2010-09-08, 13:35
  #8245
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitterna
Jag vill ha den här uppställningen mot Holland:

Zlatte

Elmander Wernblom Larsson

Källström Svensson

Safari Majstorovic Grankvist Lustig

Isaksson

Bajrami och Toivonen får stryka på foten,
men bara i den här matchen.

Tycker den ser mycket spännande ut, speciellt tanken att flytta upp Wernbloom ett steg och att ha både Elmanders löpstyrka och Larssons inlägg på plan samtidigt. Jag tror dock att Källström är för långsam mot Holland, så kanske ska man ha med Toivonen ändå, alternativt att man testar med R.Elm jämte Svensson om han kommer i form, den positionen passar Elm perfekt.
Citera
2010-09-08, 18:10
  #8246
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eikrem7
En sån där satsning är enligt regelverket rött kort. Bara man kommer med båda sulorna före är det rött kort, och nu hoppar han faktiskt in väldigt hårt med båda sulorna. Spelar absolut ingen roll i domarens bedömning om var tacklingen sker. Att han skällt ut domaren innan kan mycket väl ha påverkat, men det är irrelevant. 70% av Aftonbladets SVENSKA läsare tycker det röda kortet är giltigt. Och ja, jag kan mer fotboll än vad du nånsin kommer kunna. Det kan jag lova till 100%, aldrig sett dig skriva här på forumet innan om fotboll heller..
Du missar hel poängen, jag säger inte att det inte kan bli rött.
Utan jag säger att det är omständigheterna att det inte blir någon tvekan till rött.

Hade denna situation varit i försvars situation så är jag övertygad att det hade stannat vid ett gult.

Men och andra sidan Mellberg tyckte inte ens det skulle bli frispark *fniss*.

Jag har postat mer post i fotboll sektionen än vad du har post totalt, så jag måste ju kunna mer fotboll än dig.
Detta är ju din retorik inte min.
Citera
2010-09-08, 18:24
  #8247
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitterna
Jag vill ha den här uppställningen mot Holland:

Zlatte

Elmander Wernblom Larsson

Källström Svensson

Safari Majstorovic Grankvist Lustig

Isaksson

Bajrami och Toivonen får stryka på foten,
men bara i den här matchen.
Ja den där uppställningen kan jag köpa. Bajrami är allt för ojämn och dom sista matcherna har han inte varit nått vidare..
Och det känns inte som att Toivonen och Zlatan är speciellt kompatibla.. Så länge Zlatan har den fria rollen han har nu och i 90% av fallen väljer att gå ner och möta boll på offensiv mittfältsposition så blir Toivonen helt överflödig. Han funkar inte som ensam topp och om Zlatan tar allt hans jobb i speluppbyggnaden så får man inte ut mycket av honom. Då är det mycket bättre att sätta Wernbloom där för det är ingen tvekan att han kommer sticka i djupet/upp på topp när Zlatan möter och för motståndarförsvaret kommer det bli knepigt att varannan gång få möta en teknisk Zlatan och varannan gång bli överkörda av en stenhård Wernbloom. Om Toivonen går upp så får dom bara en sämre version av Zlatan att ta hand om.

Jag har nog svängt lite och ser Kim/Anders/Wernbloom som det bästa centrala mittfältet även mot svagare lag.

EDIT: För övrigt så håller jag med dom som sa att Mellbergs avstänging i princip var det värsta som kunde hända mot Holland. I den matchen är försvaret absolut nummer 1 och Mellberg har både hårdheten och speciellt snabbheten att hänga med blixtsnabba holländska anfallare.. Risken känns stor att både Majstorovic och Granqvist blir rundningsmärken...
__________________
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2010-09-08 kl. 18:26.
Citera
2010-09-08, 19:11
  #8248
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseAndAll
Folk som fortfarande associerar Stone island med huliganer behöver vakna upp. De har gått vidare från SI för länge sen även om osäkra AIK:are fortfarande bär kopior från Ebay och är väldigt stolta.
Hahaha wtf?
Citera
2010-09-08, 19:20
  #8249
Medlem
Min startelva mot Holland:

