Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-03-25, 00:12
  #13
Medlem
Ruskigbuss försvarar naturvetenskapen!

Naturvetenskaperna - Filosoferna
1-0

(Väldigt tillfredsställande att överbevisa en filosof med naturvetenskapliga förklaringar )
Citera
2004-03-25, 00:23
  #14
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die Kinder Überraschung
Ruskigbuss försvarar naturvetenskapen!

Naturvetenskaperna - Filosoferna
1-0

(Väldigt tillfredsställande att överbevisa en filosof med naturvetenskapliga förklaringar )

Du skojar? Det är ju bara periodpaus.

Citat:
Ruskigbuss wrote:

Sedan flinade jag hånfullt och gick med raska steg bort innan han hunnit ställa flera frågor!

Dessutom sprang han ju iväg innan jag hann ta upp en intressant fråga om en fisk...
Citera
2004-03-25, 00:27
  #15
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Du skojar? Det är ju bara periodpaus.



Dessutom sprang han ju iväg innan jag hann ta upp en intressant fråga om en fisk...

Nå BF_Sweden är nog lika lite filosof som jag är naturvetenskapsman.

Men, om man vill hårdra det hela ända bak till den första levande cellen - så är ju ett ägg som en cell - ALLTSÅ den första levande organismen var ett ÄGG.

ÄGGET VAR FÖRST!

vsb
Citera
2004-03-25, 01:08
  #16
Medlem
irrblosss avatar
Självklart kom hönan först. Ett ägg måste ju hållas lagom varmt för att det ska bli något. Vem ruvade ägget ifall ägget kom först?
Citera
2004-03-25, 08:24
  #17
Medlem
a4swes avatar
Citat:
Självklart kom hönan först. Ett ägg måste ju hållas lagom varmt för att det ska bli något. Vem ruvade ägget ifall ägget kom först?

Det skulle nog vara direkt skadligt för dessa tidiga celler att bli ruvade av en höna.

Citat:
Men, om man vill hårdra det hela ända bak till den första levande cellen - så är ju ett ägg som en cell - ALLTSÅ den första levande organismen var ett ÄGG.
Citera
2004-03-25, 09:04
  #18
Medlem
B-Mans avatar
Det var min morsa som var först med att lägga ett ägg... Fråga mig inte varför men så var det!
Citera
2004-03-26, 00:10
  #19
Medlem
funkstars avatar
vem var det som kläckte idén med att blåsa ut ägget och måla skalet lagom till påsken?
Citera
2004-04-03, 22:09
  #20
Medlem
Spaders avatar
Ägget eftersom höna är en fågel och fåglarna härstammar från dinosaurierna. Och dinosaurierna lade ägg...

/Spader
Citera
2004-04-03, 22:21
  #21
Medlem
pr00zaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Ägget eftersom höna är en fågel och fåglarna härstammar från dinosaurierna. Och dinosaurierna lade ägg...

/Spader


Så en dinosaurie la ett ägg som när det kläcktes visade sig vara en höna?????

Irrbloss verkar vara den enda som är inne på en förnuftig linje här...

Bättre än så här kan ni väl
Citera
2004-04-03, 22:25
  #22
Moderator
Ruskigbusss avatar
Som jag sa redan i post #3 - innan hönan fanns dess förmödrar som la ägg. Alltså är ägget före hönan. Enough already!
Citera
2004-04-04, 11:11
  #23
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pr00zak
Så en dinosaurie la ett ägg som när det kläcktes visade sig vara en höna?????

Irrbloss verkar vara den enda som är inne på en förnuftig linje här...

Bättre än så här kan ni väl

jag vet inte vad du inte förstog i mitt meddelande men jag tar det en gång till för att sånna som du ska kunna få in det i huvet...

Innan arter "HÖNA" fanns på jorden så fanns det flera arter "DINOSAURIE".
Dinosaurierna lade ägg, och nej, jag säger inte att det kom ut hönor ur deras ägg. Utan det kom ut dinosaurier. Men nu var frågan faktiskt om ägget eller hönan kom först. Inte hönan eller hönans ägg...
Duger inte det så kan man ta med alla fiskar som la ägg innan det ens fanns landdjur...

/Spader
Citera
2004-04-04, 11:17
  #24
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag tror att pr00zak inte tror på dinosaurier eller evolution? Har jag fel?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback