Citat:
Ursprungligen postat av
Duffie
Ayari var bra igår och varit så i klubblag också.
Han ville ju inte signa nytt kontrakt så låter han det löpa ut lär han spela i en storklubb nästa säsong. Dock hoppas jag han förlänger, AIK får ju 15% vid vidareförsäljning..
Han var bäst på planen och skulle haft två assist också om det inte vore för Strouds bortdömda
Citat:
Ursprungligen postat av
pending1
Bergvall är nog våran bästa defensiva mittfältare,. Ayari är underskattad av folk på flashback. visst han slår lite felpassningar, men han står ändå för mycket kreativitet. Karlström ser jag ingen storhet i, varken defensivt eller offensivt. En spelare som bara är där. En turist.
Han är bra i duellspelet men i både VM och mot Rumänien så ser vi hur han gärna drar iväg från sin centrala position, vilket inte är helt optimalt alla gånger.
Jag pitchade under VM att spela Bergvall ute på en kant, och hade gärna sett det testas nu när vi saknar Elanga och Ali.
Vi skulle kunna köra Bergvall ute till vänster, så får han en friare roll med större spelrum för sin kreativitet där ute och bryta in centralt med boll. Allt detta utan att vi tappar ytor centralt. Samtidigt som han besitter en så pass god arbetskapacitet att han kan hjälpa till i det defensiva arbetet
Gudmundsson på vänsterbacken som överlappar.när Bergvall viker in. På andra kanten är det mer balanserat med Ekdal på högerbacken och Bernhardsson på ytter. Ekdal har Lustig-rollen, alltså att han är mer defensivt inriktad än Gudmundsson och bildar en treback med Lindelöf och Starfeldt när Sverige har boll.
Gyökeres Isak
Bergvall Karlström Ayari Berhardsson
Gudmundsson Lindelöf Starfeldt Ekdal
Johansson