2011-08-17, 19:26
  #9193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Seb vill helst inte spela där.

Lustig, Adam Johansson, Seb Larsson och förhoppningsvis tar Mattias Johansson sitt sista kliv snart. Jag tycker det ser godkänt ut på högerbacksplatsen, det har varit betydligt värre genom åren.

Mattias Johansson är lite av en Abatekopia; en rätt medioker yttermittfältare/anfallare som skolades om till ytterback och gjorde succé direkt. Lever precis som Abate mycket på sin snabbhet, men han är även hård i kroppen. Bra passningsspel, bra på genombrott (någon gång per match får han en sådan där rusch där han går förbi 2-3-4 motståndare bara på ren fart). Hans nämnda snabbhet gör att han oftast hinner reparera sina defensiva misstag, även där precis som Abate. Dock; Johansson gör fortfarande 1-2 små misstag i sitt positionsspel per match som han inte klarar av att fixa, det måste han fixa till innan han blir en definitiv landslagsman.

KFFs offensiv är dock redan väldigt beroende av Johansson, vilket säger en del. Fortfarande tonåring ju!

Du glömde Emil Salmonsson, kanske bäst i Allsvenskan.
Citera
2011-08-17, 19:34
  #9194
Bannlyst
Ekstand var ju väldigt bra mot Arsenal. Ni som säger annat kan inte ha sett matchen/kan ingen fotboll. Men han borde inte ses som någon framtidslösning på högerbacken.
Citera
2011-08-19, 15:03
  #9195
Bannlyst
Ivo Pekalski kommer välja Polen före Sverige om han får chansen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article13494829.ab
Citera
2011-08-19, 15:05
  #9196
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Ivo Pekalski kommer välja Polen före Sverige om han får chansen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article13494829.ab

Vem fan bryr sig? Komiskt med alla dessa b-lirare som hotar att byta landslag om de inte får chansen.

Just nu är Pekalski väldigt långt ner i hierarkin. Ekdal, Elm och Wernbloom kommer alla gå före honom i landslaget. Säger mer om hans fotbollsfärdigheter än Erik Hamrens uttagningar.
Citera
2011-08-19, 15:54
  #9197
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Ivo Pekalski kommer välja Polen före Sverige om han får chansen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article13494829.ab
Nej, det står bara att han skulle överväga att spela för Polen om de frågar. Inte att han bestämt sig för det. Och det är ju knappast oväntat att han säger så när han snackar med Polishfootball.com.
Citera
2011-08-19, 15:58
  #9198
Medlem
Beserwissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Ivo Pekalski kommer välja Polen före Sverige om han får chansen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article13494829.ab
Han svarade extra diplomatiskt bara för att det var en polsk hemsida. Fotbollsspelare brukar göra så.
Ingen förlust om han väljer Polen. Jag ser hellre att Ekdal, Rasmus Elm eller någon annan svensk spelar på mittfältet i framtiden.
Citera
2011-08-21, 11:45
  #9199
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billblazz
Svensson användes ju på den tiden som den "offensiva" kraften på mittfältet...därav kritiken mot honom... nu när han spelar som defensiv mittfältare och andra spelare tagit över den offensiva rollen så har ju även kritiken lagt sig..... sen att han är riktigt bra som Defensiv mittfältare gör ju även det saken bättre!

Korrekt. Anti-Taco-kampanjen som försiggick hängde ihop med hans roll som offensiv mittfältare, vilket han var för långsam för och dessutom hade överlägsna konkurrenter, t ex Källström. Lagerbäck fortsatte envist med Svensson i denna olämpliga roll, tills någon fick den ljusa idén att Taco kanske kunde funka som defensiv mittfältare istället... vilket visade sig vara ett mycket bra alternativ.

Det är alltså lite äpplen och päron här.

