2009-06-10, 21:23
Medlem
jonbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Efter denna match är jag rädd för att jag måste ansluta mig till den ökande skaran människor som vill se Lagerbäck utbytt. Jag har respekt för mannens arbete och tycker för det mesta att kritiken mot honom är onyanserad och kommer från människor som inte kan fotboll särskilt bra, men nu är min bägare överfull.

Idag ville jag se ett Sverige som kommer in på plan fyllt av revanschlusta, som vet att de är bättre än Malta och helt enkelt ska köra över dem. Coachen ska ha sagt: håll ett högt bolltempo, sätt tidig press och stressa sönder dem, och sluta inte förrän vi gjort så många mål vi kan. Var får jag se? Ett nervöst Sverige som fumlar med enkla pass, samma pojklagsmisstag som mot Danmark och bjudningar som borde resulterat i 0-1. Jag kan förstå att det är skönt att ta ledningen i en sån här måstematch, men vore det jag skulle jag inte gå bananas över ett sånt skitmål som Kims - bara plocka bollen ur maskorna, lätt applåd till publiken och sedan "NU GÖR VI FEM TILL FÖR I HELVETE GRABBAR!".

För mig handlar det inte så mycket om slutresultatet som inställningen. Den finns inte där, spelarna är inte tillräckligt taggade, spelar för mycket för sig själva istället för som lag. Det behövs en coach som kan motivera spelarna och får dem att gå ut och köra över sådant här motstånd.

Några få bra anfall och 4-0 räcker inte. Vi skulle kört över Malta som det dåliga lag de är. Istället darrar vi, spelar långsamt och förutsägbart, gör enkla missar och spelar sådär tragiskt förutsägbart som bara Sverige kan. Det måste till ändring, så snart som möjligt. Tack för allt Lasse, men det är dags att lämna över stafettpinnen till någon som törs ta och ruska om spelarna när de inte levererar. Som det är nu lever alldeles för många på gamla meriter, även fast de presterar knappt godkända insatser i match efter match utan att höja sig några snäpp.

Tjeckien spelade väl 0-0 i veckan mot Malta, så dåliga är dom ju inte att man kan vinna med 6-0 varje match. Jag tror inte det är LB fel att många spelare är lite omotiverade i en sådan här match, det är ju upp till dom rutinerade spelarna att visa lite jävla killer instinct och VISA att vi ska vinna med 6-7 bollar, och det såg inte ens kapten Z ut att bry sig om.
Citera
2009-06-10, 21:24
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Några få bra anfall och 4-0 räcker inte. Vi skulle kört över Malta som det dåliga lag de är

Det går inte att bara "köra över" lag i dagens fotboll och vinna med 12-0. Portugal-Malta blev 4-0 och Danmark mäktade bara med 3-0, samma för Ungern.
Citera
2009-06-10, 21:29
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Är det emslutspel nu? måste jag ha missat.
Han lever på gamla meriter varav att trixa med ett tuggummi är en av dom.

say no more...
1 mål 1 assist i matchen ikväll. Sluta trolla.
Citera
2009-06-10, 21:31
Medlem
LikeAGloves avatar
Vem fan förväntar sig bra stämning på svenska landslagets matcher då? I synnerhet om Malta, San Marino och Lichtenstein står för motståndet och som är dom enda matcherna som läggs här nere
Citera
2009-06-10, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
1 mål 1 assist i matchen ikväll. Sluta trolla.

Och hans pass till Källis som förvaltade den som ett pucko. Sluta nu, uppenbart att Z faktiskt levererade i matchen. Måste man göra ett hattrick för att man ska få bli "bra" av en del kritiker. Vad gjorde Berg denna match? Ungern och Danmark vann med 3-0, så resultatet är godkänd men du kanske baserar detta hat på prestationer och då är jag med dig, 2mas.
Senast redigerad av aventura 2009-06-10 kl. 21:35.
Citera
2009-06-10, 21:36
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonboll
Tjeckien spelade väl 0-0 i veckan mot Malta, så dåliga är dom ju inte att man kan vinna med 6-0 varje match. Jag tror inte det är LB fel att många spelare är lite omotiverade i en sådan här match, det är ju upp till dom rutinerade spelarna att visa lite jävla killer instinct och VISA att vi ska vinna med 6-7 bollar, och det såg inte ens kapten Z ut att bry sig om.

Du ska bli inspirerad av din coach.
Han ska kunna sätta eld i röven på sina gubbar och få dem att jobba!

Ta exv Tom Prahl: Spelarna han har tränat är ju nästintill rädda för honom!
Citera
2009-06-10, 21:36
Medlem
Nubolics avatar
Att gå på match på Ullevi är pisstråkigt. Sketen arena med löparbanor.
Att det sen bara läggs skitmatcher där gör ju inte saken bättre.
Och att bua åt landslaget när dom inte slår en passning rätt, är en självklarhet.
Citera
2009-06-10, 21:46
Medlem
selvovics avatar
För några år sedan låg ju publiksiffrorna på över 30 000 konstant på arenan, alltså mer än vad som kommer in på råsunda. Men vad skulle man idag förvänta sig när de skiter i att ha en tävlingslandskamp på arenan på 3 år, och sedan väljer malta som motståndare. Det var en bra insats av publiken idag, med tanke på att SvFF har pissat på göteborgarna i alldeles för många år nu...
Citera
2009-06-10, 21:55
Medlem
billblazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag undrar om det är någon som kan förstå varför det spelar fotbollslandskamper i Göteborg. Det är sällan mer än halvfullt )på en arena med löparbanor vilket i sig är en styggelse), och publiken tror generellt att det är en bra grej att stötta ett lag genom att bua. Jag har full förståelse för att man inte gillar Lagerbäck eller spelet, men tror de att de hjälper?

Jag kräver nu totalstopp för fotbollslandskamper i Göteborg!

Det beror ju på att Göteborg får landskamper där swe möte skitlag!!
Citera
2009-06-10, 22:02
Medlem
Struttens avatar
Jag har varit på ett fullsatt Råsunda mot Azerbadjan utan att det började buas.... Som jag sa förut: Om det alltid blir pisstråkigt när matcherna spelas i Gbg, hur tror ni då att ni nånsin ska få bättre matcher?
Citera
2009-06-10, 22:14
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
För några år sedan låg ju publiksiffrorna på över 30 000 konstant på arenan, alltså mer än vad som kommer in på råsunda. Men vad skulle man idag förvänta sig när de skiter i att ha en tävlingslandskamp på arenan på 3 år, och sedan väljer malta som motståndare. Det var en bra insats av publiken idag, med tanke på att SvFF har pissat på göteborgarna i alldeles för många år nu...
Du vet att Råsunda tar in runt 36 000 va? Sen brukar de snitta lite över 30 på kvalmatcherna som spelas där.
Citera
2009-06-10, 22:15
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag har varit på ett fullsatt Råsunda mot Azerbadjan utan att det började buas.... Som jag sa förut: Om det alltid blir pisstråkigt när matcherna spelas i Gbg, hur tror ni då att ni nånsin ska få bättre matcher?
Sverige-Ungern i höstas så buade man i halvtid på Råsunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in