2010-09-28, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Majstorovic och Mellberg har gjort det sjukt bra i landslaget så Olsson får vänta något år innan han blir ordinarie.
något år!??! man tycker de borde lägga av snart...
Citera
2010-09-28, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunist
Spelar egentligen ingen roll var han spelar. När han spelade i Sveriges landslag så var han INTE bra, han var faktiskt pinsamt dålig och gjorde en tabbe efter tabbe efter tabbe. Det måste finnas en säkrare...

håller med. Petter Hansson var en ostabil sopa i landslaget. Det säger väl en del om att bli petad av Lasse lagerbäck som aldrig petade sina veteraner
Citera
2010-09-29, 01:10
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Läste precis på fotbollskanalen och där snackar dom om vem som ska spela, Kim eller Wernbloom.. Är det bara jag som tror på Kim och Wernbloom? Skulle jag ha fått ställa upp laget så skulle jag ha bänkat Toivonen och spelat Wernbloom där istället. Dels för att Wernbloom kan ta ett defensivt jobb som kommer behövas mot Holland men också för att jag tror att Wernbloom passar väldigt mycket bättre tillsammans med Zlatan. Toivonen och Zlatan vill ta exakt samma bollar känns det som och när Zlatan går ner så hamnar Toivonen i kläm och försvinner. Wernbloom skulle istället störta rakt mot mål och erbjuda alternativ där..
Citera
2010-09-29, 06:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Läste precis på fotbollskanalen och där snackar dom om vem som ska spela, Kim eller Wernbloom.. Är det bara jag som tror på Kim och Wernbloom? Skulle jag ha fått ställa upp laget så skulle jag ha bänkat Toivonen och spelat Wernbloom där istället. Dels för att Wernbloom kan ta ett defensivt jobb som kommer behövas mot Holland men också för att jag tror att Wernbloom passar väldigt mycket bättre tillsammans med Zlatan. Toivonen och Zlatan vill ta exakt samma bollar känns det som och när Zlatan går ner så hamnar Toivonen i kläm och försvinner. Wernbloom skulle istället störta rakt mot mål och erbjuda alternativ där..
Det kommer att bli åka av mot de flygande holländarna och då har Kim inget att göra på planen med sin brist på snabbhet. Vi kommer inte heller att få den tid vi haft på oss mot San Marino och Ungern. Klar fördel för Wernbloom sålunda.
Citera
2010-09-29, 17:59
Medlem
Jonas Olsson överskattningen är exakt samma överskattning som drabbar England vid varje mästerskap och gör folk förvånade när de floppar.

Lägg ner premier league hypen, finns extremt många sugiga spelare i PL också och Jonas Olsson är en av dem. Hör inte hemma på landslagsnivå.
Citera
2010-09-29, 18:01
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Jonas Olsson överskattningen är exakt samma överskattning som drabbar England vid varje mästerskap och gör folk förvånade när de floppar.

Lägg ner premier league hypen, finns extremt många sugiga spelare i PL också och Jonas Olsson är en av dem. Hör inte hemma på landslagsnivå.
Är granqvist så mycket bättre då? det enda jag sett är typ en halvlek mot SAN MARINO när sverige ledde med 4-0(!)... iofs spelar denna i Holland och kanske kan holländsk fotboll bättre...
Citera
2010-09-30, 09:04
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är granqvist så mycket bättre då? det enda jag sett är typ en halvlek mot SAN MARINO när sverige ledde med 4-0(!)... iofs spelar denna i Holland och kanske kan holländsk fotboll bättre...

Om du bara har sett en halvlek med spelaren, varför uttalar du dig då? Dessutom har ju Granqvist varit med i truppen som nummer tre flera flera gånger. Ska man då peta honom när han äntligen kan få chansen? Då var det ju i så fall felaktigt att ha med honom i truppen i de tidigare matcherna.
Citera
2010-09-30, 17:48
Medlem
Citat:

Att peta toivonen som är nyckelspelare i offensiven tror jag skulle ge förödande konsekvenser. Att satsa på en defensiv uppställning bara för att man möter en bättre motståndare är lagerbäck-tänk vilket jag inte tror hamrén sysslar med.
Citera
2010-10-01, 01:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaj
Att peta toivonen som är nyckelspelare i offensiven tror jag skulle ge förödande konsekvenser. Att satsa på en defensiv uppställning bara för att man möter en bättre motståndare är lagerbäck-tänk vilket jag inte tror hamrén sysslar med.
Nyckelspelare i offensiven? Han funkade bra i den första träningsmatchen där Zlatan höll sig som spets. I dom övriga matcherna har Zlatan gått ner och mött boll i stort sett varje anfall och Toivonen har hamnat i kläm och inte gjort nånting. Hade det varit Wernbloom istället så hade han dragit iväg på en djupledslöpning vilket innebär ett bättre offensivt spel..

Och det är ju precis det som inte är Lagerbäck-tänk, Lagerbäck spelade exakt samma (defensiva) uppställning oavsett motstånd. Att förändra laget efter motstånd är nått som däremot Hamrén har sagt att han kommer göra.
Citera
2010-10-01, 03:35
Medlem
Toivonen måste vara given mot Holland. Han är så oberäknelig. Precis en sådan spelare man behöver mot Holland. Kan blixtra till, en vändning och ett skott så drar han upp den i nätmasken.
Citera
2010-10-01, 08:57
Medlem
Citat:
Nyckelspelare i offensiven? Han funkade bra i den första träningsmatchen där Zlatan höll sig som spets. I dom övriga matcherna har Zlatan gått ner och mött boll i stort sett varje anfall och Toivonen har hamnat i kläm och inte gjort nånting. Hade det varit Wernbloom istället så hade han dragit iväg på en djupledslöpning vilket innebär ett bättre offensivt spel..

Och det är ju precis det som inte är Lagerbäck-tänk, Lagerbäck spelade exakt samma (defensiva) uppställning oavsett motstånd. Att förändra laget efter motstånd är nått som däremot Hamrén har sagt att han kommer göra.

Holland fruktar inte en djupledslöpande Wernblom (som givetvis också ska spela från start) lika mycket som allround-toivonen, det säger säg självt. Spelar han kommer sverige hänga minst ett mål, om inte hela mittfältet har en dålig dag d.v.s.
Citera
2010-10-01, 09:03
Medlem
Ferry31s avatar
Fast och andra sidan kommer det garanterat straffa sig att spela fel mot Holland. Sverige måste spela med ett starkt defensivt mittfält för att ta bort Sneijder, och utnyttja kanterna väldigt mycket.

Wernbloom har bra offensiva kvalitéer och jag är också inne på om man kanske ska bänka Toivonen och låta Källström och Svensson spela defensivt. Dock spelar Toivonen i Holland och känner till många spelare, kanske man kan spela Toivonen eller Elmander på vänsterkant och låta Seb spela på höger?

Ifall Bajrami skadat sig vill säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in