Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Är det något som kännetecknar landslagstyckare så verkar det vara att alla spelare som är under 23 år och gör en bra insats någonstans i fotbollsvärlden ska in i startelvan, omedelebums! Ungt är synonymt med bra, tydligen. De åberopar vikten av att tidigt spela in spelare, att få kontinuitet. Samtidigt skulle landslaget få, om Hamrén lydde alla dessa rop, få en högre spelaromsättningshastighet i startelvan än något annat lag, någonsin. Låter det som kontinuitet?
Nu har Guidetti förvisso fått en bra start i Holland men låt honom utvecklas och få erfarenhet där. Fortsätter han att leverera så kommer han att få chansen i sinom tid.
Sitt still i båten förfan!

Jo jag håller helt klart med dig, sen är det naturligtvis inte fel att spela in exceptionella talanger tidigt, vilket Lasse mycket riktigt gjorde med Elm t.ex (kanske var han dock för försiktig med att spela Zlatan i början). Jag skulle gärna se att Guidetti fick en chans att spela in sig i laget innan EM, men i stora drag tror jag att de lag Hamrén tar ut är ganska nära det optimala.
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
IN: Ekdal, Guidetti, Hamad, Jönsson, 19-22.
UT: Hysen, Chippen, Svensson.
Svensson har varit vår bäste landslagsspelare de senaste fyra-fem åren, är vice lagkapten, och lägger förmodligen självmant av efter EM. Vad håller du på med? Hysen är en truppspelare, och Chippen är en unik spelartyp som man gärna har som inhoppare. Ser inte det akuta i att ersätta någon av dem.
Jag är ganska säker på att du om du fick som du ville snart hade börjat klaga på de här fyra spelarna och hittat nya spelare att propagera för. Hamad har förresten inte imponerat på mig.