• 1
  • 2
2020-05-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krishnahare
Elvanse är ju den mest långverkande av alla de olika adhd medicinerna(som är centralstimulerande), Ritalin släpper ut 50% direkt och resterande 50% under dagens gång (5-8h), concerta 28% direkt och 72% under dagen tror jag (ca 8-12h ish?) och elvanse då släpper ut 0% direkt och You guessed it 100% av innehållet långsamt under ca 14h tid, vilket då gör att effekten kan vara väldigt länge, särskilt om du körde i dig 3x70mg, kaxigt gjort faktiskt. Det håller ännu längre tror jag om du åt en bra måltid innan du tryckte dom, utsläppet dras ut ju bättre man äter enl min förra läkare

All info skriven har jag läst från Läkemedelsverket samt hört från mina läkare, siffrorna är dock ungefär då jag ej orka söka upp allt igen

Ibland har jag varit i samma sits, men då vid 2/3 av din dos, jag rekommenderar att välkomna piggheten och göra något kreativt, trötta ut dig mentalt, sömnen kommer så småningom.

Man lär sig av sina misstag. Lite inte på vänner hur övertygande de än låter!
Citera
2020-05-02, 23:35
Medlem
Jag tycker att det är nåt skumt med Elvanse. Känns liksom metabankat på nåt sätt.
Citera
2020-05-03, 06:15
Medlem
Smäller jag i mig 200mg är jag uppe och fixar med grejer i minst 36h innan jag ens kan förnimma en känsla av trötthet. Äter 50mg om dagen och har ätit elvanse i snart ett år.

Du är snart på banan igen.
Citera
2023-06-05, 17:05
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
3 st/70 mg! Inte ens människor med ADHD hamnar på den dosen. Rätt åt dig. Antar att personen som delar ut mediciner som godis är ännu dummare.

Själv så hade man somnat gott för längesen.

70mg är direkt ingen dos. Men antar att TS var är färsk i och med tråden. All medicin amfetamin du får ut i Sverige kommer inte nära att bomba en 0,5 och en stor lina tjack från gatan. 3x70 kl 10 och jag sover kl 18:00.

Gammal tråd men svarar ändå,
Citera
2023-08-21, 19:09
Medlem
Hoppar in i den här gamla tråden mest för att ge min syn på saken till TS och övriga läsare. Det är bara att ta tjuren vid hornen vid sådana här situationer och rida ut det. Som någon annan sa, gör något kreativt av det. Jag har elvanse utskriftet och ibland tjongar jag i mig många och sitter i två dygn och pular med något storybaserat tv-spel eller liknande. Mycket trevligt. Var glad att elvanse även vid höga doser har en snäll nedgång och ej några effekter av noradrenalin så ångest och liknande är inte kännbara.

Njut av ökat fokus och snöa in i något. Detta har fått mig sluta med tjacket och få ett mer stabilt tillstånd i mitt annars ordnade liv där jag då och då kan ge mig själv en extra mängd för en helg.

Elvanse är inget att festa på. Det ger ett ökat fokus vilket för en med ADHD/ADD ger en stark känsla av välbehag och till viss del ett amfetaminrus. Det gör dock inte att man pundar ned sig lik som på vanligt amfetamin. Det går ej ut i kroppen på en gång utan i olika flertal ettaper vilket ger ett längre rus och en mer stabil effekt.

Simma lugnt!
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-08-21 kl. 19:19.
Citera
2023-08-22, 10:49
När jag åkte tåget från Örebro intog jag 7×70mg Elvanse. Enda och sista gången jag gjort det eftersom det känns som man bara slösar på medicinen. Var helt normal precis som jag brukar vara och pratade om vettiga saker med 2 personer..inget konstigt där.
Det enda var väl att man blev torr i munnen och det blir jag på bara 70mg också.

Har tänkt på det ibland varför man inte reagerat mer. Det är något med Elvanse just..

Var en dum grej jag gjorde som jag inte förstod riktigt själv varför..men var nog nån nyfikenhet i kombination med att man var FRI..🙄😉
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in