Citat:
Ursprungligen postat av boose
Allvarligt talat, säg nån som var bra i vm?
Det verkar som alla verkligen tar ut Sveriges dåliga vm på Zlatan, ändå spelade han inte alla matcherna.
Tror nog dom flesta trodde att han skulle spela hem hela vm till oss nästan.
Sen handlar det inte om respektlöshet mot E och A utan att man ska spela med bästa laget.
Är Zlatan i bäst form ska han spela, Är Elmander eller Allbäck eller någon annan i bättre form ska dom självklart spela tycker jag.
Nu ska självklart Elmander spela på topp med Zlatan, utan tvekan.
Det verkar som alla verkligen tar ut Sveriges dåliga vm på Zlatan, ändå spelade han inte alla matcherna.
Tror nog dom flesta trodde att han skulle spela hem hela vm till oss nästan.
Sen handlar det inte om respektlöshet mot E och A utan att man ska spela med bästa laget.
Är Zlatan i bäst form ska han spela, Är Elmander eller Allbäck eller någon annan i bättre form ska dom självklart spela tycker jag.
Nu ska självklart Elmander spela på topp med Zlatan, utan tvekan.
Nja. Sveriges dåliga match mot Trinidad & Tobago var Anders Svenssons fel enligt svenska medier och därför offrades han. Sedan kom man på att inte var Svensson fel eftersom Källström inte var bättre. Det var förjävligt. Zlatan fick spela när han ville, även om både Elmander och Allbäck var bättre i VM (två exempel på spelare som var bra i VM, men det räcker inte när förbundskapterna daltar med vissa spelare).
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Anmärkningsvärt att Zlatans insatser under VM fortfarande disskuteras. Och anges som skäl till varför att han inte skall spela. Sanningen är att han hade varit dålig under en längre period. Vad hade folk väntat sig egentligen, att han helt plötsligt skulle vara i toppform till VM.
Förövrigt tycker jag det är roligt med folk som säger att han kan passa som avbytare, då för det första, han är sveriges bästa anfallare. Och skulle Lagerbäck bänka Zlatan, så lär det vara sista gången vi ser Zlatan i landslaget under Lagerbäcks ledning. Vilket gör Roland Andersson antydanden om att Zlatan skulle kunna starta på bänken om de anser att Allbäck/Elmander är bättre lite skrattretande.
Förövrigt tycker jag det är roligt med folk som säger att han kan passa som avbytare, då för det första, han är sveriges bästa anfallare. Och skulle Lagerbäck bänka Zlatan, så lär det vara sista gången vi ser Zlatan i landslaget under Lagerbäcks ledning. Vilket gör Roland Andersson antydanden om att Zlatan skulle kunna starta på bänken om de anser att Allbäck/Elmander är bättre lite skrattretande.
Men det roliga var att oavsett Zlatans form så fick han spela för Andersson/lagerbäck ändå. Det var det som var det jävliga. Jag hade inte väntat mig nånting av Zlatan och fick inget heller.
Jaha, så det är spelarna som ska bestämma själva ifall de ska spela; "Om inte jag får spela från start så kommer jag inte spela mer i landslaget!".
Är det så det ska funka? Knattenivå