2011-08-23, 20:28
  #9205
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Å andra sidan ordnade de Lagerbäckska lagen ofta kryss i de riktiga matcherna. Svår balansgång med det där, Hamrén har definitivt förbättrat det Lagerbäck också påbörjat med ett säkrare krossverktyg mot de mindre länderna, men de bra länderna slår oss lättare nu.

Kan stämma men jag känner att vi får ut mer av Zlatan och nyckelspelarna nu. Sverige har ett stabilt försvar och en helt okej offensiv som ska kunna skrämma alla motståndarna. Pumpen mot Holland är svår att analysera. Dels var några spelare borta och orutinerade fick hoppa in och dels hade troligen Hamréns spelidé inte satt sig ännu. Även Safari bör lastas för sitt pojkinkast.
Citera
2011-08-23, 21:49
  #9206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
K Pumpen mot Holland är svår att analysera. Dels var några spelare borta och orutinerade fick hoppa in och dels hade troligen Hamréns spelidé inte satt sig ännu. Även Safari bör lastas för sitt pojkinkast.

Det kan inte ha att göra med att Holland är ett mycket bra lag?
Citera
2011-08-23, 22:03
  #9207
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cashew30
Det kan inte ha att göra med att Holland är ett mycket bra lag?

Klart Holland är ett mycket bra lag men dom misstagen Sverige gör är ju fan pojknivå.
Citera
2011-08-23, 22:53
  #9208
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinPappaLiknarMig
Klart Holland är ett mycket bra lag men dom misstagen Sverige gör är ju fan pojknivå.
Vi gjorde pojklagsmisstag för att vi spelade pojklagsfotboll..
Citera
2011-08-23, 23:15
  #9209
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Å andra sidan ordnade de Lagerbäckska lagen ofta kryss i de riktiga matcherna. Svår balansgång med det där, Hamrén har definitivt förbättrat det Lagerbäck också påbörjat med ett säkrare krossverktyg mot de mindre länderna, men de bra länderna slår oss lättare nu.


Dom sista åren med lagerbäck så brukade vi ju förlora mot bra länder ( förutom England och Portugal)

tex spanien,Tyskland, Ryssland,Danmark... Tycker att det blev en markant skillnad när Söderberg försvann och Lagerbäck blev ensam huvudcoach efter EM 2004!!

Sen så har vi ju faktiskt bara spelat mot ett bra lag under Hamren (Holland) även om vi åkte på det duktigt där så tycker jag det är lite tidigt att döma ut Hamrens lag bygge mot dom bättre nationerna.... Vi behöver spela mer matcher mot bra motstånd innan vi kan konstatera det tycker jag!! Därmed säger jag inte att du har fel....det kan mycket väl vara så att vi får mer pisk i framtiden av dom stora nationerna en vad vi fick tidigare.... Men jag är försiktigt optimistisk och tror att vi kommer vara helt brutala i framtiden
Citera
2011-08-24, 00:51
  #9210
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billblazz
[/b]

Dom sista åren med lagerbäck så brukade vi ju förlora mot bra länder ( förutom England och Portugal)

tex spanien,Tyskland, Ryssland,Danmark... Tycker att det blev en markant skillnad när Söderberg försvann och Lagerbäck blev ensam huvudcoach efter EM 2004!!

Sen så har vi ju faktiskt bara spelat mot ett bra lag under Hamren (Holland) även om vi åkte på det duktigt där så tycker jag det är lite tidigt att döma ut Hamrens lag bygge mot dom bättre nationerna.... Vi behöver spela mer matcher mot bra motstånd innan vi kan konstatera det tycker jag!! Därmed säger jag inte att du har fel....det kan mycket väl vara så att vi får mer pisk i framtiden av dom stora nationerna en vad vi fick tidigare.... Men jag är försiktigt optimistisk och tror att vi kommer vara helt brutala i framtiden

Var lite otydligt i mitt inlägg kanske men jag var ute efter att Lagerbäck påbörjade en slags förändring mot ett mer bollförande, offensivt Sverige med Mikael Lustig-typer snarare än Olof Mellberg-typer som ytterbackar och så vidare någonstans kring 07-08 och sedan dess har det aldrig känts riktigt hoppfullt att kunna ta sig någonstans i mästerskap. VM-åttondelen mot Tyskland kändes definitivt inte körd på förhand, men nu skulle samma match eller motsvarande motstånd kännas väldigt, väldigt svårslaget. Vi är sämre på att spela 0-0, 1-1, helt enkelt. På gott och ont.
Citera
2011-08-24, 01:22
  #9211
Bannlyst
Hörde att Mellberg är skadad så dags att spela in Pontus Jansson på mittbacksplatsen nu då.
Citera
2011-08-24, 01:57
  #9212
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Hörde att Mellberg är skadad så dags att spela in Pontus Jansson på mittbacksplatsen nu då.

Är 25-årsgräns på landslagstruppen.

Han ska gå via U19, U21, januariturnén, vänskapslandskamper som alla andra.
Citera
2011-08-24, 02:34
  #9213
Medlem
Marathons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Är 25-årsgräns på landslagstruppen.

Han ska gå via U19, U21, januariturnén, vänskapslandskamper som alla andra.

Emir Bajrami, Martin Olsson och Rasmus Elm och Mikael Lustig är alla under 25.
__________________
Senast redigerad av Marathon 2011-08-24 kl. 02:37.
Citera
2011-08-24, 02:45
  #9214
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
Emir Bajrami, Martin Olsson och Rasmus Elm och Mikael Lustig är alla under 25.

Ja, inte var det tänkt att tas bokstavligt. Jag är också medveten om att inte samtliga spelare i truppen gått via U19-U21-Thailand-turnén-vänskapsmatcher-kvalmatcher.
Citera
2011-08-24, 02:57
  #9215
Medlem
serbers avatar
Pontan är bra men Joel Ekstrand, Antonsson eller Almebäck som alternativ som är bättre även om dom inte kört igång med sina säsonger och vi vet inte om alla är ordinarie även om Ekstrand var med senast mot Arsenal och gjorde det bra.

På tal om bra lag som Hamrén mött Torsk mot Italien och lika mot Tyskland när han varit manager dock endast träningsmatcher men sånt vill man ju vinna också.
__________________
Senast redigerad av serber 2011-08-24 kl. 02:59.
Citera
2011-08-24, 12:38
  #9216
Medlem
LastCaresss avatar
Sverige upp en placering på FIFAs världsranking till plats nr 18:

http://www.fifa.com/worldfootball/ranking/lastranking/gender=m/fullranking.html#confederation=0&rank=207
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in