå köpte jag en ganska dyr för 6000kr då jag skriver väldigt mycket på datorn.

Idag äger jag en stationär i samma prisklass och är nöjd med precis allt. Jag kan multitaska, ha hundra flikar öppna utan att fläktarna skriker och har sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback