2020-05-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finanspolis
Hehe, ja, den dr grafen har vllat mig ondligt mycket huvudvrk, kan jag lova. Den fungerar inte riktigt med resten av sajten och ser dessutom vldigt ful ut - jag r mest glad att den ver huvud taget rr p sig nu, det gjorde den inte frut.

Hur som helst kommer det en ny, custombyggd graf med den nya uppdateringen, s d blir saker tydligare och mer korrekta.

Ofan, haha. Den ser helt okej ut, kommer frbttras med tiden. Viktigast r att core-funktioner funkar bra.

Jaha, om ni nu inte hade utvecklat custombyggda grafen s skulle man kunna ha ngon av de storas(Bitstamp, etc...) prisgrafer. Sedan i en disclamier under grafen kunde man skriv att p det aktuella priset ovan s tillkommer eventuell avgift och spreaden.

Nu kanske er custombyggda graf kommer ta med spreaden + eventuell avgift i priset som grafen visar?

Ska bli kul se vad ni har ndrat!

Och sedan en helt annan sak.
Delar ni p kontot som du skriver ifrn?

Fr att om man kollar s ser man detta frn tidigare inlgg gjort p kontot(Finanspolis):

"Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Kpte BTC dr av Euro med Swish, men nr jag ska verfra coinsen till min wasabi wallet s gr det inte. Varfr? Ingenstans str det att man behver kpa fr en viss summa fr att sedan fra ver det till min egna wallet. Allt som str r att det r fr lite funds som kan fras ver. Vart ligger logiken i det? r dem efterblivna eller? Stter jag in en 1000-lapp s kan det vl nd inte vara fr lite?"

Ert svar: "Du mste spara tillrckligt p kontot fr att betala transaktionsavgiften till bitcoins ntverk. Den r typ 0,000xx-nnting. Det str p sidan dr du tar ut.

Ovan ser jag inget fel p men reagerade p fljande:

"Ursprungligen postat av zickan
Har du nn erfarenhet av hur avgifterna och kurserna str sig i jmfrelse med blodsugarna Safello och Btcx?"

Ert svar: "De har inga avgifter n. De r i beta fortfarande och kr inte avgifter d. Nr de aktiverar dem ska det vara en fast avgift p 59 kronor eller ngot snt.

Jag har anvnt dem mycket den senaste mnaden och tycker att de fungerar sjukt bra."

Senaste svaret verkar det som ngon helt annan svarar och inte du, reagerar mest p hur svaret r formulerat och hur det verkar som att personen(ni) verkar svara som om ni r en kund.
Senast redigerad av V4rg3n 2020-05-05 kl. 14:17.
Citera
2020-05-05, 16:04
Bannlyst
Citat:
Hej, jag tror att du blandar ihop Trijo med ngon av de andra svenska kryptosajterna. Jag r vd fr Trijo och vi har inte haft ngot enda fall dr vi har haft kontakt med polisen, och n mindre har vi lst ngons pengar - varken bitcoin, litecoin eller euro. Om du upplever saken p ngot annat stt r du vlkommen att hra av dig till mig p info@trijo.co, s lovar jag att hjlpa dig att reda ut vad det r som har hnt. /Totte, vd fr Trijo
Fint att ni skapar FB-konton fr att promotea er egen sida. Hjer ett varningens finger.

Citat:
De har inga avgifter n. De r i beta fortfarande och kr inte avgifter d. Nr de aktiverar dem ska det vara en fast avgift p 59 kronor eller ngot snt.

Jag har anvnt dem mycket den senaste mnaden och tycker att de fungerar sjukt bra.
Citera
2020-05-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V4rg3n
Ofan, haha. Den ser helt okej ut, kommer frbttras med tiden. Viktigast r att core-funktioner funkar bra.

Jaha, om ni nu inte hade utvecklat custombyggda grafen s skulle man kunna ha ngon av de storas(Bitstamp, etc...) prisgrafer. Sedan i en disclamier under grafen kunde man skriv att p det aktuella priset ovan s tillkommer eventuell avgift och spreaden.

Nu kanske er custombyggda graf kommer ta med spreaden + eventuell avgift i priset som grafen visar?

Ska bli kul se vad ni har ndrat!

Och sedan en helt annan sak.
Delar ni p kontot som du skriver ifrn?

Fr att om man kollar s ser man detta frn tidigare inlgg gjort p kontot(Finanspolis):

"Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Kpte BTC dr av Euro med Swish, men nr jag ska verfra coinsen till min wasabi wallet s gr det inte. Varfr? Ingenstans str det att man behver kpa fr en viss summa fr att sedan fra ver det till min egna wallet. Allt som str r att det r fr lite funds som kan fras ver. Vart ligger logiken i det? r dem efterblivna eller? Stter jag in en 1000-lapp s kan det vl nd inte vara fr lite?"

