Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-23, 10:20
  #5605
Medlem
Mäkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john
Vem är ex-landslagsspelaren?

Ilja jurkovic
2021-03-23, 10:20
  #5606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Någon som fått ut fup än?

Fup är 15000 sidor och kommer inte att släppas digitalt läste jag nånstans.
2021-03-23, 10:21
  #5607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paragraftre
Fast blir det så lindrigt tror du? Människorov har minst 4 år i straffskalan. Nu är han åtalad för försöksbrott men 2-3 år låter inte orimligt.

Har en känsla av att dom blir det men att den blir lindrig. Det hela hänger nog på hur gärna han vill komma undan och hur samarbetsvillig han är under rättegången. Och om han vill hävda en känsla av press ? Tvång ? Hot ? Eller rent av ” jag spelade bara med”. Men jag kontaktade aldrig Einar. ”Jag sa till de att han kommer. Men visste att han aldrig skulle komma”. För Einar har väl inte bekräftad att han blev kontaktad etc. Många lösa frågor.
__________________
Senast redigerad av sthlm4h 2021-03-23 kl. 10:23.
2021-03-23, 10:22
  #5608
Medlem
Kan man åtala medias gullegris och årets artist?

Kommer det bli demonstration på plattan av alla BLM muppar ?!
2021-03-23, 10:23
  #5609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Yasin blir kanske spiken i kistan för public service. Lyssna på juryordföranden Tina Mehrafzoon slingra sig i Studio Ett.

https://sverigesradio.se/artikel/p3-...-skapar-debatt

Varför då? Killen är ju inte dömd för något ännu. Det enda han dömts för är vapenbrott som han avtjänat. + Det var folket som röstade fram honom som vinnare. Inte public service.
2021-03-23, 10:26
  #5610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paragraftre
Fast blir det så lindrigt tror du? Människorov har minst 4 år i straffskalan. Nu är han åtalad för försöksbrott men 2-3 år låter inte orimligt.

Var det inte Anstiftan eller Stämpling han var misstänkt för?
__________________
Senast redigerad av Haaaaag 2021-03-23 kl. 10:28.
2021-03-23, 10:29
  #5611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Var det inte Anstiftan eller Stämpling han var misstänkt för?

STÄMPLING!! Vilket är ”försök till anstiftan”. Amatörerna på Aftonbladet blandar ihop begreppen som vanligt...
2021-03-23, 10:29
  #5612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Var det inte Anstiftan eller Stämpling han var misstänkt för?

stämpling
2021-03-23, 10:31
  #5613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Det är väl ändå ett förberedelsebrott han är åtalad för?
Anstiftan till Människorov...

Hans enda räddning/historia är att han spelade ett fult spel mot Vårby folket. Låtsades ordna kidnappningen som han aldrig ordnade och slösade deras tid bara.
Att han aldrig kontaktade varken Einar eller någon annan angående att Einar ska möta Yasin. Rimligt med tanken på att det inte gjordes ett nytt försök med hjälp av Yasin.

Annars har jag svårt att se hur han ska komma undan den bildbeskrivning som åklagaren lägger fram.
2021-03-23, 10:33
  #5614
Medlem
Gizurs avatar
Kan "skön kniv" som det skrivs om i media nu och som ska ha funnits med tillsammans med stringtrosor, hundkoppel, hundskål, handla om den omtalade dildon? Å andra sidan varför skulle gänget maska ordet dildo i sina krypterade meddelanden.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...r-kidnappning/
2021-03-23, 10:34
  #5615
Medlem
Vad har vi på Haval och Euro?
2021-03-23, 10:35
  #5616
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm4h
Har en känsla av att dom blir det men att den blir lindrig. Det hela hänger nog på hur gärna han vill komma undan och hur samarbetsvillig han är under rättegången. Och om han vill hävda en känsla av press ? Tvång ? Hot ? Eller rent av ” jag spelade bara med”. Men jag kontaktade aldrig Einar. ”Jag sa till de att han kommer. Men visste att han aldrig skulle komma”. För Einar har väl inte bekräftad att han blev kontaktad etc. Många lösa frågor.
Japp hans bästa kort är nog att säga att han bara spelade med för att han känt sig tvungen och aldrig hade för avsikt att fullfölja det. Dock är frågan om han vågar köra den taktiken... skulle inte förvåna mig om han bara blånekar att telefonen är hans och bröstar några månader på anstalt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback