2009-11-19, 17:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Jaja Svensson stod på topp 2002 också antar jag?
Eftersom personer med ett sådant begränsat sätt att bedöma fotboll på egen hand brukar förlita sig helt på vad respekterade journalister som Bank eller Niva skriver, så tycker jag du ska läsa Banks krönika idag. Han kallar Svenssons insats igår för lysande.

Taco Svensson var helt okej i går, stabil, gjorde sitt bästa. Tyvärr tror jag det dröjer en tre fyra år tills de svenska tuppkycklingarna i övrigt fått mer än fjun på bröstet. Mellberg-Majstorovic är ett gångbart mittbackspar, där finns även backups som duger. Men framtidsnamnen är än så länge för veka och ojämna på landslagsnivå, sådana som Holmén, Djuric, Toivonen, även Berg (det finns förstås fler).
Vi får hoppas på en bra EM-lottning, och jag önskar givetvis Hamrén stor framgång, men laget saknar naturliga ledargestalter. Källström? Kanske.
Citera
2009-11-19, 22:25
Medlem
Deedzs avatar
KOmmer Sverige fortsätta med sin USA-turne med endast spelare från nordiska klubbar? (eller är det endast allsvenska klubbar?)

Vilka vill ni se i laget isf?

Bajrami, G.Svensson, Wendt, Lustig. Vilka fler spelare från våra nordiska ligor är högintressanta?
Citera
2009-11-19, 22:27
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Det ser ut som en USA turné om jag ska vara ärlig.

Anders Svensson är för trög och för dålig.

Den enda elva som kan ta oss till slutspel:
Isaksson
Lustig Mellberg Majstorovic Safari
Elm Källström
Seb Larsson Zlatan Bajrami
Berg

För många blattar i den elvan.
Citera
2009-11-19, 22:53
Medlem
Fillors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Ståtlig
Pajas
Dom bästa spelarna ska självklart spela. Tycker du då att det är ett problem om det står "Safari" på dennes rygg, är det enbart dina egna.
Citera
2009-11-19, 23:13
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillor
Pajas
Dom bästa spelarna ska självklart spela. Tycker du då att det är ett problem om det står "Safari" på dennes rygg, är det enbart dina egna.

Det finns bättre alternativ än Safari och Bajrami.
Citera
2009-11-19, 23:28
Medlem
-Salo-s avatar
Citat:

Hehe... Även om jag inte håller med så älskar jag den här typen av inlägg. Så underbart småsint och trångsynt.
Citera
2009-11-19, 23:52
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Det finns bättre alternativ än Safari och Bajrami.
Du skulle inte kunna nämna dem? Bajrami kan vi klara oss utan men vem anser du ska spela vänsterback istället för Safari?
Citera
2009-11-19, 23:59
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedz
KOmmer Sverige fortsätta med sin USA-turne med endast spelare från nordiska klubbar? (eller är det endast allsvenska klubbar?)

Vilka vill ni se i laget isf?

Bajrami, G.Svensson, Wendt, Lustig. Vilka fler spelare från våra nordiska ligor är högintressanta?
Är det någon januariturne? Min trupp isåfall:

Målvakter
Daniel Örlund
John Alvbåge

Försvarare
Mikael Lustig
Mikael Dorsin
Adam Johansson
Tom Söderberg
Max von Schlebrügge
Stefan Larsson/Marcus Jonsson (Jonsson är kanske bättre, men redan två högerbackar i truppen)
En mittback till, minst. Mikael Almebäck, Per Karlsson, Marcus Lindberg, Joel Ekstrand, Pontus Segerström är de aktuella jag kan komma på.

