• 1
  • 2
2020-12-08, 12:51
Medlem
bortmedfifittors avatar
Jag vill dela med mig utav min erfarenhet av cannabis och Elvanse. Har rökt i över 12 år. Medicineras med 70 mg Elvanse för ADHD sen ett halvår tillbaka.

Har fått brutala panikångestattacker varje gång jag rökt på kvällen de dagarna jag tagit Elvansen. Tar jag det inte är det ingen fara. Problemet som uppstår är att hjärtat rusar och blodtrycket stiger så ofantligt. Sist jag tillkallade ambulans så hade jag en puls på 170 och ett blodtryck 180/110, vilket räknas som en hypertensiv kris och är direkt akut.

Och då röker jag så absurt lite, typ ett bloss, att jag knappt blir bäng. Har testat i olika miljöer och vid olika tidpunkter, men för är denna kombi direkt livsfarlig. Har ingen erfarenhet av att ha panikångest nykter.
Citera
2020-12-12, 16:48
Medlem
Ja, det påverkar.

Folk med diagnos föredrar indika för det spinner inte på lika mkt som sativa. Och folk utan diagnos som tagit cns föredrar också indika (generellt sett). Sativa spinner på som fan när man är påtänd medans indika fungerar mycket bättre. Mindre risk o få panik osv.

Men är inte helt säker på hur det är med folk som har diagnos och får medicin utskrivet - kanske att de tål sativa bättre på sin medicin. Det vet jag faktiskt inte.

Alla är vi olika så en del kan helt säkert röka vad som helst när som helst medans andra är känsligare men viktigt med rätt sorts röka vid rätt tillfällen för man ska må bra!

Ha d bäst gott folk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in