2026-08-31, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Tycker du det är kul att ha autism?

Du skrev som om det vore sanning. Och man kan tolka hennes kommentar på fler sätt än ditt sätt. Det kan lika gärna ha hänt någonting en vecka innan som gjorde att hon trodde att dom var döda.

Ja men det gick rykten om det tidigt i utvecklingen av spelet och som sagt det är något nytt som rockstar började med i RDR2. Efter Lori säger att hon vill veta allt de hållit på med så visar de ganska många olika scenarion, osannolikt att allt det hände på en vecka. Det är liksom en ny ”teknik” som jag inte tror rockstar slopar i första taget.

Vi får se den 19/11
Citera
2026-08-31, 19:16
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Då har man fan sjunkit lågt om man är så pass desperat att man runkar till en AI video med en spelkaraktär 😂😂

Ska mycket till innan man drar en runk åt en kod.
Citera
2026-08-31, 19:39
Medlem
MortalDiseases avatar
Är det någon som kan göra en officiell lista på vad som faktiskt bekräftats, finns det en sådan lista redan kanske?

Tänkte alltså typ:

* 6 wanted levels är tillbaka
* Kartan är dubbelt så stor

Osv..

Jag frågade en AI nu av ren nyfikenhet, så ta det med en nypa salt, alternativt motbevisa nån av punkterna om de inte stämmer.

* 6 wanted levels är tillbaka: Maxnivån för efterlysning är återigen sex stjärnor.
* Kartan är enorm: Vice City är dubbelt så stort som Los Santos. Tillsammans med förorterna är området 11 gånger större än motsvarande i GTA V, och totalt är spelvärlden (Leonida) tre gånger större än kartan i Red Dead Redemption 2.
* 80 timmar speltid: Huvudberättelsen, tillsammans med en handfull valfria sidouppdrag, beräknas ta cirka 80 timmar att spela igenom.
* Nytt ryktestesystem ("Criminal Profile"): Ett system liknande det i Red Dead Redemption 2 där dina beteenden i den öppna världen (utanför huvuduppdragen) påverkar hur NPC:er reagerar på dig och kan få konsekvenser för berättelsen.
* Realistiskt polissystem: Brott genererar inte automatiskt stjärnor om ingen ser dem. En NPC måste bevittna brottet och ringa polisen från sin telefon.
* Kläder och vapen i bilen: Du kan förvara klädombyten och vapen i dina fordon för att snabbt kunna byta utseende och lättare gömma dig från polisen.
* Avancerade NPC:er: Världens invånare är mer levande än någonsin, har egna rutiner och kan försvara sig själva vid rån. Du kan interagera (t.ex. hälsa) på alla NPC:er du möter.
* Du kan klappa hundar: Möjligheten att interagera med djur, inklusive att klappa hundar, är bekräftad. Det finns även en funktion för att "studera" flora och fauna, likt i RDR2.
* Sömlösa karaktärsbyten i strid: Du kan smidigt byta mellan huvudkaraktärerna Jason Duval och Lucia Caminos under uppdrag, till exempel från att köra flyktbilen till att sköta eldgivningen från passagerarsätet.
* Stort fokus på sociala medier: En uppdaterad in-game-app ("Snapmatic") låter dig kolla på virala videos, följa influencers och upptäcka slumpmässiga händelser runt om i Leonida.
* Mängder av nya aktiviteter: Allt från street racing, dirtbikes, banracing och ATV-tävlingar till kajakpaddling, dykning, tyngdlyftning och basket.
* Fastställt släppdatum: Spelet lanseras den 19 november 2026.
Senast redigerad av MortalDisease 2026-08-31 kl. 19:43.
Citera
2026-08-31, 19:45
Medlem
Hexmesters avatar
Kommer det finnas huckel kärringar i spelet?
Citera
2026-08-31, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Har hört från någon YouTuber som var på rockstar och fick se lite preview och pratade med dem. Att de var bara själva staden. Med alla andra landmassor och annat så var de betydligt mycket större än bara dubbelt så stort.

