• 1
  • 2
2020-05-02, 20:40
Medlem
Hej! Innan textstycket nedanför så är jag 20 år, 191 centimeter lång och väger 96.

Jag intog Elvanse under valborg som festdrog och jag intog tre stycken 70mg kapslar vid 21:00-21:30. Det var i torsdags jag intog det och jag kan fortfarande inte sova, jag är fortfarande väldigt torr i munnen, har kramper i både fötter och händer, är inte en liten jävla gnutta hungrig (åt mat senast torsdag eftermiddag) och jag känner även av käkspänningarna fast inte i samma grad som när ruset var närvarande.

Ruset ska väl sitta i Max 15 timmar vad jag har läst men har inte hittat hur länge eftereffekterna ska sitta i. Jag har iallafall lyckats få tag på ett par Benzo så jag förhoppningsvis kan sova ikväll men hade varit trevligt att äta mat (vilket för mig verkar vara helt omöjligt då jag testade äta idag men spydde 2 minuter efteråt) för jag har varit så förbannad så jag slagit sönder grejer i hemmet.

Vet ej om det beror på matbrist eller avtändningen som nu suttit i 48 timmar.

Kan även tillägga att det är från ett apotek och det är en kompis som får det utskrivet så det är inte metamfetamin innan någon börjar spekulera om det.

Tacksam för svar!
Med vänliga hälsningar
Citera
2020-05-02, 20:44
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Det är bara att vänta ut. Drick mycket och hoppas på sömn så är det snart över. Oron gör det värre så försöka tänk att det går över snart så kan du slappna av. Ingen fara liksom.
Citera
2020-05-02, 20:46
Medlem
Eastman92s avatar
Jag har varit i samma situation som dig du, det var första och sista gången jag tog "uppers".
Efter tre dygn så ringde jag ambulans som tog mig till sjukan och gav mig antipsykotiska och lånade mig en sjukhussäng där jag fick sova i några timmar. Ambulansen kostade ~300 kr och fan så värt det var!

Så antingen fixar du antipsykotiska och försöker sova eller så ringer du ambulans IMO. Lycka till!
Citera
2020-05-02, 20:48
Medlem
Tillägger även att jag testat amfetamin och det har aldrig varit såhär länge för mig. Jag har även kunnat PRESSA i mig lite mat på det. Det har inte heller suttit i såhär länge efteråt någonsin.
Citera
2020-05-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes
Det är bara att vänta ut. Drick mycket och hoppas på sömn så är det snart över. Oron gör det värre så försöka tänk att det går över snart så kan du slappna av. Ingen fara liksom.

Absolut! Det är inte farligt. Jag får aldrig ångest eller något sådant på avtändningar men när jag inte kan gå för att mina tår inte kan vara raka eller att jag inte ens kan hålla i en ps4 kontroll utan att få ett krampanfall i händerna blev jag bara lite irriterad. Inte så otroligt skönt heller! 🤣

Intog nyss 2mg Xanor däremot. Det hjälpte mot kramperna lite.
Citera
2020-05-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastman92
Jag har varit i samma situation som dig du, det var första och sista gången jag tog "uppers".
Efter tre dygn så ringde jag ambulans som tog mig till sjukan och gav mig antipsykotiska och lånade mig en sjukhussäng där jag fick sova i några timmar. Ambulansen kostade ~300 kr och fan så värt det var!

Så antingen fixar du antipsykotiska och försöker sova eller så ringer du ambulans IMO. Lycka till!

Jag har en kompis som har Quetiapin om jag minns namnet rätt. Fungerar den?
Citera
2020-05-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fourhundredstrokes

Dricka har jag gjort som ut åt helsike också. Men amfetamin/lisdexamfetamin är väldigt vätskedrivande (vad jag hört och läst då det typ är som koffein fast 120 000 000 gånger starkare, själva drogen då) så det rann bara rakt igenom. Märker av det då jag blir snurrig i huvudet när jag ställer mig upp. Men om jag somnar ikväll får jag väl hoppas att det är över imorgon! Annars har jag nog ingen tunga kvar! 🤣
Citera
2020-05-02, 21:00
Medlem
Eastman92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaragden1441
Jag har en kompis som har Quetiapin om jag minns namnet rätt. Fungerar den?
Jag har ingen aning faktiskt, minns inte alls vad jag fick under mitt sjukhusbesök. Se till att du söker ordentligt på preparaten du tar så att de inte krockar med varandra bara.

En rolig grej jag kom på när jag var på sjukan; de lät mig prata med en psykolog innan de gav mig en säng och i mitt förvirrade stadie så frågade jag om jag honom skulle få prata med en psykolog. Helt väck!
Citera
2020-05-02, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastman92
Jag har ingen aning faktiskt, minns inte alls vad jag fick under mitt sjukhusbesök. Se till att du söker ordentligt på preparaten du tar så att de inte krockar med varandra bara.

En rolig grej jag kom på när jag var på sjukan; de lät mig prata med en psykolog innan de gav mig en säng och i mitt förvirrade stadie så frågade jag om jag honom skulle få prata med en psykolog. Helt väck!

Jag vet att det är en antipsykotisk medicin av det jag läst på FASS. Nu är det bara att ta reda på om den fungerar. Är avtädningen inte borta efter jag förhoppningsvis somnat nu när jag intagit Xanoren, så blir det ditt alternativ som låter vettigast.

Skillnaden mellan din situation och min är att jag verkar vara nästintill normal till psykiskt sätt. Jämför man till exempel när du skrev:

”de lät mig prata med en psykolog innan de gav mig en säng och i mitt förvirrade stadie så frågade jag om jag honom skulle få prata med en psykolog.”.

Varför jag skriver nästan normal är
Om man bortser från mitt sönderslagna kök på grund av ilska från matbristen och smärtan från kramperna! Tur att det är städsöndag imorgon! 🤣🤣🤣
Citera
2020-05-02, 21:40
Medlem
kansascityshuffles avatar
3 st/70 mg! Inte ens människor med ADHD hamnar på den dosen. Rätt åt dig. Antar att personen som delar ut mediciner som godis är ännu dummare.

Själv så hade man somnat gott för längesen.
Citera
2020-05-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
3 st/70 mg! Inte ens människor med ADHD hamnar på den dosen. Rätt åt dig. Antar att personen som delar ut mediciner som godis är ännu dummare.

Själv så hade man somnat gott för längesen.

50mg/dag tar jag, lagligt då 😂 Tar jag min tablett efter 08 på morgonen somnar jag inte förrän 03 typ.

Så jag förstår att det är jobbigt för TS som inte ens har adhd 😆
Citera
2020-05-02, 22:52
Medlem
Elvanse är ju den mest långverkande av alla de olika adhd medicinerna(som är centralstimulerande), Ritalin släpper ut 50% direkt och resterande 50% under dagens gång (5-8h), concerta 28% direkt och 72% under dagen tror jag (ca 8-12h ish?) och elvanse då släpper ut 0% direkt och You guessed it 100% av innehållet långsamt under ca 14h tid, vilket då gör att effekten kan vara väldigt länge, särskilt om du körde i dig 3x70mg, kaxigt gjort faktiskt. Det håller ännu längre tror jag om du åt en bra måltid innan du tryckte dom, utsläppet dras ut ju bättre man äter enl min förra läkare

All info skriven har jag läst från Läkemedelsverket samt hört från mina läkare, siffrorna är dock ungefär då jag ej orka söka upp allt igen

Ibland har jag varit i samma sits, men då vid 2/3 av din dos, jag rekommenderar att välkomna piggheten och göra något kreativt, trötta ut dig mentalt, sömnen kommer så småningom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in