Tar med Olsson då jag anser att han är bättre än Grankvist men för mig spelar det egentligen ingen roll vem av dom som spelar. Bajrami/Chippen med deras speed kan man plocka in i 75:e om man skulle behöva det. Larsson är given i mitt landslag då vi måste ta vara på våra fasta situationer mot Holland, för vi kommer inte få många chanser att göra mål på. Elmander är en duracell kanin som aldrig ger upp, i en sån här match så behövs han. Toivonen får spela främst för att han spelar i den Holländska ligan (det gör ju Wernbloom också men jag vill inte ha en alltför defensiv uppställning. Holland imponerade inte mot Finland och ett kryss är inte omöjligt.
Citera
2010-09-08, 19:29
  #8250
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Toivonen får spela främst för att han spelar i den Holländska ligan (det gör ju Wernbloom också men jag vill inte ha en alltför defensiv uppställning.
Jag trodde faktiskt att folk skulle ha gett upp den felaktiga uppfattningen att Wernbloom skulle vara en speciellt defensiv spelare efter dom här senaste matcherna.. Visst jobbar han hårdare i defensiven än vad Toivonen gör men han jobbar ju hårdare i offensiven också.
Citera
2010-09-08, 19:36
  #8251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag trodde faktiskt att folk skulle ha gett upp den felaktiga uppfattningen att Wernbloom skulle vara en speciellt defensiv spelare efter dom här senaste matcherna.. Visst jobbar han hårdare i defensiven än vad Toivonen gör men han jobbar ju hårdare i offensiven också.
Han är ingen defensiv spelare det vet jag, såg honom fler talet gånger i Blåvitt och då var han direkt inte någon defensiv spelare. Men Toivonen är en målskytt vilket Wernbloom inte är på samma sätt.
Citera
2010-09-08, 19:47
  #8252
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macche
Han är ingen defensiv spelare det vet jag, såg honom fler talet gånger i Blåvitt och då var han direkt inte någon defensiv spelare. Men Toivonen är en målskytt vilket Wernbloom inte är på samma sätt.
Nej det är ju en ren slump att han vann blåvitts interna skytteliga två år var det väl?
Citera
2010-09-08, 21:02
  #8253
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag såg Holland-Finland parallellt och det var skönt att se. Finland har kanske ryckt upp sig men Holland hade stora problem och valde att försvara sig hela andra halvleken men de lyckades absolut inte att döda matchen. Robben är tydligen väldigt avgörande för det laget.
Citera
2010-09-08, 22:04
  #8254
Medlem
LexLecters avatar
-----------Marcus Berg
----------------------------Zlatan

---Toivonen------Wernblom-----------Larsson

--Safari----Majstorovic----Mellberg----Lustig
---------------Isaksson
Toivonen som offensiv mittfältare.

Anledningen till att jag inte väljer Källström är för att han aldrig kommer att ha tid att slå sina crossbollar så pass perfekt som han gjorde mot S. Marino. Han hade väldigt mycket tid och yta. Så lätt kommer det knappast vara mot Holland.
Marcus Berg är landslagets enda riktiga målgörare, förutom Zlatan. Han har det som ingen annan i landslaget har; en otrolig instinkt och klarsynthet när det gäller målchanser, dvs han är alltid där vid rätt tidpunkt. Han tar vara på alla chanser och ser oftast till att han sätter dit den. Det är den typen av anfallare laget behöver.
__________________
Senast redigerad av LexLecter 2010-09-08 kl. 22:19.
Citera
2010-09-08, 22:07
  #8255
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter
-----------Marcus Berg
----------------------------Zlatan

---Toivonen------Wernblom-----------Larsson

--Safari----Majstorovic----Mellberg----Lustig

Toivonen som offensiv mittfältare.

Anledningen till att jag inte väljer Källström är för att han aldrig kommer att ha tid att slå sina crossbollar så pass perfekt som han gjorde mot S. Marino. Han hade väldigt mycket tid och yta. Så lätt kommer det knappast vara mot Holland.
Marcus Berg är landslagets enda riktiga målgörare, förutom Zlatan. Han har det som ingen annan i landslaget har; en otrolig instinkt och klarsynthet när det gäller målchanser, dvs han är alltid där vid rätt tidpunkt. Han tar vara på alla chanser och ser oftast till att han sätter dit den. Det är den typen av anfallare laget behöver.
Du tror inte att Holland borta är en tillräckligt svår uppgift även med elva man på planen?
Citera
2010-09-08, 22:12
  #8256
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag såg Holland-Finland parallellt och det var skönt att se. Finland har kanske ryckt upp sig men Holland hade stora problem och valde att försvara sig hela andra halvleken men de lyckades absolut inte att döda matchen. Robben är tydligen väldigt avgörande för det laget.

Holland är inte överdrivet bra, är alla fit for fight så är deras offensiv grym men bakåt är det långt ifrån världsklass, Nigel de Jong är överskattad och överbetald, han måste kompensera med karatesparkar och vad hände med markeringsspelet mot Forsell mot Finland?
Glas-Persie är förmodligen borta, Robben liks så och kanske Kuyt, jag tror det kommer bli tajt som fan och De Jong/Van Bommel blir utvisade när Wernbloom retat dom till vansinne sen vinner vi med 1-0 efter mål av Maestro på en fast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in