2020-05-05, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finanspolis
Hehe, ja, den där grafen har vållat mig oändligt mycket huvudvärk, kan jag lova. Den fungerar inte riktigt med resten av sajten och ser dessutom väldigt ful ut - jag är mest glad att den över huvud taget rör på sig nu, det gjorde den inte förut.

Hur som helst kommer det en ny, custombyggd graf med den nya uppdateringen, så då blir saker tydligare och mer korrekta.

Ofan, haha. Den ser helt okej ut, kommer förbättras med tiden. Viktigast är att core-funktioner funkar bra.

Jaha, om ni nu inte hade utvecklat custombyggda grafen så skulle man kunna ha någon av de storas(Bitstamp, etc...) prisgrafer. Sedan i en disclamier under grafen kunde man skriv att på det aktuella priset ovan så tillkommer eventuell avgift och spreaden.

Nu kanske er custombyggda graf kommer ta med spreaden + eventuell avgift i priset som grafen visar?

Ska bli kul se vad ni har ändrat!

Och sedan en helt annan sak.
Delar ni på kontot som du skriver ifrån?

För att om man kollar så ser man detta från tidigare inlägg gjort på kontot(Finanspolis):

"Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Köpte BTC där av Euro med Swish, men när jag ska överföra coinsen till min wasabi wallet så går det inte. Varför? Ingenstans står det att man behöver köpa för en viss summa för att sedan föra över det till min egna wallet. Allt som står är att det är för lite funds som kan föras över. Vart ligger logiken i det? Är dem efterblivna eller? Sätter jag in en 1000-lapp så kan det väl ändå inte vara för lite?"

Ert svar: "Du måste spara tillräckligt på kontot för att betala transaktionsavgiften till bitcoins nätverk. Den är typ 0,000xx-nånting. Det står på sidan där du tar ut.

Ovan ser jag inget fel på men reagerade på följande:

"Ursprungligen postat av zickan
Har du nån erfarenhet av hur avgifterna och kurserna står sig i jämförelse med blodsugarna Safello och Btcx?"

Ert svar: "De har inga avgifter än. De är i beta fortfarande och kör inte avgifter då. När de aktiverar dem ska det vara en fast avgift på 59 kronor eller något sånt.

Jag har använt dem mycket den senaste månaden och tycker att de fungerar sjukt bra."

Senaste svaret verkar det som någon helt annan svarar och inte du, reagerar mest på hur svaret är formulerat och hur det verkar som att personen(ni) verkar svara som om ni är en kund.
Senast redigerad av V4rg3n 2020-05-05 kl. 14:17.
Citera
2020-05-05, 16:04
Bannlyst
Citat:
Hej, jag tror att du blandar ihop Trijo med någon av de andra svenska kryptosajterna. Jag är vd för Trijo och vi har inte haft något enda fall där vi har haft kontakt med polisen, och än mindre har vi låst någons pengar - varken bitcoin, litecoin eller euro. Om du upplever saken på något annat sätt är du välkommen att höra av dig till mig på info@trijo.co, så lovar jag att hjälpa dig att reda ut vad det är som har hänt. /Totte, vd för Trijo
Fint att ni skapar FB-konton för att promotea er egen sida. Höjer ett varningens finger.

Citat:
De har inga avgifter än. De är i beta fortfarande och kör inte avgifter då. När de aktiverar dem ska det vara en fast avgift på 59 kronor eller något sånt.

Jag har använt dem mycket den senaste månaden och tycker att de fungerar sjukt bra.
Citera
2020-05-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V4rg3n
Ofan, haha. Den ser helt okej ut, kommer förbättras med tiden. Viktigast är att core-funktioner funkar bra.

Jaha, om ni nu inte hade utvecklat custombyggda grafen så skulle man kunna ha någon av de storas(Bitstamp, etc...) prisgrafer. Sedan i en disclamier under grafen kunde man skriv att på det aktuella priset ovan så tillkommer eventuell avgift och spreaden.

Nu kanske er custombyggda graf kommer ta med spreaden + eventuell avgift i priset som grafen visar?

Ska bli kul se vad ni har ändrat!

Och sedan en helt annan sak.
Delar ni på kontot som du skriver ifrån?

För att om man kollar så ser man detta från tidigare inlägg gjort på kontot(Finanspolis):

"Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Köpte BTC där av Euro med Swish, men när jag ska överföra coinsen till min wasabi wallet så går det inte. Varför? Ingenstans står det att man behöver köpa för en viss summa för att sedan föra över det till min egna wallet. Allt som står är att det är för lite funds som kan föras över. Vart ligger logiken i det? Är dem efterblivna eller? Sätter jag in en 1000-lapp så kan det väl ändå inte vara för lite?"

