Citat:
Två män med invandrarbakgrund har roat sig med att dokumentera hur man trakasserar och hotar poliser över telefon, inspelningar som sedan fått stor spridning i sociala medier. I samtalen får poliser bland annat höra att de och deras familjemedlemmar ska våldtas.
Samhällsnytt har tidigare uppmärksammat en av personerna som deltar i händelsen, ”Nabbe”, 34-årig migrant från Libanon, bosatt i Skåne och huvudfigur bakom kontot ’Roastlive’. Konceptet är att i sociala medier direktsända när man anordnar uppgjorda slagsmål och ringer och trakasserar bland annat förtroendevalda sverigedemokrater.
Statstelevisionen upplät sin plattform
Förra året uppmärksammade den skattefinansierade public service-aktören SVT Nabbes slagsmålsprojekt i programmet ”Leva live”. I programmet fick tittarna följa med när Nabbe anordnade sitt ”livs största underground-fight” i Halmstad som spårade ur i ett fullskaligt gängslagsmål.
Källa: Samhallsnytt.se
Samhällsnytt har tidigare uppmärksammat en av personerna som deltar i händelsen, ”Nabbe”, 34-årig migrant från Libanon, bosatt i Skåne och huvudfigur bakom kontot ’Roastlive’. Konceptet är att i sociala medier direktsända när man anordnar uppgjorda slagsmål och ringer och trakasserar bland annat förtroendevalda sverigedemokrater.
Statstelevisionen upplät sin plattform
Förra året uppmärksammade den skattefinansierade public service-aktören SVT Nabbes slagsmålsprojekt i programmet ”Leva live”. I programmet fick tittarna följa med när Nabbe anordnade sitt ”livs största underground-fight” i Halmstad som spårade ur i ett fullskaligt gängslagsmål.
Källa: Samhallsnytt.se
Samtalen inleds med att inringaren vill 'anmäla' ett brott de utsatts för. Kort därpå, efter att man beskrivit och roat sig åt det brott man utsatts för, så vänder inringaren tonen helt, och blir som de dem vuxit upp med, babianer. Man skriker, hotar, och kränker poliserna som såklart blir helt paffa.
Ett utdrag om vad som sägs i samtalen.
Citat:
– Är du fucking efterbliven eller? Jävla kuksugare.
– Kuken vänder mellan dina tänder. Men håll käften bara.
– Jag kommer pulla din mammas fitta, skriv så.
– Är du hörselskadad eller?
– Passa din mun. Jag knullar dig.
– Kuken vänder mellan dina tänder. Men håll käften bara.
– Jag kommer pulla din mammas fitta, skriv så.
– Är du hörselskadad eller?
– Passa din mun. Jag knullar dig.
VIDEON KAN NI SE HÄR: länk till video, (OBS: Rulla ned på sidan).
Att diskutera:
*Hur tycker ni poliserna sköter samtalen?
*Vad kan polisen göra för att beivra dessa banditer? (förutsatt de inte publicerar dessa videos då).
*Kan de spåra samtalet i realtid från växeln?
*Vad kan polisen göra för att förhindra dessa brott i framtiden?
*Är detta ett fenomen som är här för att stanna, eller tror ni trenden går över?
Deras familj kommer inte våldtas, de kommer frivilligt ställa sig på knä och sära sina skinkor.