Angående att Jason är "tråkig" och annat sa man exakt samma sak om Arthur innan RDR2. Men mycket har hänt sen RDR2. Rockstar har inte kvar Dan och har anställt massa DEI. Tror Jason kan vara introvert med mycket spännande att bygga på. Det som mest oroar mig är vissa ord han säger. Såg nån video som diskuterade det att det var extremt tydligt att dialogen var skriven av en kvinna. Vilken amerikansk man säger "cocktails"? De säger "drinks" exempelvis. Smågrejer som kan störa. Här en video om när Jason visar sånt beteende
https://youtu.be/Jh_PIICvLJk
Men jag hoppas systemet om hur man själv bygger upp sin karaktär kan göra att man själv får bestämma hur ens karaktär blir. Det ändrar ju dock inte hur han pratar och vilka ord han säger. Jag tycker det hade varit coolt om Jason var en veteran (från armén alltså) med PTSD och att han sakta byggs upp. Hoppas också att romanssytemet fungerar som så att man kan vara allt från en gullig pojk/flickvän till att man knullar horor och den andra karaktärern blir skitlack och man kan inte spela som den ett tag exempelvis. Skulle vara tråkigt om man tvingades till att försöka vara en "cuck" eller så är Lucia lack. Hade varit mer kul om chansen fanns att vara ett riktigt as som typ lever ett liv som den andra karaktären inte känner till.
Vi får se. Jag står fortfarande för att jag tror att spelet blev försenat för de behövde ändra i storyn för woke var inne när spelet började utvecklas men folk har tröttnat på det under tiden. Rockstar bestod tidigare av ett gäng skalliga tjocka män. Det är det som gjorde humorn i spelen till det som det är känt för. Nu är det DEI och woke där men hoppas verkligen man lyckats tona ner det så mycket som möjligt och att det finns dialog från Jason som är skrivet av en man.