2010-08-11, 18:37
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.ramon
Vad wernblom har där att göra är en ständig gåta. Han kommer snart befinna sig i samma fack som Magnus Svensson, Håkan Mild, Daniel Andersson, Yksel Osmanovski.

Rankar Wernbloom högre än nämnda herrar, förutom kanske Håkan Mild. Vad har de andra gemensamt med honom?
Citera
2010-08-11, 18:42
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Källström är för bra för att petas. Det står ju inte klart varför han petades idag, tror det är temporärt. Wernbloom kommer spela sig ur laget på egen hand tror jag. Tycker inte han är något att hänga i granen. Han är mil ifrån att vara lika bra central mittfältare som Kim Källström.
Källström verkar ha sån prestationsångest när han spelar i blågult. På 10 matcher är han kanon i en match, hyffsad i 3, dålig i 3, och totalt usel i 3. Han har fått så många chanser men aldrig riktigt tagit den.
Beträffande Wernbloom som många tycks jämföra med Mild, Turbo, Sidleds, så håller jag med att han är en tufft rivjärn som inte lägger några fingrar emellan.MEN vad många inte vet/sett är att han även är en fruktansvärt bra tekniker och passningsspelare.
Jag skulle bli förvånad om han inte är med i startelvan vid ett ev. emslutspel.
Citera
2010-08-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Källström verkar ha sån prestationsångest när han spelar i blågult. På 10 matcher är han kanon i en match, hyffsad i 3, dålig i 3, och totalt usel i 3. Han har fått så många chanser men aldrig riktigt tagit den.
Beträffande Wernbloom som många tycks jämföra med Mild, Turbo, Sidleds, så håller jag med att han är en tufft rivjärn som inte lägger några fingrar emellan.MEN vad många inte vet/sett är att han även är en fruktansvärt bra tekniker och passningsspelare.
Jag skulle bli förvånad om han inte är med i startelvan vid ett ev. emslutspel.

Det folk verkar glömma är hur många poäng Källström ändå gör i landslaget.
Citera
2010-08-11, 19:15
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Det folk verkar glömma är hur många poäng Källström ändå gör i landslaget.
Senaste kvalet var han ju faktiskt en av Sveriges absolut bästa spelare, var väl bara Anders Svensson och Mellberg som höll samma klass genom hela kvalet.
Citera
2010-08-11, 19:21
Medlem
feldgraus avatar
Ja, om man jämför Wernbloom med Turbo, Sidleds-Danne eller Mild så har man inte riktigt koll på läget. Det räcker egentligen med att kolla på deras mål- och assistsnitt i Allsvenskan.

Wernbloom snittade 0,43 poäng/match. Turbo kom upp i 0,11 poäng/match, Mild kom upp i 0,18 poäng/match och Sidled är uppe i 0,09 poäng/match, sett till de säsonger som det finns statistik för på SvFF:s hemsida.

Wernbloom är jävligt mycket mer än en defensiv gnuggare. Han är även en framspelare och en måltjuv (för att vara mittfältare). Och en offensiv murbräcka.

/feldgrau
Citera
2010-08-11, 19:29
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Wernbloom är jävligt mycket mer än en defensiv gnuggare. Han är även en framspelare och en måltjuv (för att vara mittfältare). Och en offensiv murbräcka.
/feldgrau

Samt vet hur man filmar smart (Balotelli, U-21 EM)

Ser fram emot kvällens match som fan, äntligen en någotsånär viktig match med landslaget. Lång har väntan varit sedan Oman och Syrien i januari...
Citera
2010-08-11, 20:30
Medlem
Isaksson
Lustig Mellberg Majjan Safari
Wernbloom Svensson (Källström)
Seb Toivonen Bajrami
ZLATAN

Toivonen och Wernbloom är för mig rätt så givna, satsa på ungdomen. Anders Svensson är oftast bra i landslaget så det är möjligt att han kan hålla ett tag till, men Källström vill jag gärna se.. Så Källström är förste reserv. Bajrami är också reserv mot Seb, eller att Seb går ner på högerbacken ifall Lustig blir skadad, då hoppar Bajrami upp på Sebs gamla plats.
Mellberg och Majjan är fortfarande grymma så de är mittbackar om de är friska. Elmander är för mig inte ett alternativ på nåååågon position..
Zlatan är solklar på topp.
Va säger ni?
Senast redigerad av skoensomfan 2010-08-11 kl. 20:49.
Citera
2010-08-11, 20:48
Bannlyst
Gud vilket skillnad på spelet jämfört med Lagerbäcks tid
Citera
2010-08-11, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ja, om man jämför Wernbloom med Turbo, Sidleds-Danne eller Mild så har man inte riktigt koll på läget. Det räcker egentligen med att kolla på deras mål- och assistsnitt i Allsvenskan.

Wernbloom snittade 0,43 poäng/match. Turbo kom upp i 0,11 poäng/match, Mild kom upp i 0,18 poäng/match och Sidled är uppe i 0,09 poäng/match, sett till de säsonger som det finns statistik för på SvFF:s hemsida.

/feldgrau

Vi vet att du älskar IFK Göteborg, du kan sluta vifta med det nu.
Citera
2010-08-11, 21:33
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Vi vet att du älskar IFK Göteborg, du kan sluta vifta med det nu.

Och därför förklarar jag att Blåvittikonen Pontus Wernbloom är en helt annan typ av spelare än Blåvittikonen Håkan Mild? Eller vad försöker du säga?

/feldgrau
Citera
2010-08-11, 22:04
Medlem
Manomarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Gud vilket skillnad på spelet jämfört med Lagerbäcks tid

Enorm, och anders svensson gjorde nog den bästa matchen jag har sett i lltröjan...

Väldigt underhållande match faktiskt
Citera
2010-08-11, 22:15
Medlem
flintexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manomaren
Enorm, och anders svensson gjorde nog den bästa matchen jag har sett i lltröjan...

Väldigt underhållande match faktiskt
Håller med dig till 100%!

Tyckte Sverige spelade riktigt bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in