2007-03-15, 16:18
Medlem
Jensys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boose
Allvarligt talat, säg nån som var bra i vm?
Det verkar som alla verkligen tar ut Sveriges dåliga vm på Zlatan, ändå spelade han inte alla matcherna.
Tror nog dom flesta trodde att han skulle spela hem hela vm till oss nästan.
Sen handlar det inte om respektlöshet mot E och A utan att man ska spela med bästa laget.
Är Zlatan i bäst form ska han spela, Är Elmander eller Allbäck eller någon annan i bättre form ska dom självklart spela tycker jag.
Nu ska självklart Elmander spela på topp med Zlatan, utan tvekan.

Nja. Sveriges dåliga match mot Trinidad & Tobago var Anders Svenssons fel enligt svenska medier och därför offrades han. Sedan kom man på att inte var Svensson fel eftersom Källström inte var bättre. Det var förjävligt. Zlatan fick spela när han ville, även om både Elmander och Allbäck var bättre i VM (två exempel på spelare som var bra i VM, men det räcker inte när förbundskapterna daltar med vissa spelare).

Citat:
Ursprungligen postat av icy
Anmärkningsvärt att Zlatans insatser under VM fortfarande disskuteras. Och anges som skäl till varför att han inte skall spela. Sanningen är att han hade varit dålig under en längre period. Vad hade folk väntat sig egentligen, att han helt plötsligt skulle vara i toppform till VM.
Förövrigt tycker jag det är roligt med folk som säger att han kan passa som avbytare, då för det första, han är sveriges bästa anfallare. Och skulle Lagerbäck bänka Zlatan, så lär det vara sista gången vi ser Zlatan i landslaget under Lagerbäcks ledning. Vilket gör Roland Andersson antydanden om att Zlatan skulle kunna starta på bänken om de anser att Allbäck/Elmander är bättre lite skrattretande.

Men det roliga var att oavsett Zlatans form så fick han spela för Andersson/lagerbäck ändå. Det var det som var det jävliga. Jag hade inte väntat mig nånting av Zlatan och fick inget heller.
Jaha, så det är spelarna som ska bestämma själva ifall de ska spela; "Om inte jag får spela från start så kommer jag inte spela mer i landslaget!".
Är det så det ska funka? Knattenivå
Citera
2007-03-15, 16:23
Medlem
Jensys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Hans svek varade ju inte ens ett halvår...hur många matcher var det? 2? Bara en svår match, mot spanien. Tycker det Henke gjorde var värre isåfall. Lämna Sverige i sticket i kvalet och sedan tacka ja till att delta i VM. (Och missa en nästan avgörande straff mot Tyskland). Jag vet at det inte var en bojkott då men iaf.

För mig kvittar det om Zlatans bojkottskulle varit i en dag eller i ett år. Same shit.Svek som svek.
Ja,en svår match mot Spanien där vi gjorde årets bästa match.

Nej,du har fel för dig. Han tackade nej efter VM och spelade inte i Emkvalet. EM deltog han i efter en massa tjat, och det var väl snällt av honom. Sedan deltog han i både VMkvalet och VM.
Och straffar kan ju alla missa. Som Zlatan mot Holland i Em 04
Citera
2007-03-15, 16:33
Medlem
bravehs avatar
sorry om jag hade fel...men isåfall var det så att han svek oss under stor a delar av em-kvalet och sedan tackade ja till festen. poängen var iaf att detta är värre än att bojkotta två kval-matcher.
Citera
2007-03-15, 18:42
Medlem
Simaõs avatar
Jag förstår verkligen inte varifrån myten om att Linderoth ska vara ovärderlig för landslaget kommer ifrån. Alltför många gånger har man sett folk gå i taket när han gjort sig lite illa, och kvällstidningarna trumpetat ut att "han inte får gå sönder till något pris", inför viktiga matcher. Jag brukar undra om det verkligen är FC Köpenhams träben dom syftar på. Men, jo, så är alltid fallet. Linderoth måste vara landslagets abslout mest överskattade spelare (tätt följd av Henke Larsson). "Men asså LOL Linderoth jobbar ju skitmycket och sånt", tänker säkert många nu. Men jaha. Det jobbet han gör kan verkligen vem som helst göra lika bra, plus att den spelaren inte gärna kan ha sämre teknik och spelförståelse. Linderoth kan endast springa, i övrigt är han en stel kloss totalt utan vänsterfot, och vars höger i bästa fall lyckas träffa offensiv planhalva när det tjongar upp bollen på klassiskt gärdsgårdsmanér. Sätt in Källström eller slopa diamanten, så kanske Sverige får mer av ett ordentligt spelande mittfält.

