2007-08-22, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Det är något som inte stämmer i samspelet mellan mittfält och backlinje. När backlinjen har bollen finns det nästan aldrig någon mittfältare att spela till och till slut tappar de tålamodet och tjongar upp bollen.

Och vad tror du det beror på? Jo att vi har Daniel "Jag spelar hellre i sidled och bakåt än framåt" Andersson på mittfältet. Han måste ha räddat livet eller något på Lagerbäck eftersom han aldrig blir spolad från landslaget.
Citera
2007-08-22, 22:23
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
På vilket sätt var han dålig på att sjunga? Dålig röst eller dåligt engelskt uttal?

jag kanske är född elak men jag tyckte det mesta var roligt i just det inslaget.

visst, det kanske var en fin gest att en utvecklingsstörd kille fick sjunga låtarna, men reaktionerna var sjukt roliga att se medans det var svårt att höra vad han egentligen sjöng.

speciellt inte efter man hade förväntat sig någon sångfågel stå där och kräma på med sin talang.

men om du hatar mig eller inte bryr jag mig inte mycket om
Citera
2007-08-22, 22:24
Medlem
Über_menschs avatar
Satan vilken läcker framspelning till Djuric av Rosenberg. Gerrard-klass
Synd med ett så ovärdigt avslut bara
Citera
2007-08-22, 22:26
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Och vad tror du det beror på? Jo att vi har Daniel "Jag spelar hellre i sidled och bakåt än framåt" Andersson på mittfältet. Han måste ha räddat livet eller något på Lagerbäck eftersom han aldrig blir spolad från landslaget.

Tittar du på matchen människa? Han är en av de bästa på plan. Visst, det är lätt för dig att kontra med att jag är himmelsblå men när till och med notoriske MFF-hataren Glenn Hysén håller honom som en av matchens bästa...
Citera
2007-08-22, 22:28
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Tittar du på matchen människa? Han är en av de bästa på plan. Visst, det är lätt för dig att kontra med att jag är himmelsblå men när till och med notoriske MFF-hataren Glenn Hysén håller honom som en av matchens bästa...

måste säga att någon måste pratat med daniel i halvtid, han var inte en av planens bästa i första halvlek men han har faktiskt (tyvärr) spelat upp sig riktigt bra i andra halvlek.

att hysen blev väldigt tyst om kim efter hans mål var också en trevlig effekt
Citera
2007-08-22, 22:31
Medlem
Shuyins avatar
- Kim får sluta fuska i defensiven.
- D. Andersson är usel offensiv.
- Sverige tjongar fortfarande för mycket, bättre i andra.
- Ibra var överlägsen.
- Kennedy ska inte spela som en defensiv ytter, utan ska få köra på framåt.
Citera
2007-08-22, 22:32
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
måste säga att någon måste pratat med daniel i halvtid, han var inte en av planens bästa i första halvlek men han har faktiskt (tyvärr) spelat upp sig riktigt bra i andra halvlek.

att hysen blev väldigt tyst om kim efter hans mål var också en trevlig effekt

Hysén borde sättas i en mörk källarhåla.

Grattis Sverige! Med hjälp av fem spelare som spelat/spelar i den himmelsblå tröjan vinner vi vår första träningsmatch sen gud vet när.

Stackars Kennedy, kändes som att han ville så mycket men inte riktigt kom till sin rätt. En spännande spelare i mina ögon.
Citera
2007-08-22, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pruttstank
mitt i prick! bästa spelarna ska spela! Visst hade Sebastian Larsson varit bättre än Daniel Andersson eller hade Berg varit ett bättre alternativ än Allbäck hade dom spelat.. men släng för fan inte in några ungtuppar bara för att!! Det här snacket om att vi måste tänka på svensk fotbolls framtid i första hand är ju löjligt... hur fan kan man prioritera att oroa sig för 3-4 år framöver när man har livsviktiga matcher precis runt hörnet!

Jag vill inte se Sverige förlora mot Danmark med 0-2 efter att Sebastian Larsson blivit totalt uppäten på mittfältet bara för att han ska få rutin för framtiden!

PS. Och ja, om nån kommer dragandes med en Birmingham-MFF jämförelse tror jag inte Danne hade haft några problem att ta en plats i Birmingham!

Konstigt nog spelar inte Daniel Andersson i England och har aldrig gjort det heller. Finns en anledning till det, att alla jävla benknäckare i England är minst lika bra som sopan Andersson i hans roll.

Sen förstår jag inte hur ni resonerar. Visst är det en viktig match mot Danmark, men för fan ge ungtupparna chansen. Vi har ju sett Allbäck gneta in och ut och alla vet precis vad han går för. Kolla på alla andra landslag hur de spelar. Brasilien gav massa nya unga chansen i Copa Americá, och tro mig, det kommer märkas om några år. Sverige hamnar efter som vanligt...
Citera
2007-08-22, 22:36
Medlem
Hoppas Zlatan har övertygat kritikerna om att han visst kan spela bra i landslaget. Att han inte har gjort mål på ett tag är annan sak.
Citera
2007-08-22, 22:37
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duncans
Nu kan det inte vara många som förespråkar Anders före Kim iaf.

Pga ett mål i en träningslandskamp? Vafan, Källström har aldrig presterat i viktiga sammanhang i landslaget.
Citera
2007-08-22, 22:39
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Daniel har sina brister, det finns ingen som säger något annat. Det är beklagligt att vi inte har fått fram bättre alternativ under alla dessa år men nu är det så att Daniel är den enda vi kan slänga in i den positionen i viktiga matcher.

Dessutom anser jag personligen att han håller en bra nivå, det är en klok spelare som sköter sin uppgift. Det är inte flärdfullt eller briljant men det är i Sveriges landslag inte en sådan position.
Citera
2007-08-22, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Daniel har sina brister, det finns ingen som säger något annat. Det är beklagligt att vi inte har fått fram bättre alternativ under alla dessa år men nu är det så att Daniel är den enda vi kan slänga in i den positionen i viktiga matcher.

Dessutom anser jag personligen att han håller en bra nivå, det är en klok spelare som sköter sin uppgift. Det är inte flärdfullt eller briljant men det är i Sveriges landslag inte en sådan position.

Sverige ska spela en offensiv och rolig fotboll som är kul att se på och som vi kan vara stolta över. Då behöver vi ingen snubbe som hellre spelar bakåt och i sidled än skickar bollen offensivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in