2022-08-02, 17:47
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Det lär fortfarande bli satir, däremot kanske inte "Haha kolla TRANSAN och hur PERVERS han är som hela tiden raggar HAHA!" eller "alla kvinnor är hysteriska, kolla på den här hysteriska latinan hahahaha!"-nivå. Satir som att skämta kring kvinnors besatthet av skor eller att mexikaner inte äter annat än tacos ser jag inte hur de inte skulle vara fortsatt med i spelen. Det är just skämten som är på gränsen till att inte vara skämt längre som jag tror kommer att tas bort.

Finns många skämt som vare sig är PK eller på gränsen till förnedrande/mobbing. Brittisk humor, exempelvis Pang i bygget, är ett bra exempel.
Låter snarare som att inte hängt med i utvecklingen då och hur extremt det blivit. För även de mer triviala sakerna som hur folk ser ut, vilka kläder man har anses vara så kallat "cultural appropiation". Som exempelvis vita med dreadlocks. Har ju varit kritik mot Aloys utseende från Horizon och att det är just sån där fånig cultural appropiation.

Eller för att ta mat så måla upp Japaner som folk som bara äter ris hade ju fått igång PK dårarna ordentligt.
Citera
2022-08-03, 07:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expander
Det gick ju ganska bra att göra Jesus vit och skäggig i europa och americas, så varför inte göra en asagud svart i ett tv-spel?
Om man blir så upprörd över det, som du tycks bli - skriker ut sitt missnöje och kräver bojkott - så är du ju del av den cancel/PK-kultur som du samtidigt förkastar.
Snacka om att var lättkränkt.
Detta handlar ju liksom inte om ett försök till att ändra på någons religion eller historia. It's a work of fiction...

Svag argumentation. Bara för att man gjort fel tidigare så ska man inte göra det nu. Ställ dig frågan varför väljer man att ha en svart asagud? Vad är syftet? Varför inte utgå ifrån normen?

Att gömma sin politiska aktivism bakom argumentet "det är fiction" är så jävla tröttsamt. Ge dig. Du hade inte själv tyckt det var så kul med högerpropaganda i dina filmer, serier och spel. Varför måste vi bombarderas av politisk propaganda?
Citera
2022-08-03, 12:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Men då känns det som att Rockstar skulle gjort det för längesen isåfall.

Nä, jag tror de kör den gamla modellen och istället tar hutlöst betalt på online grejer.
Nej, dom bestämde sig för att mjölka GTA V istället för att göra något vettigt. Och eftersom dom valde att göra det, så har jag extremt låga förväntningar på hur nästa GTA kommer att säljas.
Citera
2022-08-06, 19:19
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Svag argumentation. Bara för att man gjort fel tidigare så ska man inte göra det nu. Ställ dig frågan varför väljer man att ha en svart asagud? Vad är syftet? Varför inte utgå ifrån normen?

Att gömma sin politiska aktivism bakom argumentet "det är fiction" är så jävla tröttsamt. Ge dig. Du hade inte själv tyckt det var så kul med högerpropaganda i dina filmer, serier och spel. Varför måste vi bombarderas av politisk propaganda?
Tror kreatörer tycker det är tröttsamt när försök till att göra en originell vinkel på en myt genast kallas för politisk aktivism. Hade du blivit lika upprörd om dom varit blå, gröna, blodröda eller skrikrosa? Hade det varit politiskt då?
Det låter som att negern har fått ett hårt grepp om ditt förstånd, samtidigt tycks du ha ett maniskt behov av att bli fri ifrån den samme.
Citera
2022-08-06, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expander
Tror kreatörer tycker det är tröttsamt när försök till att göra en originell vinkel på en myt genast kallas för politisk aktivism. Hade du blivit lika upprörd om dom varit blå, gröna, blodröda eller skrikrosa? Hade det varit politiskt då?
Det låter som att negern har fått ett hårt grepp om ditt förstånd, samtidigt tycks du ha ett maniskt behov av att bli fri ifrån den samme.

Jag vet inte men hade jag själv varit spelutvecklare och skapat ett spel baserat på afrikansk mytologi så är nog det sista jag hade tänkt på att skapa en avatar som är vit. Inlevelse är viktigt.

Sedan ska ett spel som GTA vara politiskt inkorrekt. Finns ingen poäng med det annars.
Citera
2022-08-18, 20:44
Medlem
MortalDiseases avatar
https://www.dexerto.com/gta/gta-6-fans-demand-rockstar-stop-trolling-by-posting-vi-style-logos-1908040/
Citera
2022-08-18, 20:54
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Känns det inte som att R* trollar?
Allt woke-skit måste ju vara trams. Om inte så är det Blackrock som har dom om klorna också och vi kan helt enkelt sluta spela, och hitta en annan hobby.
Flugfiske eller något annat bull.
Citera
2022-08-28, 08:58
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Jag vet inte men hade jag själv varit spelutvecklare och skapat ett spel baserat på afrikansk mytologi så är nog det sista jag hade tänkt på att skapa en avatar som är vit. Inlevelse är viktigt.

Sedan ska ett spel som GTA vara politiskt inkorrekt. Finns ingen poäng med det annars.
Precis. Själva poängen med GTA har varit att ge oss ett fiktivt USA att leka runt i och driva med politiska makthavare och amerikanare i allmänhet.

Bara gå fram till en bilist och sno dennes bil, sen bara glida runt i timmar och terrorisera polisen och försöka undkomma att bli haffad.
Citera
2022-09-16, 23:00
Medlem
Jag längtar så in i helvete efter detta! GTA är dom absolut bästa spelen ja vet
Citera
2022-09-16, 23:03
Medlem
Matri-Arkens avatar
Min kille är besatt av GTA.
Någon som vet när 6an kan tänkas komma ut?
Citera
2022-09-18, 00:25
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matri-Arken

Finns inte så mycket info än mer än att det jobbas på spelet. Frågan är också om de kommer göra som vanligt, släpper det till Ps5 och Xbox först för att sen låta oss PC-spelare vänta ett år eller så för att få riktig grafik.
Citera
2022-09-18, 00:30
Medlem
Cybrminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matri-Arken

Inte tidigare än 2024 iallafall. Skulle tippa på 2025-2027
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in