2010-05-29, 00:33
Medlem
thereisnoguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juleskum
Varför är det så låga odds på Sverige? Bosnien gick väl sånär till VM och har Ibisevic, Pjanic och Edin Dzeko uttagna?

För att alla svenskar sätter pengar på Sverige = lägre odds för att spelbolagen vill gå runt oavsett resultat.
Citera
2010-05-29, 00:41
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
Hamréns troliga start-elvan mot Bosnien imorgon, enligt Aftonbladet och Expressen:

Kod:
                            Andreas Isaksson

Sebastian Larsson - Olof Mellberg - Daniel Majstorovic - Behrang Safari
                 Pontus Wernbloom - Anders Svensson
        Christian Wilhelmsson - Kim Källström - Emir Bajrami
                             Ola Toivonen

Mycket bra och intressant, tycker jag. Och äntligen får vi riktiga yttrar..
Kan Toivonen klara den rollen? Inte omöjligt men det kan också bli fiasko... Sen håller jag med om att det ska bli kul att äntligen få se Sverige med riktiga yttrar, känns som om det är en av dom grejerna vi har saknat allra mest. Men håller Chippen? Och Bajrami? Väldigt osäkert på båda där.. Och jag skulle gärna bytt plats på Wernbloom och Kim men det kanske löser sig i spelet. Vill gärna se Wernbloom störta in i straffområdet utan att bry sig om liv och lem. På det defensiva mittfältet så är han bara en spelförstörare, tar han ett steg upp så är han väldigt mycket mer..

Väldigt mycket frågetecken som jag ser det. Får vi till nått bra spel så har vi fått en jackpot men risken är stor att allt skiter sig..
Citera
2010-05-29, 11:56
Medlem
Ska bli intressant att se den här elvan ikväll, känns lite som ett experiment. Det känns dock ytterst tveksamt om det här laget skulle klara av att gå till EM, jag menar Wernbloom? Svensson? Chippen? Toivonen? Ett lag för holländska ligan om du frågar mig. Sedan tycker jag att Seb borde spela till höger på MITTFÄLTET.

Andreas Isaksson
Sebastian Larsson - Olof Mellberg - Daniel Majstorovic - Behrang Safari
Pontus Wernbloom - Anders Svensson
Christian Wilhelmsson - Kim Källström - Emir Bajrami
Ola Toivonen
Citera
2010-05-29, 12:12
Medlem
FabioAugustos avatar
Jag hade hellre sett;

1. M.Olsson istället för Bajrami.
2. J.Olsson istället för Majstorovic
3. Byte på roll av Wernbloom och Källström
4. och sedan vettifan om jag inte också hade velat se D.Larsson istället för Toivonen, även om han är lite si och så när han inte har en tung anfallare bredvid sig.
Citera
2010-05-29, 14:04
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thereisnogud
För att alla svenskar sätter pengar på Sverige = lägre odds för att spelbolagen vill gå runt oavsett resultat.
Det har ingenting med det att göra då Sverige även är favoriter hos alla utländska spelbolag.
Citera
2010-05-29, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thereisnogud

Fel, har dock ingen aning om varför spelbolagen håller Sverige som så stora favoriter
Citera
2010-05-29, 14:12
Bannlyst
4,70 på bosnisk seger
2,60 på över 1,5 mål
Citera
2010-05-29, 16:04
Medlem
Daniel Larsson funkar inte som ensam anfallare. Skulle vilja säga att ingen av de svenska anfallarna klarar av denna roll. Fattar inte varför Hamrén ska vara så naiv och använda detta spelsystem när vi inte har spelare som klarar av det. Daniel Larsson, Toivonen och Berg är betydligt bättre 4-4-2 anfallare.

Källström och Svensson är inte offensiva mittfältare. De är för tröga på internationell nivå för att klara av den rollen. Werbloom hör bara inte hemma i ett svensk landslag, för hög nivå för hans bristande fotbollskunskaper.

Bajrami och Chippen är väl iofs 4-2-3-1 yttrar, men det är inte Seb eller Martin Olsson. Och jag tycker inte Chippen är värd att satsa på. Han håller inte på den här nivån, hur mycket han än hävdar att Al Hilal är lika bra som diverse europeiska lag. Bajrami klarar en 4-4-2 roll bra dessutom, har spelat som det i u21 om jag inte minns fel.

Backlinjen är Majstorovic, Mellberg och Safari givna. Lustig tycker jag är fruktansvärt överskattad och Sebastian Larsson är ingen högerback i mina ögon även om han kan spela det. Högerbacken är vår största svaghet. Men jag tycker att båda mittbackarna är totalt värdelösa passningsspelare, så därför fallerar hela 4-2-3-1 systemet, eftersom 90% av våra uppspel går genom mittbackarna som tjongar upp. Och eftersom vi bara har en anfallare så tappar vi bollen 99% av uppspelen.

Hade man spelat 4-4-2 med Toivonen/DL/Berg, hade vi skapat fler chanser eftersom de då kunnat skarva till sin partner och stuckit mot mål.

Målvakten är Isaksson given.
Citera
2010-05-29, 16:11
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Zlatan borde känna sig hedrad att ha blivit uttagen till svenska landslaget och inte tveka en sekund till att tacka ja. Men istället grinar han och vill bli särbehandlad. vadfan är det för stil? Visa lite tacksamhet för i helvete!
Citera
2010-05-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Så när du reggade dig september 2009 så var du under 18 alltså?
Spelar väl ingen roll om han var under 18 när han reggade sig så länge han är över 18 nu? Jag var själv under 18 när jag reggade mig.
Citera
2010-05-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Spelar väl ingen roll om han var under 18 när han reggade sig så länge han är över 18 nu? Jag var själv under 18 när jag reggade mig.

"Åldersgräns: 18 år. Det är inte tillåtet att bli medlem på Flashback Forum ifall man är minderårig. Dessa blir avstängda utan varning. "

Men det kändes sjukt onödigt att påpeka det i efterhand håller med dig. Sorry.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-05-29 kl. 16:26.
Citera
2010-05-29, 16:52
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Jag hade hellre sett;

1. M.Olsson istället för Bajrami.
2. J.Olsson istället för Majstorovic
3. Byte på roll av Wernbloom och Källström
4. och sedan vettifan om jag inte också hade velat se D.Larsson istället för Toivonen, även om han är lite si och så när han inte har en tung anfallare bredvid sig.

Majsan har ju varit en jätte i försvaret. Jag ser ingen anledning till att byta honom ut honom än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in