Ert svar: "Du måste spara tillräckligt på kontot för att betala transaktionsavgiften till bitcoins nätverk. Den är typ 0,000xx-nånting. Det står på sidan där du tar ut.

Ovan ser jag inget fel på men reagerade på följande:

"Ursprungligen postat av zickan
Har du nån erfarenhet av hur avgifterna och kurserna står sig i jämförelse med blodsugarna Safello och Btcx?"

Ert svar: "De har inga avgifter än. De är i beta fortfarande och kör inte avgifter då. När de aktiverar dem ska det vara en fast avgift på 59 kronor eller något sånt.

Jag har använt dem mycket den senaste månaden och tycker att de fungerar sjukt bra."

Senaste svaret verkar det som någon helt annan svarar och inte du, reagerar mest på hur svaret är formulerat och hur det verkar som att personen(ni) verkar svara som om ni är en kund.

Hehe, nä, det var jag som skrev de två tidigare inläggen med. Var lite bränd av att inte kunna kommentera en tråd om oss på Reddit tidigare: mina inlägg togs bort av moderatorerna för att jag var öppen med att jag är jag, och ville helt enkelt inte att samma skulle hända här. Men sedan dess har en kollega till mig med mer erfarenhet av Flashback förklarat att så inte är fallet, så därför kändes det rimligt att jag svarade dig under eget namn i går.

Med facit i hand hade det kanske varit bättre att inte skriva så där, men jag gjorde det i alla fall inte för att lura någon, utan för att inte riskera att inlägget blev borttaget. Och jag var så klart medveten om att de gamla inläggen skulle synas när jag svarade dig i går, men kände att det är bättre att bara vara öppen i stället.

Hoppas att du inte tog illa upp.
Senast redigerad av Finanspolis 2020-05-05 kl. 17:04.
Citera
2020-05-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Fint att ni skapar FB-konton för att promotea er egen sida. Höjer ett varningens finger.

Höjda fingrar från folk som ljuger om att vi har fryst folks pengar ger jag inte mycket för. Bryr du dig på riktigt om bakgrunden till att jag skrev de två tidigare inläggen kan du läsa mitt svar i inlägget direkt ovanför det här.

Men en genuin fråga: varför hittade du på det där om frysta pengar? På vilket sätt tjänar du på att Trijo framstår som sämre än vad vi är?
Citera
2020-05-05, 17:13
Medlem
Citat:
Hehe, nä, det var jag som skrev de två tidigare inläggen med. Var lite bränd av att inte kunna kommentera en tråd om oss på Reddit tidigare: mina inlägg togs bort av moderatorerna för att jag var öppen med att jag är jag, och ville helt enkelt inte att samma skulle hända här. Men sedan dess har en kollega till mig med mer erfarenhet av Flashback förklarat att så inte är fallet, så därför kändes det rimligt att jag svarade dig under eget namn i går.

Med facit i hand hade det kanske varit bättre att inte skriva så där, men jag gjorde det i alla fall inte för att lura någon, utan för att inte riskera att inlägget blev borttaget. Och jag var så klart medveten om att de gamla inläggen skulle synas när jag svarade dig i går, men kände att det är bättre att bara vara öppen i stället.

Hoppas att du inte tog illa upp.

Ingen fara blev bara lite förvirrad/fundersam. Svårt och veta vem man pratar med såhär via flashback haha. Misstänskam/kritisk ska man alltid kunna vara. Men bra!

De som är relevant från min föregående inlägg är i alla fall detta:

"Ofan, haha. Den ser helt okej ut, kommer förbättras med tiden. Viktigast är att core-funktioner funkar bra.

Nu kanske er custombyggda graf kommer ta med spreaden + eventuell avgift i priset som grafen visar?"
Citera
2020-05-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V4rg3n
Ingen fara blev bara lite förvirrad/fundersam. Svårt och veta vem man pratar med såhär via flashback haha. Misstänskam/kritisk ska man alltid kunna vara. Men bra!

De som är relevant från min föregående inlägg är i alla fall detta:

"Ofan, haha. Den ser helt okej ut, kommer förbättras med tiden. Viktigast är att core-funktioner funkar bra.

Nu kanske er custombyggda graf kommer ta med spreaden + eventuell avgift i priset som grafen visar?"

Ja, precis. Jag är lite osäker på hur utvecklarna till slut gjorde, för det var snack tidigare om att göra precis som du föreslog. Jag ska i alla fall kolla upp det ordentligt så att jag vet och är säker på att vi är transparenta om det är så att vi använder data externt ifrån.

