2023-12-16, 17:39
Medlem
Sak det vara så jävla svårt att hålla fingrarna borta från folk. Jävla pack som förstör ryktet för andra män som ska vara tränare. Häng skiten i skogen.
Citera
2023-12-16, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaktguide
En länk för att maila Skellefteå kommun?🙂

Men nej. Tänkte om nån som har begärt ut utredningen från kommunen vill dela den vidare via länk här :))))
Citera
2023-12-16, 18:38
Medlem
Otroligt att ingen har satt en kula i honom efter alla år? Skellefteåborna måste vara Sveriges mest tålmodiga och förlåtande människor. Eller är behovet av egentid så stort för föräldrarna att de låter sina barn bli misshandlade, kränkta och våldtagna?
Citera
2023-12-16, 19:39
Medlem
Bra att man kommit ut med namn, bild och en obehagligt målande berättelse. För mig ger detta en betydligt större tyngd och trovärdighet än anonyma antydningar som tidigare kommit.

Tyvärr gör sig Jonas till nyttig idiot i sittförsvar av utpekad gärningsman. Om han istället försvarat föreningen och dess arbete de senaste åren samt duckat detta med ursäkten att det skett tidigare men därmed inte avskrivit inom föreningen om nya uppgifter framkommer så hade han jobbat med skademinimering. Men nu ror han tyvärr ut hela föreningen på djupt vatten.

Vem var denna El*n W*kl*nd som dök upp med någon sidohistoria? Har hon något relevant att tillföra eller är hon en uppmärksamhetssökare som vill få synas (fick ju intrycket att hennes tid i klubben räknades till månader)?

Det finns några saker som måste göras.
1) Soo Shim måste droppa NA tills utredningen är klar
2) NA måste avgöra om han vill/kan rentvå sig och därmed ta strid
3) Jakten på klubben måste upphöra utan fokuset bör vara på tränaren
4) Soo Shim måste byta ut styrelsen och starta om
Senast redigerad av FartyDog 2023-12-16 kl. 19:44.
Citera
2023-12-16, 20:01
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Bra att man kommit ut med namn, bild och en obehagligt målande berättelse. För mig ger detta en betydligt större tyngd och trovärdighet än anonyma antydningar som tidigare kommit.

Tyvärr gör sig Jonas till nyttig idiot i sittförsvar av utpekad gärningsman. Om han istället försvarat föreningen och dess arbete de senaste åren samt duckat detta med ursäkten att det skett tidigare men därmed inte avskrivit inom föreningen om nya uppgifter framkommer så hade han jobbat med skademinimering. Men nu ror han tyvärr ut hela föreningen på djupt vatten.

Vem var denna El*n W*kl*nd som dök upp med någon sidohistoria? Har hon något relevant att tillföra eller är hon en uppmärksamhetssökare som vill få synas (fick ju intrycket att hennes tid i klubben räknades till månader)?

Det finns några saker som måste göras.
1) Soo Shim måste droppa NA tills utredningen är klar
2) NA måste avgöra om han vill/kan rentvå sig och därmed ta strid

Jo men J*nas har ju någon bokstavskombo och har varit med i en del konstiga föreningar förr... Te x Pingstkyrkan förr. Mysko kille med märkliga ryckningar i ansiktet av och till.... Det otäcka är att nu på sin fb sida går ut med vad straffet för förtal är och han ger ju nästan intryck av att föreningen är en sekt....
Citera
2023-12-16, 20:14
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Kan inte komma ifrån det att dessa tjejer höll tyst så länge och inte hade stake att säga ifrån. Får fan skylla sig själv. När man är en tonåring så ska man kunna inse saker och ting.
Läs artikeln för fan. Aset lockade tjejen att lägga hela sitt liv på idrotten, sen tog han idrotten ifrån henne när hon inte ville ställa upp på att vara knulldocka. När hon låste in sig för att slippa våldtäkt sparkade han in dörren. Vem har lärt ut ur man undviker att bli groomad? Inte skolan. Föräldrar? Hälften vet inte hur man undviker grooming, andra hälften är idioter.

Men visst, i ett fritt land får man ha fria åsikter oavsett verklighetsförankring. Kan vi dock spara tramset tills den jäveln har fått en slägga begraven i ansiktet?
Citera
2023-12-16, 20:27
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FartyDog
Hon är en person som med eget namn vågar vittna om vad hon sett i klubben, vars vittnesmål stödjer övriga utsagor avseende galenskap i klubben. Därav jävligt relevant.

