2023-12-16, 15:44
Avstängd
konstapels avatar
Klubbens tf ordförande Jonas Lundström skulle verkligen behöva en hel del mediaträning, han gör bort sig fullständigt:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/P4VyVb/klubbens-svar-om-kvinnorna-stalkers
Citera
2023-12-16, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Våldtog är väl fel ord att använda här? Hon lät det ske så många gånger och flyttade för fan in med honom.

förstår att det är för mycket begärt, att förvänta sig att du skulle kunna hantera en sökmotor på egen hand. så jag gjorde det enkelt för dig, med en länk nedan som du bara kan klicka på.

flytta musen till länken, och tryck på vänstermusknapp.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gromning
Citera
2023-12-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Hej! Har du länk till något uttalande/reportage om det där med källskydd? Måste granskas utifrån risk för pressetiska överträdelser.
Nej, det finns ett reportage i Norran där de säger sig inte ha fått ta del av namnlistan. De skriver däremot inte ut att de blev nekade eftersom de sa att de inte kunde garantera personerna som skrivit under anonymitet. Megafonen däremot garanterade anonymitet och fick se listan, de har skrivit att de sett namnen och att listan är trovärdig.
Citera
2023-12-16, 16:03
Medlem
Citat:
Våldtog är väl fel ord att använda här? Hon lät det ske så många gånger och flyttade för fan in med honom.

Hon var väl 14 år första gången peddo Nicke våldtog henne.
Fattar verkligen inte denna inställning du har. Du måste ju verkligen tillhöra den innersta peddokretsen inom Tjong tjing
Citera
2023-12-16, 16:07
Medlem
Citat:

Om du ens är intresserad av att förstå (vilket inte tror du är) behöver du lära dig nånting om psykologi. Det låter som du har saker att bearbeta (trauma alt empatistörning).
Citera
2023-12-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojo7890
Hon var väl 14 år första gången peddo Nicke våldtog henne.
Fattar verkligen inte denna inställning du har. Du måste ju verkligen tillhöra den innersta peddokretsen inom Tjong tjing

Jag sympatiserar inte ett dugg med föreningen och hoppas att den läggs ner och att tränaren i fråga hängs upp i ett träd i 24h, men något jag stör mig oerhört på är att tystnaden hos dom som påståtts sig ha drabbats av denna tränare bidragit till att andra har drabbats. Att man låtit det pågå så länge (om det nu är sant) utan att ha gjort ett jävla skit för att stoppa det. Man har inte ens pratat med sina föräldrar, vänner, andra vuxna etc. Jag slår vad om att man varit frivillig till en början och att man nu är bitter över att det inte ledde till några fördelar. Har alltså ingen sympati för någon i denna röra.
Citera
2023-12-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonker
Om du ens är intresserad av att förstå (vilket inte tror du är) behöver du lära dig nånting om psykologi. Det låter som du har saker att bearbeta (trauma alt empatistörning).

Denna Niklas är en sjuk individ.
Hört många historier om honom. Psykopat är vad han är.
Kommer måste flytta från Skellefteå då alla vet vilket svin han är.
Citera
2023-12-16, 16:55
Medlem
Alsenos avatar
Hade varit jävligt intressant att se hur stämningen på träningarna under nästa vecka är, hehe. Jag kan inte tro att tränaren kan vara kvar, och den där tönten snackade i intervjun, han har säkert gjort likadana saker som niklas.
Citera
2023-12-16, 17:04
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Jag sympatiserar inte ett dugg med föreningen och hoppas att den läggs ner och att tränaren i fråga hängs upp i ett träd i 24h, men något jag stör mig oerhört på är att tystnaden hos dom som påståtts sig ha drabbats av denna tränare bidragit till att andra har drabbats. Att man låtit det pågå så länge (om det nu är sant) utan att ha gjort ett jävla skit för att stoppa det. Man har inte ens pratat med sina föräldrar, vänner, andra vuxna etc. Jag slår vad om att man varit frivillig till en början och att man nu är bitter över att det inte ledde till några fördelar. Har alltså ingen sympati för någon i denna röra.

ALLA har pratat om detta i 15år och det har sagts återkommande att snubben är galen och har empatistörningar.
Men samtidigt har de flesta föräldrar o folk vägrat tro det för att han är ju så "charmig".
Det finns ju till och med en grupp med förldrar som skrivit på i hans försvar. Och efter 20år hårt styre i klubben. Hur många NEJ sägare tror du det finns där.

Hur många gånger tror du de som förklarat hur vrickad han är fått höra att det måste vara nått sånt där MeeToo svammel. Ungarna är så känsliga och lättkränkta idag, Det behövs en hård tränare för att folk ska nå resultat. Alla tränare är ju lite speciella. osv osv
Citera
2023-12-16, 17:21
Medlem
Citat:

Sorglig inställning alltså, fyfan
Citera
2023-12-16, 17:27
Medlem
Citat:

En 26-årig tränare inleder en relation med minst en 14-årig tjej i klubben, och din takeaway är "hon ville säkert eftersom hon inte slutade träffa honom, hon får skylla sig själv"...?
Citera
2023-12-16, 17:38
Medlem
Jag hoppas verkligen att detta äntligen leder nånvart nu. Det har ju varit känt i Skellefteå så länge och ändå är tränaren kvar och klubben hållet honom om ryggen. Sektmentaliteten är otroligt stark. Och deras tf.iordf s uttalanden i artikeln och fb är helt galna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in