2026-09-26, 06:56
Medlem
Jag tycker experterna blir för hispiga här. Ja, det uppstod luckor bakåt men det är ju en kalkylerad risk Potter tagit när han satt ut Bergvall och Ayari centralt tänker jag. Det lutade ju mer åt 3-1 än 2-2 om man säger så. Att tro att motståndarna inte ska skapa lägen i omställningarna när vi är så här offensiva är naivt, men så länge vi dominerar matchbilden så kan åtminstone jag acceptera det. Så fler positiva än negativa besked.

Lustigt att Fotbollskanalen satte 3:a i betyg på Ayari när han var klart bäst på planen.

Polen blir ett tuffare motstånd och risken för förlust är mycket högre. Det blir intressant att se hur Potter formerar en mer balanserad elva.

Tippar på följande elva mot Polen:

Johansson
Svensson Lindelöf Starfeldt Gudmundsson
Bernhardsson Karlström Ayari Stroud
Isak Gyökeres
Citera
2026-09-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jag tycker experterna blir för hispiga här. Ja, det uppstod luckor bakåt men det är ju en kalkylerad risk Potter tagit när han satt ut Bergvall och Ayari centralt tänker jag. Det lutade ju mer åt 3-1 än 2-2 om man säger så. Att tro att motståndarna inte ska skapa lägen i omställningarna när vi är så här offensiva är naivt, men så länge vi dominerar matchbilden så kan åtminstone jag acceptera det. Så fler positiva än negativa besked.

Lustigt att Fotbollskanalen satte 3:a i betyg på Ayari när han var klart bäst på planen.

Polen blir ett tuffare motstånd och risken för förlust är mycket högre. Det blir intressant att se hur Potter formerar en mer balanserad elva.

Johansson
Isak Gyökeres

Ayari var bra igår och varit så i klubblag också.

Han ville ju inte signa nytt kontrakt så låter han det löpa ut lär han spela i en storklubb nästa säsong. Dock hoppas jag han förlänger, AIK får ju 15% vid vidareförsäljning..
Citera
2026-09-26, 17:30
Medlem
Citat:

Johansson
Isak Gyökeres
Hoppas på exakt samma elva. Mer defensiv balans på mitten behövs definitivt mot Polen. Känns dock inte som att Karlström står så högt i kurs hos Potter nu? Kan bli så att Bergvall får chansen igen.
Citera
2026-09-26, 22:13
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Hoppas på exakt samma elva. Mer defensiv balans på mitten behövs definitivt mot Polen. Känns dock inte som att Karlström står så högt i kurs hos Potter nu? Kan bli så att Bergvall får chansen igen.
Varför hoppas du på samma elva (jag antar att du menar med Svensson istället för Holm) om du tycker att mer defensiv balans behövs? Jag tycker Karlström borde vara det naturliga valet. Knappast troligt att Potter vill spela Lindelöf som mittfältare heller, då både Hien och Lagerbielke har ledigt.
Citera
2026-09-26, 23:03
Medlem
NoTruces avatar
Om JWZ varit tillgänglig, vem tror ni hade varit etta i mål då?
Citera
2026-09-26, 23:10
Medlem
Citat:

Johansson
Isak Gyökeres

Bergvall är nog våran bästa defensiva mittfältare,. Ayari är underskattad av folk på flashback. visst han slår lite felpassningar, men han står ändå för mycket kreativitet. Karlström ser jag ingen storhet i, varken defensivt eller offensivt. En spelare som bara är där. En turist.
Citera
2026-09-26, 23:49
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pending1
Bergvall är nog våran bästa defensiva mittfältare,. Ayari är underskattad av folk på flashback. visst han slår lite felpassningar, men han står ändå för mycket kreativitet. Karlström ser jag ingen storhet i, varken defensivt eller offensivt. En spelare som bara är där. En turist.
Att du ser Bergvall som en defensiv spelare sägar det mesta om din kunskap inom idrotten.
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2026-09-26 kl. 23:52.
Citera
2026-09-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Att du ser Bergvall som en defensiv spelare sägar det mesta om din kunskap inom idrotten.

Jag ser han som en tvåvägsspelare. Jag skrev han är våran bästa defensiva spelare. Inte samma sak som att jag ser han som en defensiv spelare. Detta är tydligen för avancerat för dig.
Citera
2026-09-27, 01:20
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pending1
Jag ser han som en tvåvägsspelare. Jag skrev han är våran bästa defensiva spelare. Inte samma sak som att jag ser han som en defensiv spelare. Detta är tydligen för avancerat för dig.
Han är ingen tvåvägsspelare överhuvudtaget. Han besitter offensiva kreativa egenskaper enbart. Skulle passa perfekt i ett 433-mittfält där någon täcker upp för honom defensivt.
Citera
2026-09-27, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Han är ingen tvåvägsspelare överhuvudtaget. Han besitter offensiva kreativa egenskaper enbart. Skulle passa perfekt i ett 433-mittfält där någon täcker upp för honom defensivt.

Du bör använda dina ögon om du inte ser att han är tvåvägsspelare. En av hans mest utmärkande egenskaper är ju hans närkampsspel och hur han löper box till box både med och utan boll. Du verka falla under den klassiska svenska synen, att om en svensk spelare inte är ett totalt träben som aldrig gör något offensivt, så kan man inte vara bra defensivt. Bergvall är våran bästa mittfältare defensivt sett.
Senast redigerad av pending1 2026-09-27 kl. 02:14.
Citera
2026-09-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Varför hoppas du på samma elva (jag antar att du menar med Svensson istället för Holm) om du tycker att mer defensiv balans behövs? Jag tycker Karlström borde vara det naturliga valet. Knappast troligt att Potter vill spela Lindelöf som mittfältare heller, då både Hien och Lagerbielke har ledigt.
Kanske var lite otydlig, menade att jag hoppas på exakt samma elva som mushymushy skrev. Alltså:

Johansson
Svensson, Starfelt, Lindelöf, Gudmundsson
Bernhardsson, Karlström, Ayari, Stroud
Gyökeres, Isak
Citera
2026-09-27, 11:45
Medlem
Isak och Ekdal lämnar samlingen pga skador. Ingen kallas in.

Känns som halva truppen är skadad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in