Mittfältare
Gustav Svensson
Anders Svensson
Johan Andersson
Samuel Holmen
Emir Bajrami
Mattias Lindström
Tobias Eriksson
Nordin Gerzic (har han svenskt pass? Annars skrällen: Mattias Andersson)

Anfallare
Tobias Hysen
Rade Prica
Daniel Larsson

FCK brukar inte vara sugna att släppa sina spelare. Wendt, Wiland missar nog därmed. Viktigt att ha med några spelare som varit med tidigare som Anders Svensson, och eftersom Hamren bara spelar med en anfallare kommer nog bara tre stycken med, varav en är hans personliga favorit och de två andra även kan spela på kanterna vid behov. Kanske blir en eller två spelare till i truppen.

Kanske en lite för personlig trupp. Tror många från norska ligan blir aktuella.
Citera
2009-11-19, 23:59
Medlem
Joel^_^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Det ser ut som en USA turné om jag ska vara ärlig.

Anders Svensson är för trög och för dålig.

Den enda elva som kan ta oss till slutspel:
Isaksson
Lustig Mellberg Majstorovic Safari
Elm Källström
Seb Larsson Zlatan Bajrami
Berg

Med den uppställningen skulle jag vara glad med oavgjort mot Macedonien.
Zlatan som släpande forward/trequartista? När har han spelat det? Han är ju inte direkt den mest löpvilliga killen, eller den som passar till överdrift, Zlatan skall vara på topp.
Efter gårdagen känner jag mig också lite tveksam till Lustig, visst var det bara en träningsmatch osv men han kändes osäker. Fast jag erkänner också att han är bästa alternativet just nu om inte Stoor börjar få mer speltid.

Bajrami känns något tveksam också, missförsta mig inte han var riktigt bra i u-21 EM, men allsvenskaspelare har bevisat gång på gång att det är ett långt kliv därifrån till landslaget (bortsett från hemvändare).

Det finns talanger som är på väg men dom behöver nog lämna allsvenskan för att ta det där sista klivet och kunna slå sig in på allvar i landslaget.
Citera
2009-11-20, 15:36
Medlem
Deedzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Är det någon januariturne? Min trupp isåfall:

Målvakter
Daniel Örlund
John Alvbåge

Försvarare
Mikael Lustig
Mikael Dorsin
Adam Johansson
Tom Söderberg
Max von Schlebrügge
Stefan Larsson/Marcus Jonsson (Jonsson är kanske bättre, men redan två högerbackar i truppen)
En mittback till, minst. Mikael Almebäck, Per Karlsson, Marcus Lindberg, Joel Ekstrand, Pontus Segerström är de aktuella jag kan komma på.

Mittfältare
Gustav Svensson
Anders Svensson
Johan Andersson
Samuel Holmen
Emir Bajrami
Mattias Lindström
Tobias Eriksson
Nordin Gerzic (har han svenskt pass? Annars skrällen: Mattias Andersson)

Anfallare
Tobias Hysen
Rade Prica
Daniel Larsson

FCK brukar inte vara sugna att släppa sina spelare. Wendt, Wiland missar nog därmed. Viktigt att ha med några spelare som varit med tidigare som Anders Svensson, och eftersom Hamren bara spelar med en anfallare kommer nog bara tre stycken med, varav en är hans personliga favorit och de två andra även kan spela på kanterna vid behov. Kanske blir en eller två spelare till i truppen.

Kanske en lite för personlig trupp. Tror många från norska ligan blir aktuella.

visserligen den på pappret kanske bästa och definitivt den säkraste.
men hamren borde nog veta vad dom flesta ur den truppen går för nu tycker man..

a. svensson känner han från landslaget och med t ex prica känns det ju som han är med på vinterturneringen varje år. Så han borde väl ha haft tillfälle att visa upp sig tycker man.
Citera
2009-11-20, 16:02
Medlem
Joel^_^s avatar
Gerzic har tyvärr spelat ungdomslandskamper för Bosnien redan så det finns nog ingen chans att se honom i vinterturnén.
Citera
2009-11-20, 16:17
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Gerzic har tyvärr spelat ungdomslandskamper för Bosnien redan så det finns nog ingen chans att se honom i vinterturnén.

Sen när blev U-landskamper ett hinder för att byta landslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in