2020-03-13, 19:07
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Om du menar "chain reorgs" med rulla tillbaka så är det extremt kostsamt på BTC så det sker aldrig. Efter 3-6 bekräftelser så är det t.om fysiskt omöjligt att rulla tillbaka kedjan i dagsläget, så det är inget man behöver oroa sig för.

https://trijo.co är en ny svensk exchange som jag tror fungerar ganska bra eftersom banken inte kan se vart du skickar pengarna då de använder en vanlig betalningsförmedlare.

Har du nån erfarenhet av hur avgifterna och kurserna står sig i jämförelse med blodsugarna Safello och Btcx?
Citera
2020-03-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Köpte BTC där av Euro med Swish, men när jag ska överföra coinsen till min wasabi wallet så går det inte. Varför? Ingenstans står det att man behöver köpa för en viss summa för att sedan föra över det till min egna wallet. Allt som står är att det är för lite funds som kan föras över. Vart ligger logiken i det? Är dem efterblivna eller? Sätter jag in en 1000-lapp så kan det väl ändå inte vara för lite?

Du måste spara tillräckligt på kontot för att betala transaktionsavgiften till bitcoins nätverk. Den är typ 0,000xx-nånting. Det står på sidan där du tar ut.
Citera
2020-03-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zickan
Har du nån erfarenhet av hur avgifterna och kurserna står sig i jämförelse med blodsugarna Safello och Btcx?

De har inga avgifter än. De är i beta fortfarande och kör inte avgifter då. När de aktiverar dem ska det vara en fast avgift på 59 kronor eller något sånt.

Jag har använt dem mycket den senaste månaden och tycker att de fungerar sjukt bra.
Citera
2020-03-18, 00:38
Medlem
Elibabas avatar
som alla borde alla ha märkt att en hel bitcoin kostar 54k 00:38, min fråga är varför och hur sjönk
den så fort? har förlorat massa pengar för värdet har gått ner.. visst kommer den skjuta i pris när som???
tacksam för svar =)
Citera
2020-03-19, 10:21
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finanspolis
De har inga avgifter än. De är i beta fortfarande och kör inte avgifter då. När de aktiverar dem ska det vara en fast avgift på 59 kronor eller något sånt.

Jag har använt dem mycket den senaste månaden och tycker att de fungerar sjukt bra.

Tack för info!
Citera
2020-03-19, 10:24
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elibaba
som alla borde alla ha märkt att en hel bitcoin kostar 54k 00:38, min fråga är varför och hur sjönk
den så fort? har förlorat massa pengar för värdet har gått ner.. visst kommer den skjuta i pris när som???
tacksam för svar =)

Ingen som med säkerhet vet men Corona är väl en del av förklaringen iaf. Ingen som med säkerhet kan säga om det kommer gå upp men om du frågar mig har jag stor tilltro till bitcoin och krypto i allmänhet. Jag har personligen köpt både ether och bitcoin den senaste tiden.
Citera
2020-03-19, 13:00
Medlem
Jag gjorde en liten vinst på någon tusenlapp totalt på bitcoin för ca 2 månader sedan, då jag sålde av 33k bitcoin som jag satte in för typ 30k bitcoin. Flyttade över vinsten endast och köpte dagen efter bitcoin igen som nu då har mer än halverats. Värdet är i dagsläget ca 12k. Om jag säljer dem idag och köper igen relativt fort. Kan jag kvitta vinst mot förlust då? Eller måste det gå x antal dagar innan jag köper igen? Tänker om jag säljer idag har jag ju gjort en förlust på ca 18k. Så lägger jag återigen in dom här 12k som blir över långsiktigt. Räknas det som en förlust om jag säljer och köper direkt?

Funderar annars om jag ens behöver man deklarera en sådan liten vinst, tänker om skv kanske börjar spåra köp man gjort av bitcoin då istället mot varor (som jag inte dragit av skattemässigt)? Tänker att det kanske är bättre att inte deklarera dom futtiga tusenlapparna isf?
Senast redigerad av kalzoneb2 2020-03-19 kl. 13:23.
Citera
2020-03-31, 10:28
Medlem
Trijo.co , är de relativt säkert att handla bitcoins direkt där och skicka till säljare? eftersom man måste legitimera sig med ID, eller behöver man endå egen wallet som electrum osv för att sedan skicka vidare?
Citera
2020-03-31, 13:17
Medlem
Två frågor:

Vart köper man generellt billigast bitcoins? Tycker local är relativt dyrt men så klart smidig.

Är Blockstream Green en duglig wallet?

Mvh
Citera
2020-03-31, 13:28
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Två frågor:

Vart köper man generellt billigast bitcoins? Tycker local är relativt dyrt men så klart smidig.

Är Blockstream Green en duglig wallet?

Mvh
Billigast avgift är de större sajterna som Bitstamp, Kraken, Coinbase Pro. Svenska Trijo.co tror jag är relativt billiga också än så länge.

Blockstreams Green är bland den bästa walleten för mobiler nu ja. Enkel, säker och stödjer nya funktioner.
Citera
2020-03-31, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Billigast avgift är de större sajterna som Bitstamp, Kraken, Coinbase Pro. Svenska Trijo.co tror jag är relativt billiga också än så länge.

Blockstreams Green är bland den bästa walleten för mobiler nu ja. Enkel, säker och stödjer nya funktioner.
Tack!

Väntar på att bli godkänd hos Trijo. Får jämföra med Localbitcoins för att se om det går att knipa lite billigare.

Sen är jag ganska kass på bitcoins. Förstår att man tar en fee/avgift genom att föra in och ut på sin andra wallet. Vad kan de röra sig om, ett par procent? Dras det på summan man sätter in/skickar?
Citera
2020-03-31, 19:40
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulaTankar
Sen är jag ganska kass på bitcoins. Förstår att man tar en fee/avgift genom att föra in och ut på sin andra wallet. Vad kan de röra sig om, ett par procent? Dras det på summan man sätter in/skickar?
När du använder handelsplatser för växla mellan Bitcoin och SEK eller liknande så är det en avgift på kanske 0.5%.

När du gör uttag eller endast skickar bitcoins mellan wallets så brukar standardavgiften ligga på ungefär 10 öre upp till 10 kr eller mer per transaktion (oavsett summa) beroende på om det är stor konkurrens om transaktioner just nu och hur länge man isåfall vill vänta eller är beredd att betala för att slippa vänta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in