2023-12-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Här har vi en kille som lagt ner lite tid på att granska detaljer i spelets fysik och hur saker reagerar med världen. Några exempel på att kläder skrynklar sig när man rör sig på ett visst sätt, långt hår rör sig realistiskt, muskler/fett på kroppen flyttar sig realistiskt när man rör sig.

https://www.youtube.com/watch?v=aYRErsxNYg0

RAGE 9 är helt otroligt!
Citera
2023-12-10, 21:16
Medlem
8 april 2025. Det tror jag är datum för release.
Citera
2023-12-10, 22:50
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Rockstars känsla för detaljrikedom lär ju vara helt magisk när det kommer till GTA VI.

Ja det känns verkligen så!, btw har inte tänkt på detta men, när man ser trailern? Är det någon exakt kopia av npc'erna som syns där?

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
RAGE 9 är helt otroligt!

+1000

Citat:
8 april 2025. Det tror jag är datum för release.

Varför just 8 april?
Såg på den där tröjan att det kunde vara april men minns inte om det var 8e?
Citera
2023-12-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ja det känns verkligen så!, btw har inte tänkt på detta men, när man ser trailern? Är det någon exakt kopia av npc'erna som syns där?

+1000

Varför just 8 april?
Såg på den där tröjan att det kunde vara april men minns inte om det var 8e?

Rockstar älsiar att göra små hints. Första trailern för GTA VI gjorde de en hint om i GTA Online för nåt år sedan med tröjan "one date will reveal all" med samma datum som första trailern. Ett datum som finns lite smått diskret i trailern är 8 april 2025 vilket är en tisdag vilket generellt är en veckodag Rockstar gör realese. Förhoppningsvis är det inte datum för nästa trailer dock. Men Take 2 planerar en realese för fiscal year 2025 vilket är från hösten 2024 till våren 2025 om jag inte missminner mig.
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-12-11 kl. 00:20.
Citera
2023-12-11, 16:53
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Rockstar älsiar att göra små hints. Första trailern för GTA VI gjorde de en hint om i GTA Online för nåt år sedan med tröjan "one date will reveal all" med samma datum som första trailern. Ett datum som finns lite smått diskret i trailern är 8 april 2025 vilket är en tisdag vilket generellt är en veckodag Rockstar gör realese. Förhoppningsvis är det inte datum för nästa trailer dock. Men Take 2 planerar en realese för fiscal year 2025 vilket är från hösten 2024 till våren 2025 om jag inte missminner mig.

Jag såg på trailern där klippet med bodycamen på poliserna så jag antar att det är det datumet du menar?
https://youtu.be/QdBZY2fkU-0?t=48

Om det är så som du beskriver det så kan det mycket väl stämma med 8 april 2025,

När tror du/ni att pre-orders börjar ta fart? har sett ett rykte sprida sig via facebookgrupper nu att det eventuellt redan skulle gå att förbeställa redan imorgon (1v efter trailer release)
Det skulle väl pumpa in en hel del extra cash till bolaget..
Citera
2023-12-11, 17:36
Medlem
Citat:
Här har vi en kille som lagt ner lite tid på att granska detaljer i spelets fysik och hur saker reagerar med världen. Några exempel på att kläder skrynklar sig när man rör sig på ett visst sätt, långt hår rör sig realistiskt, muskler/fett på kroppen flyttar sig realistiskt när man rör sig.

https://www.youtube.com/watch?v=aYRErsxNYg0

Sånt där vågar jag inte sitta och hoppas på efter att bara första trailern släpps, nog för att Rockstars spel brukar hålla hög kvalité och till skillnad från andra bolag så brukar de relativt hålla vad de säger med sina spel, dock så skalas ju alla spel ned med detaljerna eftersom de med tiden brukar inse att konsolerna inte klarar av att köra spelen med så mycket detaljer, vill minnas att så även var fallet med Gta V.

Men att spelet kommer vara snyggt och bringa många timmars spelglädje tvekar jag inte en sekund på.

Citat:
Jag såg på trailern där klippet med bodycamen på poliserna så jag antar att det är det datumet du menar?

Om det är så som du beskriver det så kan det mycket väl stämma med 8 april 2025,

När tror du/ni att pre-orders börjar ta fart? har sett ett rykte sprida sig via facebookgrupper nu att det eventuellt redan skulle gå att förbeställa redan imorgon (1v efter trailer release)

Rockstar är nog det enda spelföretag som jag vågar förbeställa spel ifrån, Max Payne 3, RDR2 och Gta V var alla spel som jag förbeställde och det är grymma spel alla tre.
Dock så gör jag som jag alltid gör och väntar ett halvår eller i det här fallet ett år innan jag förbeställer, vill se lite mer än bara en trailer innan dess.
Citera
2023-12-11, 18:18
Medlem
AndroidMannens avatar
P4 Väst spelade Tom Petty - Love is a long road och programledaren sa även att han såg fram emot det nya spelet.
https://sverigesradio.se/avsnitt/2292023 (1:43:18)

Jag kände att det var lite för mycket julmusik på radion där jag satt på jobbet.
Så denna låten med Tom Petty var välbehövligt i dagens spellista.