Citat:
Sitter rötan för djupt måste bygget rivas. En sekteristisk sportklubb där styrelse, ledare, föräldrar och utövare tillsammans har slagit vakt om grooming, våld, sexövergrepp m.m. i decennier har inget kvar att värna; ingen personal, inget namn, ingen ära.
Citera
2023-12-16, 20:27
Medlem
shtb22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Otroligt att ingen har satt en kula i honom efter alla år? Skellefteåborna måste vara Sveriges mest tålmodiga och förlåtande människor. Eller är behovet av egentid så stort för föräldrarna att de låter sina barn bli misshandlade, kränkta och våldtagna?

1) Stort socialt nätverk

2) Allmänt supertrevligt beteende utöver hans vidriga beteende, som vid anklagelser leder till att folk i allmänhet reagerar med ”Nämen VA?! HAN som är så snäll?! ” och slår bort anklagelserna med en gång, som ifall att människor omöjligen kan ha olika sidor

Gissar jag på. Brukar vara ett lyckat recept annars. Ibland verkar inte ens 2) behövas.
Citera
2023-12-16, 20:41
Medlem
Så vänta, hon träffade Niklas som underåring och blev sedan ihop med han?

Varför reagerade ingen runt om, som att ge han en näve i ansiktet?

Det är ju rätt så självklar tecken på grooming...
Citera
2023-12-16, 20:41
Medlem
Fick följande mail av Shoo shim då jag tränat på ett av deras gym nångång.

Citat:
"Hej kära medlemmar.

Jag vill rikta ett stort personligt tack till er alla.

Jag riktar mig speciellt till er som visat extra stöd, gett mig kraft och energi, och backat upp mig genom den här tiden som varit sedan kommunen gick ut och riktade vad vi upplevt som så orättvis kritik mot oss.

Det har varit en väldigt jobbig tid, men också den bästa tiden i mitt liv.

Jag har fått se allt som är fantastiskt med vår förening, alla fina människor, hur mycket den här föreningen gör för och ger till människor.

Jag har gråtit med er, skrattat tillsammans med er, knutit näven, och gång på gång har vi rest oss upp igen.

Den här situationen är inte över än, men den går mot sin upplösning. Vi har lämnat in överklagan tillsammans med föreningens advokat, Situationen börjar granskas mer och mer. Kritiska röster mot kommunens

hantering vaknar.

Jag vill lyfta ett finger för att det kan komma jobbigheter utifrån fortfarande nu när föreningen börjar stå upp för sig själv. Men jag ska ge ett löfte:

det kommer att sluta gott.

Oavsett vad som kommer längst med vägen så kommer det att sluta gott.

Håll ut, ha tålamod, och var viss om det ni redan vet: att vi är en fantastisk, trygg, inspirerande och engagerande förening med fantastiska människor. Oavsett vad någon påstår.

Under tiden önskar jag att vi finns här för varandra. Stöttar varandra, hjälper varandra, och kom ihåg, livet är mer än Taekwondo, Hapkido och träning. Livet är sanna vänner, de fina stunderna vi bär med oss, och det är

slutet både på en film, på kriser och på livet i allmänhet som avgör om resan var värd det eller ej.

Det kommer att bli bra till slut.

Varma hälsningar, God Jul och Gott Nytt år/

Jonas Lundström, t.f ordförande"
Citera
2023-12-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Hon är en person som med eget namn vågar vittna om vad hon sett i klubben, vars vittnesmål stödjer övriga utsagor avseende galenskap i klubben. Därav jävligt relevant.

Sitter rötan för djupt måste bygget rivas. En sekteristisk sportklubb där styrelse, ledare, föräldrar och utövare tillsammans har slagit vakt om grooming, våld, sexövergrepp m.m. i decennier har inget kvar att värna; ingen personal, inget namn, ingen ära.
Att hon är relevant för att hon går ut med eget namn är ett cirkulrärresonemang. Men framtiden lär väl utvisa hur relevant hon är.

Du har kanske rätt i att hela bygget måste rivas! Onekligen binder sig styrelsen vid rodret och NA står inte upp för sig själv utan. Jag är inte nog insatt, men det är tråkigt om hela verksamheten väljer att falla med en ledare.
Citera
2023-12-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copium
Fick följande mail av Shoo shim då jag tränat på ett av deras gym nångång.

om det fanns något som helst tvivel om "sektliknande beteende" läs skrivelsen ovan. ja, det där bygget behöver rivas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in