För övrigt rankar jag både Z, Kongo och Seb Larsson som bättre spelare än Taco, i landslaget. Dock håller Svensson sin plats, vilket är starkt gjort med tanke på historiken och det faktum att han spelar i Allsvenskan. En rätt snygg utveckling av karriären.
Citera
2011-08-21, 20:24
  #9200
Bannlyst
Polens förbundskapten vill ha Pekalski till Polens landslag. Man har skickat ner scouter till returmötet för att scouta honom lite extra.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article13502860.ab
Citera
2011-08-23, 15:54
  #9201
Bannlyst
Truppen uttagen till EM-kvalsmatcherna mot Ungern och San Marino.

Målvakter: Andreas Isaksson, Johan Wiland

Försvarare: Daniel Majstorovic, Behrang Safari, Oscar Wendt, Andreas Granqvist, Mikael Lustig, Jonas Olsson, Antonsson.

Mittfältare: Emir Bajrami, Anders Svensson, Kim Källström, Pontus Wernbloom, Christian Wilhelmsson, Sebastian Larsson, Rasmus Elm, Martin Olsson.

Anfallare: Ola Toivonen, Johan Elmander, Alexander Gerndt, Tobias Hysén, Zlatan Ibrahimovic.

Kul med Rasmus Elm i truppen igen och Martin Olsson ska bara vara given på vänsterkanten. Ser bra ut med landslaget, första gången jag känner att vi kan ha en chans mot större nationer.
Citera
2011-08-23, 18:53
  #9202
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Truppen uttagen till EM-kvalsmatcherna mot Ungern och San Marino.

Målvakter: Andreas Isaksson, Johan Wiland

Försvarare: Daniel Majstorovic, Behrang Safari, Oscar Wendt, Andreas Granqvist, Mikael Lustig, Jonas Olsson, Antonsson.

Mittfältare: Emir Bajrami, Anders Svensson, Kim Källström, Pontus Wernbloom, Christian Wilhelmsson, Sebastian Larsson, Rasmus Elm, Martin Olsson.

Anfallare: Ola Toivonen, Johan Elmander, Alexander Gerndt, Tobias Hysén, Zlatan Ibrahimovic.

Kul med Rasmus Elm i truppen igen och Martin Olsson ska bara vara given på vänsterkanten. Ser bra ut med landslaget, första gången jag känner att vi kan ha en chans mot större nationer.

Isaksson är given i målet, Majstorovic är given som en av två mittbackar (jag håller Granqvist som favorit till att få ersätta Mellberg), Lustig är given som högerback, Wendt lär ta vänsterbacksplatsen, Larsson/Svensson är givna på mittfältet (om inte Hamrén väljer att starta med Elmander ute till höger), Källström/Wernbloom konkurrerar om den andra innermittfältsplatsen (jag tror på att Källström tar den), Bajrami/Olsson konkurrerar om platsen till vänster på mittfältet (här håller jag Bajrami som favorit till att få starta), Zlatan är given och Toivonen/Elmander slåss om den andra anfallsplatsen (jag tror på Elmander om det inte blir så att båda startar, då blir det Toivonen bakom Zlatan och Elmander till höger).
Citera
2011-08-23, 20:06
  #9203
Bannlyst
Älskar verkligen Erik Hamréns vinnarmentalitet. Kommer ihåg att alla sågade honom när han gick ut i början av kvalet och sa att han siktade på en första plats i gruppen. När Lagerbäck styrde så var det alltid näst bäst som gällde vilket gjorde att Sverige fick väldigt skrala resultat mot sämre motstånd.

EM 2012 här kommer vi.
Citera
2011-08-23, 20:25
  #9204
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Älskar verkligen Erik Hamréns vinnarmentalitet. Kommer ihåg att alla sågade honom när han gick ut i början av kvalet och sa att han siktade på en första plats i gruppen. När Lagerbäck styrde så var det alltid näst bäst som gällde vilket gjorde att Sverige fick väldigt skrala resultat mot sämre motstånd.

EM 2012 här kommer vi.

Å andra sidan ordnade de Lagerbäckska lagen ofta kryss i de riktiga matcherna. Svår balansgång med det där, Hamrén har definitivt förbättrat det Lagerbäck också påbörjat med ett säkrare krossverktyg mot de mindre länderna, men de bra länderna slår oss lättare nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in