Ett lustigt sammanträffande är att de som argumenterar för Linderoth brukar också argumentera för Allbäck i "diskussionen" (att det ens existerar en diskussion är skrattretande) angående vem som ska spela av han och Zlatan.
Detta säger en del om personerna i frågas kunskaper inom ämnet fotboll.

För övrigt var Sverige tillbakatryckta och totalt utspelade HEMMA mot Spanien, så snälla, kom inte dragande med den lottohistorian och använd den som "bevis" varför en av världens bästa forwards inte på någon vis kan peta Marcus "jag kan kontra och peta in bollen på mållinjen" Allbäck.
Citera
2007-03-15, 18:57
Medlem
Måste säga att jag tycker det är skönt att zlatan är tillbaka. Han är verkligen en bra fotbollspelare, synd att han ska vara så divig.
Tror verkligen vi behöver Zlatan i truppen för att mäkta med gruppspelet.... go sweden.
Citera
2007-03-15, 19:27
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Håll dig till att recensera James Bond-filmer. Eller vänta förresten ...
Så du är med i sopan Linderots fan club?
Citera
2007-03-15, 20:29
Medlem
booses avatar
[quote=Jensy]Nja. Sveriges dåliga match mot Trinidad & Tobago var Anders Svenssons fel enligt svenska medier och därför offrades han. Sedan kom man på att inte var Svensson fel eftersom Källström inte var bättre. Det var förjävligt. Zlatan fick spela när han ville, även om både Elmander och Allbäck var bättre i VM (två exempel på spelare som var bra i VM, men det räcker inte när förbundskapterna daltar med vissa spelare).

Elmander och Allbäck bra under vm vill jag inte påstå.
Henke då? Hans vm?
Var hans form bättre än Zlatans tycker du?
Ändå fick han spela,konstigt nog.
För att dom är större spelare än E och A, och ifall dom skulle blixtra till så skulle det hända nåt framåt iafall trodde väl Lagerbäck.
Vilket man kan förstå att han gjorde, men jag ville att han skulle chansat mer.
Citera
2007-03-15, 21:11
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KexxeT
Måste säga att jag tycker det är skönt att zlatan är tillbaka. Han är verkligen en bra fotbollspelare, synd att han ska vara så divig.
Tror verkligen vi behöver Zlatan i truppen för att mäkta med gruppspelet.... go sweden.
divig? är du galen pojk!! han är ju för osjälvisk nu ju, han passar oerhört mkt och mkt fina passningar
Citera
2007-03-15, 21:19
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
divig? är du galen pojk!! han är ju för osjälvisk nu ju, han passar oerhört mkt och mkt fina passningar
Märkligt att folk inte märkt det jag såg honom mer som en som levererade den avgörande passningen än målskytt redan i MFF.
Citera
2007-03-15, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier

Att stå still och försöka dribbla har aldrig fungerat, han har äntligen förstått det och börjat passa istället.
Citera
2007-03-15, 22:20
Medlem
Jensys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boose
Elmander och Allbäck bra under vm vill jag inte påstå.
Henke då? Hans vm?
Var hans form bättre än Zlatans tycker du?
Ändå fick han spela,konstigt nog.
För att dom är större spelare än E och A, och ifall dom skulle blixtra till så skulle det hända nåt framåt iafall trodde väl Lagerbäck.
Vilket man kan förstå att han gjorde, men jag ville att han skulle chansat mer.

Allbäck och Elmander var ju visst bra, den lilla tid de fick chansen. Men ja, Henke skulle inte heller fått spela mer efter sina inledande värdelösa matcher. Men det har varit ett stort problem med Lagerbäck, han vågar inte satsa utan väljer spelare med tyngst meriter. Istället borde dagsformen avgöra mer. Jag hoppas Lagerbäck/Andersson får sparken så fort som möjligt (de borde fått det redan efter VM).
Citera
2007-03-15, 22:26
Medlem
Relays avatar
Trots allt får man vara glad åt att Göran Göransson inte lett A landslaget än. När han ledde U21 landslaget så tog han inte med Bojan Djordic med motiveringen att han inte hade sett honom spela. Bojan tröttnade och valde sitt hemlands landslag. Panera nu att Bojan blivit en lika stor och bra spelare som Zlatan. Nä denne Göran Göransson borde snarast få yrkesförbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in