Kan ju ha varit att mitt önskemål om att radion skulle spela denna låten även var flera som tyckte om Tom Petty redan innan trailern för GTA 6.
Citera
2023-12-11, 21:11
Medlem
Citat:

Jag blir lite fundersam, jag förhandsbokade på webhallen i Oktober och har fått bekräftelse. Men när jag kollar nu så verkar dom tagit bort förhandsbokningen, varför då tror ni?
Citera
2023-12-12, 18:58
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Sånt där vågar jag inte sitta och hoppas på efter att bara första trailern släpps, nog för att Rockstars spel brukar hålla hög kvalité och till skillnad från andra bolag så brukar de relativt hålla vad de säger med sina spel, dock så skalas ju alla spel ned med detaljerna eftersom de med tiden brukar inse att konsolerna inte klarar av att köra spelen med så mycket detaljer, vill minnas att så även var fallet med Gta V.

Men att spelet kommer vara snyggt och bringa många timmars spelglädje tvekar jag inte en sekund på.

Jag tror nog ändå att fysiken om än den inte är lika bra som i trailern, så kommer den piska andra företag på fingrarna, och när den väl kommer till PC får vi njuta helt till fullo

Citat:
Ursprungligen postat av AndroidMannen
P4 Väst spelade Tom Petty - Love is a long road och programledaren sa även att han såg fram emot det nya spelet.
https://sverigesradio.se/avsnitt/2292023 (1:43:18)

Jag kände att det var lite för mycket julmusik på radion där jag satt på jobbet.
Så denna låten med Tom Petty var välbehövligt i dagens spellista.

Kan ju ha varit att mitt önskemål om att radion skulle spela denna låten även var flera som tyckte om Tom Petty redan innan trailern för GTA 6.

Riktigt härlig låt, har själv lyssnat mycket på Tom Petty, farsan hade flera av hans skivor och när man satt på bilsemester gick många låtar på repeat. förutom solo artisteri så var han ju även med i det legendariska gubbrocksbandet "Traveling Wilburys" som har riktigt goda dängor
Verkligen kul att ha med hans låtar i GTA VI, framförallt första trailern.

Citat:
Ursprungligen postat av EyBro
Jag blir lite fundersam, jag förhandsbokade på webhallen i Oktober och har fått bekräftelse. Men när jag kollar nu så verkar dom tagit bort förhandsbokningen, varför då tror ni?

Jag vet inte om dom stred mot några regler när dom sålde förhandsbokningen redan innan själva rockstar gått ut med att förhandsbokning är tillgänglig, har faktiskt inte något bra svar, verkar skumt.
Citera
2023-12-13, 00:38
Medlem
Citat:

Precis.
Citera
2023-12-13, 05:44
Medlem
När jag såg trailern så blev man jag lite full i skratt när folk jublade över att få se tex

• Gäng på fyrhjulingar som terroriserade polisen på gatorna
• En tjej som satt och twerkade på ett tak
• Folk som stod och dansade på bilar
• "Make it rain Mondays" på strippklubben
• Lowridermöte mitt i gatan

etc etc
Borde folk inte inse att det förmodligen är som det brukar vara, dessa events är något som enbart sker under någon typ av uppdrag, det här är inget vi kommer att få se helt random på gatan medan man freeroamar...det är ju bara saker som kommer vara kopplade till main/side missions.

RDR2 var ju ett spel som vände lite på den trenden, fans hittar fortfarande saker som ingen sett förut pga alla NPCs som bokstavligt talat utför hela scheman under dagarna i spelet även om vi som spelare inte ens är där för att se det

Tror ni att Rockstar vänder på den trenden i Gta VI och försöker efterlikna RDR2 på det sättet att dessa random scener faktiskt är något vi kommer att få se i freeroam utanför uppdrag, kommer man helt random kunna stöta på ett lowrider meetup i de mer ghetto områdena när man bara kutar runt i spelet?

Jag vågar inte hoppas på för mycket men som sagt, med tanke på RDR2 så är det ju möjligt
Citera
2023-12-13, 09:01
Medlem
AndroidMannens avatar
Det hade ju varit kul om den manliga karaktären hade skägg som växer ut likt i Red Dead Redemption 2. Att man kan välja att raka sig på morgonen och att man får lite skägg ifall man vill ha det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in