2010-08-11, 22:23
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Hamrén är det bästa som hänt landslaget på väldigt länge, vart är svennis och lagerbäck folket nu? Dom är ganska tysta
Citera
2010-08-11, 22:25
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Instämmer, Svensson var löjligt bra. Min betygsskala á la GdS:

Isak 6.5, Safari 7, Mellberg 6.5, Maestro 6.5, Lustig 6.5 - Wernbloom 6.5, Svensson 7.5 - Bajrami 6.5, Toivonen 7, Elmander 5 - Ibrahimovic 7

subs: Seb Larsson 6.5, Källström 6.5. Berg, Hysén, Chippen, Wendt såg alla pigga ut det dom spelade.

Tycker att Seb Larsson visade att han kan vara ett lika stort djupledshot som Elmander, i tillägg till att han är en mycket nyttigare fotbollsspelare i dagsläget. Elmander kändes som det svarta fåret på plan med en klumpig förstatouch och tunga ben. Jag tycker om Elmander i vanliga fall men det känns som att han har gått ner sig sedan Toulouse-dagarna.
Citera
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Hamrén är det bästa som hänt landslaget på väldigt länge, vart är svennis och lagerbäck folket nu? Dom är ganska tysta
En ren gissning; "dom" väntar väl tills det blir riktiga landskamper innan "dom" ser sig "besegrade".
Citera
Medlem
Bra match! (av det jag kunde se, eftersom min stream hackade)

Elmander gjorde ju ingen glad idag... Inte bra alls.

Toivonen, Zlatan, och Svensson var mycket bra. Lustig också. Bajrami tog lite tid att komma in i spelet.

Så här borde vi starta mot Ungern:

--------------- Isaksson -------------
Lustig - Mellberg - Majstorovic - Safari
------- Wernblom - Svensson --------
Larsson ------ Toivonen ----- Bajrami
------------ Ibrahimovic -------------
Citera
Medlem
Frågan är dock vad den hopplöse klåparen Elmander gör på planen?
Citera
2010-08-11, 22:26
Medlem
Partons avatar
Citat:

Finns det sånt folk? (Även om Lagerbeer har en statistik som ingen förbundskapten kommer att slå i antal mästerkskap).

Intressant iaktagelse av Laul på AB: "Lagerbäcks Sverige: usla i träningsmatcher, bra i kval, hyfsade i mästerskap. Hamréns Sverige: grymma i träningsmatcher…lite orolig är man…"

Fast jag är inte orolig. Det ska mycket till om man ska missa slutspel.
Citera
2010-08-11, 22:26
Medlem
Hmm, hur räknar de efterblivna från "I&I" matchen? 0-0?
Citera
2010-08-11, 22:40
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejHopps
Hmm, hur räknar de efterblivna från "I&I" matchen? 0-0?

Nja. Toivonen är halvfinsk alltså 0,5 mål där och Zlatteman är ju i alla fall född här, 0,25 mål där kanske.

0.75-0
Citera
2010-08-11, 22:54
Medlem
NirvanAs avatar
Fan svensson såg ut som Xavi-lite där ett tag
Citera
2010-08-11, 22:54
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Som FabioAugusto antyder kanske man inte ska dra för stora växlar av en träningsmatch mot en nation som är hundra platser ner på FIFA-rankingen och dessutom inte kommer med bästa laget.

Jag är fortfarande lite tveksam till Hamrén, även om det var riktigt kul att kolla idag, han känns lite amatörmässig och ryggradslös på något sätt, men hittills har det ju gått bra. Man ska komma ihåg att det är jävligt lätt att se imponerande ut med ett 4-3-3 och kortpassningsspel mot lag som är tekniskt sett sämre än en själva, men mot lag som är starkare är det sällan en bra idé, det ska bli fruktansvärt intressant att se hur det går mot typ Holland om man nu spelar på samma sätt.

Lagerbäcks insats under 10 år ändras såklart inte det minsta av att Hamrén gör en eller ett par fina träningsmatcher, det har Lagerbäcks landslag också gjort. Jag tycker att Lagerbäck var briljant som förbundskapten, men det förhindrar ju såklart inte att Hamrén kan göra det lika bra eller bättre.
Citera
2010-08-11, 22:56
Medlem
Shuyins avatar
Positiv match. Sverige såg rätt bra ut, men jag tyckte väl inte att Skottland bjöd upp till dans direkt. Det borde också varit rött kort på sparken mot Isaksson och då hade matchen dött redan där.

Men jag blir sällan upphetsad över träningsmatcher, det är ju ett skämt att man får FIFA ranking poäng på segrar i dem också. Tror det är startelvan vi får se mot Ungern, fast med ändringen att Källström spelar med Anders Svensson.
Citera
2010-08-11, 22:56
Medlem
Coopahs avatar
Succé! Äntligen!

Fan asså, här har man vuxit upp med Lagerbäckfotboll och sedan får man se den här matchen. Fotbollsgodis. All the way. EM 2012 här kommer vi. Ett SPELANDE lag. Hamrén är grym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in