Jag fick förresten svar på det du frågade om i går, att grafen diffade mot det som står ovanför den. Förklaringen var att grafen uppdaterades var 30 sekund medan siffrorna ovanför uppdaterades oftare, så därför blev det olika. Men utvecklarna laddade upp en fix tidigare i dag så att det är samma uppdateringsintervall nu.
Citera
2020-05-05, 17:39
Medlem
Citat:
Ja, precis. Jag är lite osäker på hur utvecklarna till slut gjorde, för det var snack tidigare om att göra precis som du föreslog. Jag ska i alla fall kolla upp det ordentligt så att jag vet och är säker på att vi är transparenta om det är så att vi använder data externt ifrån.

Jag fick förresten svar på det du frågade om i går, att grafen diffade mot det som står ovanför den. Förklaringen var att grafen uppdaterades var 30 sekund medan siffrorna ovanför uppdaterades oftare, så därför blev det olika. Men utvecklarna laddade upp en fix tidigare i dag så att det är samma uppdateringsintervall nu.

Nice nice.

Shit syftar du på denna frågan från idag?:
"Liten anmärkning, i skrivande stund är kursen 8199 Euro på Trijo(exchange, 15?)
och på Coinbase och Bitstamp 8270 och 8280 Euro. Kollar man till priserna på Coinbase och Bitstamp blir er spread korrekt men tar man priset som listas i er Prisgraf(exchange,15) så blir det lite missvisande och man kan lura sig och tro att spreaden är högre än vad den kanske egentligen är.

Är det någon eftersläpning för prisgrafen ni använder er utav?
För orderboken längre ner på sidan är i så fall rimligare."

Rätta mig och jag har fel, mycket text har de blivit haha.

Vet inte om det var det jag syftade på. Prisgrafen på er site står just nu på 8093 och detta avser säljpriset. Samtidigt så har Coinbase och Bitstamp priserna 8197 och 8192 Euro. Antar att det blir såhär pågrund av spreaden som verkar åt båda hållen(köp och sälj).

För köper man och sedan säljer direkt efter till samma pris så förlorar man 1,84 % av värdet med den nuvarande spreaden. Detta gäller om man både utför köpet och försäljningen på er plattform.

Funderar på om det ska vara så eller om det finns ett bättre sätt att visa upp det på.
Senast redigerad av V4rg3n 2020-05-05 kl. 17:50.
Citera
2020-05-05, 19:28
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ja, jag hade gärna lagt till Monero, men i och med det femte AML-direktivet (som började gälla vid årsskiftet) är det i praktiken förbjudet att erbjuda handel i Monero och andra anonyma kryptovalutor. De nya reglerna ålägger kryptoföretag att kunna spåra och spara alla kryptotransaktioner som görs, i syfte att upptäcka och stoppa försök till penningtvätt och terrorfinansiering. Så vi har tyvärr inte något annat val än att inte notera Monero, Dash, Zcash och liknande.
Jesus christ, meningslösaste lagen någonsin.
Enkel rundgång för storkriminella. För jobbigt för vanligt folk som inte vill att varenda jävel ska veta exakt var de spenderat sina pengar och när...

Tack för info.
Citera
2020-05-07, 13:36
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:

Jag registrerad mig för 3 dagar sen och kösystemet verkar fortfarande gälla, står fortfarande att min ansökan behandlas i köordning.
Citera
2020-05-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Jag registrerad mig för 3 dagar sen och kösystemet verkar fortfarande gälla, står fortfarande att min ansökan behandlas i köordning.

Hej, skicka ett mail till vår support på info@trijo.co. Ansökningar som av någon anledning inte innehåller den information vi behöver (foto på ID-kort och foto på en räkning som visar din folkbokföringsadress) blir liggande obesvarade nu. Den korta förklaringen är att vi inte har något enkelt sätt att neka en ansökan och automatiskt skicka ut ett mail med info om vad som var fel, så därför avvaktar vi med att neka tills vi har genomfört nästa uppdatering och enklare kan hantera den typen av ärenden.

/Totte, vd för Trijo
Citera
2020-05-11, 17:17
Medlem
Skorpan91s avatar
Har använt trijo flitigt ett bra tag. Oftast när jag behöver sälja ett innehav. Med swedbank så får man iaf pengarna inom 10minuter. En viktig detalj enl mig.
Citera
2020-05-11, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
Har använt trijo flitigt ett bra tag. Oftast när jag behöver sälja ett innehav. Med swedbank så får man iaf pengarna inom 10minuter. En viktig detalj enl mig.

Kul att du uppskattar oss! Jag lovar att göra allt jag kan för att fortsätta leverera en bra tjänst.

Glad halvering!

/Totte Löfström, vd för Trijo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in