Ert svar: "Du mste spara tillrckligt p kontot fr att betala transaktionsavgiften till bitcoins ntverk. Den r typ 0,000xx-nnting. Det str p sidan dr du tar ut.

Ovan ser jag inget fel p men reagerade p fljande:

"Ursprungligen postat av zickan
Har du nn erfarenhet av hur avgifterna och kurserna str sig i jmfrelse med blodsugarna Safello och Btcx?"

Ert svar: "De har inga avgifter n. De r i beta fortfarande och kr inte avgifter d. Nr de aktiverar dem ska det vara en fast avgift p 59 kronor eller ngot snt.

Jag har anvnt dem mycket den senaste mnaden och tycker att de fungerar sjukt bra."

Senaste svaret verkar det som ngon helt annan svarar och inte du, reagerar mest p hur svaret r formulerat och hur det verkar som att personen(ni) verkar svara som om ni r en kund.

Hehe, n, det var jag som skrev de tv tidigare inlggen med. Var lite brnd av att inte kunna kommentera en trd om oss p Reddit tidigare: mina inlgg togs bort av moderatorerna fr att jag var ppen med att jag r jag, och ville helt enkelt inte att samma skulle hnda hr. Men sedan dess har en kollega till mig med mer erfarenhet av Flashback frklarat att s inte r fallet, s drfr kndes det rimligt att jag svarade dig under eget namn i gr.

Med facit i hand hade det kanske varit bttre att inte skriva s dr, men jag gjorde det i alla fall inte fr att lura ngon, utan fr att inte riskera att inlgget blev borttaget. Och jag var s klart medveten om att de gamla inlggen skulle synas nr jag svarade dig i gr, men knde att det r bttre att bara vara ppen i stllet.

Hoppas att du inte tog illa upp.
Senast redigerad av Finanspolis 2020-05-05 kl. 17:04.
Citera
2020-05-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Fint att ni skapar FB-konton fr att promotea er egen sida. Hjer ett varningens finger.

Hjda fingrar frn folk som ljuger om att vi har fryst folks pengar ger jag inte mycket fr. Bryr du dig p riktigt om bakgrunden till att jag skrev de tv tidigare inlggen kan du lsa mitt svar i inlgget direkt ovanfr det hr.

Men en genuin frga: varfr hittade du p det dr om frysta pengar? P vilket stt tjnar du p att Trijo framstr som smre n vad vi r?
Citera
2020-05-05, 17:13
Medlem
Citat:
Hehe, n, det var jag som skrev de tv tidigare inlggen med. Var lite brnd av att inte kunna kommentera en trd om oss p Reddit tidigare: mina inlgg togs bort av moderatorerna fr att jag var ppen med att jag r jag, och ville helt enkelt inte att samma skulle hnda hr. Men sedan dess har en kollega till mig med mer erfarenhet av Flashback frklarat att s inte r fallet, s drfr kndes det rimligt att jag svarade dig under eget namn i gr.

Med facit i hand hade det kanske varit bttre att inte skriva s dr, men jag gjorde det i alla fall inte fr att lura ngon, utan fr att inte riskera att inlgget blev borttaget. Och jag var s klart medveten om att de gamla inlggen skulle synas nr jag svarade dig i gr, men knde att det r bttre att bara vara ppen i stllet.

Hoppas att du inte tog illa upp.

Ingen fara blev bara lite frvirrad/fundersam. Svrt och veta vem man pratar med shr via flashback haha. Misstnskam/kritisk ska man alltid kunna vara. Men bra!

De som r relevant frn min fregende inlgg r i alla fall detta:

"Ofan, haha. Den ser helt okej ut, kommer frbttras med tiden. Viktigast r att core-funktioner funkar bra.

Nu kanske er custombyggda graf kommer ta med spreaden + eventuell avgift i priset som grafen visar?"
Citera
2020-05-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V4rg3n
Ingen fara blev bara lite frvirrad/fundersam. Svrt och veta vem man pratar med shr via flashback haha. Misstnskam/kritisk ska man alltid kunna vara. Men bra!

De som r relevant frn min fregende inlgg r i alla fall detta:

"Ofan, haha. Den ser helt okej ut, kommer frbttras med tiden. Viktigast r att core-funktioner funkar bra.

Nu kanske er custombyggda graf kommer ta med spreaden + eventuell avgift i priset som grafen visar?"

Ja, precis. Jag r lite osker p hur utvecklarna till slut gjorde, fr det var snack tidigare om att gra precis som du freslog. Jag ska i alla fall kolla upp det ordentligt s att jag vet och r sker p att vi r transparenta om det r s att vi anvnder data externt ifrn.

