• 1
  • 2
2020-05-03, 15:52
Medlem
JustZlatans avatar
Alla duschtvålar jag har provat gör så att min anal kliar som tusan. Jag har inte använt duschtvål på ryggen i flera år på grund av det. Jag använder tvål max två gånger i veckan när jag duschar och då sparsamt.

Nu vill jag göra en egen super-duper mild duschtvål som jag kan använda till kroppen och håret. Vilka ingredienser behövs? Inget som helst kemiskt ska det vara. Alla "sodium" ingredienser går fetbort.

Om vatten är det mildaste som finns så ska det vara nästan det. Bara en liten liten del ska vara något rengörande.

Jag har provat olivtvål och inte ens det funkar som en supermild tvål för min anal.
Citera
2020-05-03, 15:57
Medlem
Testat produkter för nyfödda?
Citera
2020-05-03, 16:00
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Hemmagjord pottaska.

Håll tillgodo.

https://www.skogeniskolan.se/sites/s...h_pottaska.pdf

Tänk fight club: This is a chemical burn.

Du kommer vara fräsigast i byn.

EDIT: Jag som inte kan läsa, gör inte detta om du vill ha ett rengöringsmedel som är av den milda sorten.
Senast redigerad av Kalle-Swarts 2020-05-03 kl. 16:03.
Citera
2020-05-03, 16:11
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Testat produkter för nyfödda?

Nej. Men det ser inte ut att var särskild milt.

Citat:
Ingredients: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Glycereth-2 Cocoate, Sodium Chloride, Glycerin, Avena Sativa Kernel Oil, Lactic Acid, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Sodium Benzoate, Potassium Sorbate.

https://www.apoteket.se/produkt/apot...l-tub-1028996/

Bara en massa kemiskt skit. Till och med SLS!
Citera
2020-05-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nej. Men det ser inte ut att var särskild milt.

https://www.apoteket.se/produkt/apot...l-tub-1028996/

Bara en massa kemiskt skit. Till och med SLS!

Testa, klarar en bebishud av det så lär huden runt fisringen klara av det med.
Du kanske har sår där som svider om det är så illa. Ex herpesblåsor eller sprickor efter användning av en grov dildo.
Annars är regeln att fett löser fett så köp nån olja och tvätta dig med. Skulle rekommendera mandelolja. Skitbra att ha lite i håret, gör de mjukt och fint.
Citera
2020-05-03, 16:26
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Testa, klarar en bebishud av det så lär huden runt fisringen klara av det med.
Du kanske har sår där som svider om det är så illa. Ex herpesblåsor eller sprickor efter användning av en grov dildo.
Annars är regeln att fett löser fett så köp nån olja och tvätta dig med. Skulle rekommendera mandelolja. Skitbra att ha lite i håret, gör de mjukt och fint.

Ja fett löser fett, men vad har det med rengöring att göra? Min hud är inte särskilt fet. Det är väl snarare skitet som ska bort.

Men kanske ska prova att smeta lite mandelolja i analen.
Citera
2020-05-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ja fett löser fett, men vad har det med rengöring att göra? Min hud är inte särskilt fet. Det är väl snarare skitet som ska bort.

Men kanske ska prova att smeta lite mandelolja i analen.

Det är främst smuts fast i fett på din hud.
Ja prova, de innehåller vitaminer som är bra för huden så kanske stärker analskinnet lite.
Citera
2020-05-03, 16:45
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Det är främst smuts fast i fett på din hud.
Ja prova, de innehåller vitaminer som är bra för huden så kanske stärker analskinnet lite.

Så kan man smeta mandelolja på hela kroppen och sen duscha av det för att ta bort smuts?
Citera
2020-05-03, 16:49
Medlem
Guldzebrans avatar
Här har du en duscholja du kan prova också.

https://aco.se/product/caring-shower...iAAEgL6CfD_BwE
Citera
2020-05-03, 16:49
Medlem
Citat:
Så kan man smeta mandelolja på hela kroppen och sen duscha av det för att ta bort smuts?

Tvätta kroppen, smörj in och skölj av. Huden kommer kännas flottig jämfört med vanlig duschtvål.
Men mandelolja är tunn och torkar in snabbt. Ta typ max 1msk för hela kroppen.
Tvättar själv ansiktet och har de i håret. Har inget problem med analen så har aldrig testat där.
Citera
2020-05-03, 17:04
Medlem
Citat:
Tvätta kroppen, smörj in och skölj av. Huden kommer kännas flottig jämfört med vanlig duschtvål.
Men mandelolja är tunn och torkar in snabbt. Ta typ max 1msk för hela kroppen.
Tvättar själv ansiktet och har de i håret. Har inget problem med analen så har aldrig testat där.

Köp SEBAMED SHOWER OIL, The soap-free conditioner shower oil that keeps the skin smooth and elastic.
Citera
2020-05-03, 18:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Alla duschtvålar jag har provat gör så att min anal kliar som tusan. Jag har inte använt duschtvål på ryggen i flera år på grund av det. Jag använder tvål max två gånger i veckan när jag duschar och då sparsamt.

Nu vill jag göra en egen super-duper mild duschtvål som jag kan använda till kroppen och håret. Vilka ingredienser behövs? Inget som helst kemiskt ska det vara. Alla "sodium" ingredienser går fetbort.

Om vatten är det mildaste som finns så ska det vara nästan det. Bara en liten liten del ska vara något rengörande.

Jag har provat olivtvål och inte ens det funkar som en supermild tvål för min anal.

Här har du en bra och innehållsrik sida som beskriver hur du gör din egen tvål:
https://www.organicmakers.se/tval/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här