Kolla TGG på YouTube så tar han upp de i en av sina videos.

Är ganska säker på att TGG sa att hela kartan är dubbelt så stor som gta 5 och staden är 5 gånger större än los santos, förorter inkluderat.
Citera
2026-09-01, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Är ganska säker på att TGG sa att hela kartan är dubbelt så stor som gta 5 och staden är 5 gånger större än los santos, förorter inkluderat.

Ah kan absolut vara så. Kanske jag som misstolka lite av de han berättade. Tack för klargörandet iallafall
Senast redigerad av maxitaxiiii 2026-09-01 kl. 02:35.
Citera
2026-09-01, 08:39
Medlem
Tearsinrains avatar
Angående att Jason är "tråkig" och annat sa man exakt samma sak om Arthur innan RDR2. Men mycket har hänt sen RDR2. Rockstar har inte kvar Dan och har anställt massa DEI. Tror Jason kan vara introvert med mycket spännande att bygga på. Det som mest oroar mig är vissa ord han säger. Såg nån video som diskuterade det att det var extremt tydligt att dialogen var skriven av en kvinna. Vilken amerikansk man säger "cocktails"? De säger "drinks" exempelvis. Smågrejer som kan störa. Här en video om när Jason visar sånt beteende https://youtu.be/Jh_PIICvLJk

Men jag hoppas systemet om hur man själv bygger upp sin karaktär kan göra att man själv får bestämma hur ens karaktär blir. Det ändrar ju dock inte hur han pratar och vilka ord han säger. Jag tycker det hade varit coolt om Jason var en veteran (från armén alltså) med PTSD och att han sakta byggs upp. Hoppas också att romanssytemet fungerar som så att man kan vara allt från en gullig pojk/flickvän till att man knullar horor och den andra karaktärern blir skitlack och man kan inte spela som den ett tag exempelvis. Skulle vara tråkigt om man tvingades till att försöka vara en "cuck" eller så är Lucia lack. Hade varit mer kul om chansen fanns att vara ett riktigt as som typ lever ett liv som den andra karaktären inte känner till.

Vi får se. Jag står fortfarande för att jag tror att spelet blev försenat för de behövde ändra i storyn för woke var inne när spelet började utvecklas men folk har tröttnat på det under tiden. Rockstar bestod tidigare av ett gäng skalliga tjocka män. Det är det som gjorde humorn i spelen till det som det är känt för. Nu är det DEI och woke där men hoppas verkligen man lyckats tona ner det så mycket som möjligt och att det finns dialog från Jason som är skrivet av en man.
Citera
2026-09-01, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Då behöver du ändra inställningarna på din tv.

Vad kul att spelet är så extremt välgjort att du trodde det mesta var cutscenes. Trailern bestod av typ 95% gameplay
Tittade med plattan på YT
Citera
2026-09-01, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxiAnders
Tittade med plattan på YT

Då får du höja ljusstyrkan på skärmen eller köra upp plattan där solen aldrig skiner. Herregud alltså
Citera
2026-09-01, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Då har man fan sjunkit lågt om man är så pass desperat att man runkar till en AI video med en spelkaraktär 😂😂

Nej det tycker jag inte, är något snyggt så är det oavsett om det är verkligt eller inte. Däremot så är hon inte snygg, ganska så motsatsen till det, och man är ganska så desperat om man runkar till vad som helst även de oattraktiva.
Citera
2026-09-02, 12:01
Medlem
Femdomfjantens avatar
De skrotade kyl och frys simulering.

Inte fan vill man frosta av frysen i GTA 6.
Citera
2026-09-02, 13:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femdomfjanten
De skrotade kyl och frys simulering.

Inte fan vill man frosta av frysen i GTA 6.

Hade säkert funkat i andra typer av spel men i GTA ska det inte vara ett moment skulle jag säga.
Jag gillar annars simulatorer och byggspel så hoppas få se något sånt när storyn är färdig och man sen ska ut på egen hand utan uppdrag och utan något som styr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in