Jag fick frresten svar p det du frgade om i gr, att grafen diffade mot det som str ovanfr den. Frklaringen var att grafen uppdaterades var 30 sekund medan siffrorna ovanfr uppdaterades oftare, s drfr blev det olika. Men utvecklarna laddade upp en fix tidigare i dag s att det r samma uppdateringsintervall nu.
Citera
2020-05-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ja, precis. Jag r lite osker p hur utvecklarna till slut gjorde, fr det var snack tidigare om att gra precis som du freslog. Jag ska i alla fall kolla upp det ordentligt s att jag vet och r sker p att vi r transparenta om det r s att vi anvnder data externt ifrn.

Jag fick frresten svar p det du frgade om i gr, att grafen diffade mot det som str ovanfr den. Frklaringen var att grafen uppdaterades var 30 sekund medan siffrorna ovanfr uppdaterades oftare, s drfr blev det olika. Men utvecklarna laddade upp en fix tidigare i dag s att det r samma uppdateringsintervall nu.

Nice nice.

Shit syftar du p denna frgan frn idag?:
"Liten anmrkning, i skrivande stund r kursen 8199 Euro p Trijo(exchange, 15?)
och p Coinbase och Bitstamp 8270 och 8280 Euro. Kollar man till priserna p Coinbase och Bitstamp blir er spread korrekt men tar man priset som listas i er Prisgraf(exchange,15) s blir det lite missvisande och man kan lura sig och tro att spreaden r hgre n vad den kanske egentligen r.

r det ngon efterslpning fr prisgrafen ni anvnder er utav?
Fr orderboken lngre ner p sidan r i s fall rimligare."

Rtta mig och jag har fel, mycket text har de blivit haha.

Vet inte om det var det jag syftade p. Prisgrafen p er site str just nu p 8093 och detta avser sljpriset. Samtidigt s har Coinbase och Bitstamp priserna 8197 och 8192 Euro. Antar att det blir shr pgrund av spreaden som verkar t bda hllen(kp och slj).

Fr kper man och sedan sljer direkt efter till samma pris s frlorar man 1,84 % av vrdet med den nuvarande spreaden. Detta gller om man bde utfr kpet och frsljningen p er plattform.

Funderar p om det ska vara s eller om det finns ett bttre stt att visa upp det p.
Senast redigerad av V4rg3n 2020-05-05 kl. 17:50.
Citera
2020-05-05, 19:28
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ja, jag hade grna lagt till Monero, men i och med det femte AML-direktivet (som brjade glla vid rsskiftet) r det i praktiken frbjudet att erbjuda handel i Monero och andra anonyma kryptovalutor. De nya reglerna lgger kryptofretag att kunna spra och spara alla kryptotransaktioner som grs, i syfte att upptcka och stoppa frsk till penningtvtt och terrorfinansiering. S vi har tyvrr inte ngot annat val n att inte notera Monero, Dash, Zcash och liknande.
Jesus christ, meningslsaste lagen ngonsin.
Enkel rundgng fr storkriminella. Fr jobbigt fr vanligt folk som inte vill att varenda jvel ska veta exakt var de spenderat sina pengar och nr...

Tack fr info.
Citera
2020-05-07, 13:36
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:

Jag registrerad mig fr 3 dagar sen och ksystemet verkar fortfarande glla, str fortfarande att min anskan behandlas i kordning.
Citera
2020-05-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Jag registrerad mig fr 3 dagar sen och ksystemet verkar fortfarande glla, str fortfarande att min anskan behandlas i kordning.

Hej, skicka ett mail till vr support p info@trijo.co. Anskningar som av ngon anledning inte innehller den information vi behver (foto p ID-kort och foto p en rkning som visar din folkbokfringsadress) blir liggande obesvarade nu. Den korta frklaringen r att vi inte har ngot enkelt stt att neka en anskan och automatiskt skicka ut ett mail med info om vad som var fel, s drfr avvaktar vi med att neka tills vi har genomfrt nsta uppdatering och enklare kan hantera den typen av renden.

/Totte, vd fr Trijo
Citera
2020-05-11, 17:17
Medlem
Skorpan91s avatar
Har anvnt trijo flitigt ett bra tag. Oftast nr jag behver slja ett innehav. Med swedbank s fr man iaf pengarna inom 10minuter. En viktig detalj enl mig.
Citera
2020-05-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
Har anvnt trijo flitigt ett bra tag. Oftast nr jag behver slja ett innehav. Med swedbank s fr man iaf pengarna inom 10minuter. En viktig detalj enl mig.

Kul att du uppskattar oss! Jag lovar att gra allt jag kan fr att fortstta leverera en bra tjnst.

Glad halvering!

/Totte Lfstrm, vd fr Trijo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in