Citat:
Ursprungligen postat av Eikrem7
En sån där satsning är enligt regelverket rött kort. Bara man kommer med båda sulorna före är det rött kort, och nu hoppar han faktiskt in väldigt hårt med båda sulorna. Spelar absolut ingen roll i domarens bedömning om var tacklingen sker. Att han skällt ut domaren innan kan mycket väl ha påverkat, men det är irrelevant. 70% av Aftonbladets SVENSKA läsare tycker det röda kortet är giltigt. Och ja, jag kan mer fotboll än vad du nånsin kommer kunna. Det kan jag lova till 100%, aldrig sett dig skriva här på forumet innan om fotboll heller..
Du missar hel poängen, jag säger inte att det inte kan bli rött.
Utan jag säger att det är omständigheterna att det inte blir någon tvekan till rött.
Hade denna situation varit i försvars situation så är jag övertygad att det hade stannat vid ett gult.
Men och andra sidan Mellberg tyckte inte ens det skulle bli frispark *fniss*.
Jag har postat mer post i fotboll sektionen än vad du har post totalt, så jag måste ju kunna mer fotboll än dig.
Detta är ju din retorik inte min.