• 1
  • 2
2020-05-05, 03:01
Medlem
pappaknarkar ska eventuellt börja med cs mot sin add-diagnos som dom säger att han har. pappaknarkar undrar därför om cannabisruset kommer att påverkas på något sätt och förändras av detta? behöver pappaknarkar vara orolig för något eller kommer han kunna rulla upp den och röka som vanligt trots sin medicinering och få samma goda effekt?
Citera
2020-05-05, 05:40
Medlem
Klart du kan röka trots att du tar add-medicin. Hur pass det påverkar just dig går bara veta genom att du testar det såklart, men har själv tagit burpropion och cannabis på det och givetvis blev man stenad av gräset som vanligt. Tycker personligen att cannabis är bra mycket mindre skadligt dock, det känns mycket mer naturligt istället för konstgjort piller. Amfetamin eller väldigt snarlika piller däremot kan väl rentav boosta cannabisruset ännu mer - men jag står fast vid att cannabis är mer ofarligt än alla former av cs
Citera
2020-05-05, 08:32
Medlem
Hur vet du att cannabis är mindre farligt än väl testade läkemedel?
Citera
2020-05-05, 09:36
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Eftersom du inte kan dö av Cannabis.

De flesta läkemedel kan skapa en förgiftning eller andningsnöd vid överdosering eller om du tex blandar med alkohol.
Citera
2020-05-05, 09:40
Medlem
Beror helt å vilken CS.
Tycker det kan ge olika biverkningar beroende på substans.

Vissa pulshöjande mediciner kan kicka igång hjärtklappning och ångest i kombination med gräs.
Citera
2020-05-05, 16:20
Medlem
Det vore ju ganska jävla bra om du kunde tala om vilken medicin det gäller, annars blir det ju svårt att för folk att veta.

Men för mig:

På Metylfenidat måste jag röka minst dubbelt så mycket, effekten försvinner också fort. Effekten är dock som den brukar.

På Voxra kan jag inte röka alls om det är meckat med tobak. Blir snurrig och spyr samt sämre rus.

På Elvanse funkar det skitbra. Som tjack och weed.
Citera
2020-05-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralho-enrabar
Beror helt å vilken CS.
Tycker det kan ge olika biverkningar beroende på substans.

Vissa pulshöjande mediciner kan kicka igång hjärtklappning och ångest i kombination med gräs.
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
Det vore ju ganska jävla bra om du kunde tala om vilken medicin det gäller, annars blir det ju svårt att för folk att veta.

Men för mig:

På Metylfenidat måste jag röka minst dubbelt så mycket, effekten försvinner också fort. Effekten är dock som den brukar.

På Voxra kan jag inte röka alls om det är meckat med tobak. Blir snurrig och spyr samt sämre rus.

På Elvanse funkar det skitbra. Som tjack och weed.
pappaknarkar har inte fått veta det ännu men han gissar metylfenidat.

Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
men har själv tagit burpropion och cannabis på det och givetvis blev man stenad av gräset som vanligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Befelhafvarn
pappaknarkar har testat på voxra själv och kan intyga att det inte är en centralstimulant.
Citera
2020-05-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappaknarkar
pappaknarkar har inte fått veta det ännu men han gissar metylfenidat.

pappaknarkar har testat på voxra själv och kan intyga att det inte är en centralstimulant.

Voxra (Bupropion) är ingen CS men den har en liknande verkningsmekanism som vissa CS och föreskrivs mot bland annat ADD. Därav inkluderade jag den.

Det var det 'bästa' jag kunde få utskrivet för min ADHD pga missbruk.
Citera
2020-05-13, 14:07
Ja det påverkar ruset. Dock har jag inga personliga erfarenheter av detta. Dom flesta vad jag hört och läst verkar tycka att det är en skön och euroforisk kombination men också finns högre risk till ångest och paranoia. Går att läsa mer om vad folk sagt om det på reddit.
Citera
2020-05-14, 07:51
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruter

Därför att cannabis också är vältestat - antagligen den mest välstuderade växten som finns vid det här laget.

“In strict medical terms marijuana is far safer than many foods we commonly consume. For example, eating 10 raw potatoes can result in a toxic response. By comparison, it is physically impossible to eat enough marijuana to induce death. Marijuana in its natural form is one of the safest therapeutically active substances known to man. By any measure of rational analysis marijuana can be safely used within the supervised routine of medical care.

― Francis Young [DEA Administrative Law Judge - 1988]”
Senast redigerad av OdCaBo 2020-05-14 kl. 07:54.
Citera
2020-05-14, 09:20
Medlem
mongomanishs avatar
Huruvida pappaknarkars cannabisrus kommer att påverkas av pappaknarkars medicin är såklart omöjligt att säga så länge man inte vet vad det är för medicin pappaknarkar kommer få. Om det är någon typ av CS pappaknarkar kommer få, så kommer pappaknarkars rus förmodligen att bli sämre när pappaknarkar röker CB. Det låter också på pappaknarkar som att pappaknarkar själv inte tror på den diagnos pappaknarkar har fått och att pappaknarkar själv inte valt att ta medicin. Mongomanish vill upplysa pappaknarkar om att pappaknarkar är fri att välja själv om pappaknarkar vill ha medicin eller inte. Om pappaknarkar är rädd att medicinen ska påverka pappaknarkars knarkrus kanske pappaknarkar helt enkelt bara skulle strunta i att ta medicinen. Annars kan ju pappaknarkar också sluta knarka och bara vara pappa, men det är såklart upp till pappaknarkar själv att avgöra vad pappaknarkar vill göra med sitt liv.
Citera
2020-05-23, 11:54
Medlem
Greenwhites avatar
blir det amph/metyl kan du röka på utan problem skulle jag säga, men du bör vara varsam då det ofta förekommer drogtestning vid medicinering med stimulanter för adhd/add.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in