2025-05-08, 17:11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Om allt som visades i nya trailern är ingame ser det lätt ut att bli det snyggaste spelet någonsin.

Allt vi såg var nog inte ingame, men en del var.
Citera
2025-05-08, 17:39
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Sant, enligt Rockstar själva.

"Grand Theft Auto VI Trailer 2 was captured entirely in-game from a PlayStation 5, comprised of equal parts gameplay and cutscenes."

Fast när det inte går att se vilket som är vilket så är det jäkligt bra.
Citera
2025-05-08, 18:36
Avslutad
Detta kommer att bli tråkigt.
Det enda positiva är väl online delen.. allt annat såg bara ut som en jävla livsstil ingen bryr sig om. Vart finns det att bruden hakar ihjäl sig på den bekymmerslösa Jason som spelar ps5 om dagarna? Varför kan det aldrig vara realistiskt. Dessa karaktärer är som att gå in i folks liv och kolla på just alla de bilder som de själva lägger ut med tillstånd.
Man kan aldrig förstå varför ens mödrar och fadrar brinner i helvetet av dessa spel numera. Det är därför jag hatar de här skitspel förutom online mode då man får skippa det mesta tramset åtminstone.
Citera
2025-05-08, 22:14
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
Det enda positiva är väl online delen.. allt annat såg bara ut som en jävla livsstil ingen bryr sig om. Vart finns det att bruden hakar ihjäl sig på den bekymmerslösa Jason som spelar ps5 om dagarna? Varför kan det aldrig vara realistiskt. Dessa karaktärer är som att gå in i folks liv och kolla på just alla de bilder som de själva lägger ut med tillstånd.
Man kan aldrig förstå varför ens mödrar och fadrar brinner i helvetet av dessa spel numera. Det är därför jag hatar de här skitspel förutom online mode då man får skippa det mesta tramset åtminstone.

Någon som vet någon discord eller annat forum där dom spekulerar i hur kartan ser ut?

Har sett tidigare men inte några nya efter denna trailern, tänker att mer information kommit ut som gjort dom duktiga kartskaparna galna av nya uppgifter och vinklar.
Citera
2025-05-09, 06:56
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93

Online delen var ju helt förstörd pga alla fuskare hur kul var det ? Slutade spela pga det...

Var också helt hopplöst köra dom där heists där folk mitt i bara rage quitade
Citera
2025-05-09, 07:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Online delen var ju helt förstörd pga alla fuskare hur kul var det ? Slutade spela pga det...

Håller helt med dig. Ska man köra heist så var man tvungen att vara ett kompisgäng.
Onlinedelen i övrigt är ett tillhåll för mängder sv fuskare, småungar och folk som bara tycker livet är kul när man kan mörda alla andra.
Helt värdelöst och blir det inte någon bättring på online till GTA VI så kommer inte jag ens köra en sekund.
Problemen som finns hos GTA finns även i RDR2 online så även det är helt värdelöst.
Citera
2025-05-09, 09:54
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Någon som vet någon discord eller annat forum där dom spekulerar i hur kartan ser ut?

Har sett tidigare men inte några nya efter denna trailern, tänker att mer information kommit ut som gjort dom duktiga kartskaparna galna av nya uppgifter och vinklar.
https://www.reddit.com/r/GTA6/s/aA6ZPlqhEM
Citera
2025-05-09, 10:15
Avslutad
Citat:

Online delen lär ju absolut vara seamless och full med innehåll. Detta är inte 2010 talet längre. Möjligen kanske vi får ett regelrätt mmo denna gång? Drömspelet har ju alltid varit den nya wow dödaren "world of gta" med poliser vs kriminella.
Citera
2025-05-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJ86
PS5 är en låst dator :P Likadan hårdvara.

Men Sony och MS gör alltid så, ''captured on XXXX'' sen är det renderat på PC ändå.

Dom gjorde liknande på mässorna, använde PC för att visa upp spel, MS gjorde det.

I vissa scener ser det platt ut, fattar skuggor m.m.. då är det mycket möjligt att det är PS5 ingame renderat.

Detta är inte ett Sony eller MS spel. Det är ett spel av Rockstar som alltid visar hur spelet kommer se ut i trailern. Står det ”captured on ps5” då är så fallet. De försöker inte göra spelen snyggare innan release som Ubisoft. Rockstars spel slutar alltid med att de ser ännu bättre ut vid release än vad dem gjorde i trailern.
Citera
2025-05-09, 18:03
Medlem
Citat:

Allt var ingame. Rockstar har inte två olika ”grafiker” för scener och när man spelar. Alltihopa går på samma grafik. Enda skillnaden är att i scenerna så använder man mer LOD för att huvudkaraktärerna ska se lite bättre ut men det är allt.
Citera
2025-05-09, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Allt var ingame. Rockstar har inte två olika ”grafiker” för scener och när man spelar. Alltihopa går på samma grafik. Enda skillnaden är att i scenerna så använder man mer LOD för att huvudkaraktärerna ska se lite bättre ut men det är allt.

Njä, det står ''captured on'' det kan även betyda att det är spelats på PC, alltså inspelat där.. sedan uppspelat på PS5'an som en film, dvd eller bluray.. ja du fattar.

Inte som det annars brukar stå ''ingame footage rendered on PS5'' eller ''ingame footage''

Men men, den som lever får se, jag kommer inte att köpa spelet, senaste GTA jag lirade var 1995.
Citera
2025-05-10, 15:48
Medlem
Sagodjurs avatar
spelet ser ut som skit.

jag fattar inte vilka spelet vänder sig till, det verkar fortfarande vara 14-åringar, men dessa var ju inte ens födda då man började prata om spelet första gången

vuxna människor spelar väl inte gta 6? varför skulle vuxna människor vilja se brudar med arslet i vädret och animerade hångelscener osv?

detta är ju för tonåringar som är på väg in i vuxenvärlden och tycker det är lite kittlande.

storyn verkar ju helt värdleös. skulle detta vara en trailer till en film så skulle ju ingen gå och sen den på bio.

mest överskattade skit jag sett. orkade inte ens se klart trailern. musiken var också riktigt kass. va fan gör det här överskattade skitbolaget?

när hollywood gör film då tar dom hjälp av svenska kompositören ludwig göransson som får flera oscar.

när rockstar gör spel, då låter dom vilket pissigt ai-genererat skit som helst vara musiken i trailern...

dom är så långt efter filmindustrin att det är skrattretande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in