2008-09-01, 21:29
  #4537
Medlem
Fy fasen fattar inte va folk tror egentligen.. Zlatan Sveriges lagkapten jovisst.

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/special/storfragan/visa/0,1937,34261,00.html

Killen har ingen lagmoral eller nån kämpar instinkt som en kapten skall besitta, han är även media fientlig och gör taskiga utalanden och ser väldigt hängig och slak ut på presskonferanser.

En lagkapten skall besitta dessa egenskaper för att lyckas -

* Hög arbetskapacitet, jobbar för laget i ur och skur.
* Bra krasima(bra talan) kunna pusha på laget, kunna ge bra signaler i laget. Kunna hantera media på ett professionellt sätt.
* Och självklart visa lagkänsla, hjärta för laget.

Bara för att han är just nu Sveriges mest betalada fotbolls spelare så har han inget med lagkaptensbindeln att göra.

Ge den till Linderoth som även har vart vice kapten ett ta. Han besitter synligen mer dessa egenskaper än Zlatan.
__________________
Senast redigerad av Znorken 2008-09-01 kl. 21:35.
Citera
2008-09-01, 21:38
  #4538
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thakiing
Eller en identisk match med Spanien borta för knappt ett år sen, då vi blev utspelade med 3-0.



Nej,finns inga likheter alls med förutsättningarna inför den matchen.
Citera
2008-09-01, 21:50
  #4539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Ett ganska vanligt fenomen att folk yttrar sig om Källström och t ex. Lindgren som om de hade sett matchen på TV, när de i själva verket tar sina åsikter efter hur dom omtalas i media.

Exakt! svenska "fans" i ett nötskal.. börja alltid ropa efter haussade unga nya spelare för att det känns fräscht och intressant inte för att dom sett något av dom... En sån som Berg kan man ju ändå se på målsnittet att han lyckats bra i sin klubb men för att bedöma om spelare som Lindgren och Seb Larsson håller klassen kräver nog att man ser en och annan match med dom.. och det garanterar jag att det finns "fans" därute som vill ha in Seb i laget, som aldrig sett en Birmingham match... !
Citera
2008-09-01, 22:17
  #4540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Exakt! svenska "fans" i ett nötskal.. börja alltid ropa efter haussade unga nya spelare för att det känns fräscht och intressant inte för att dom sett något av dom... En sån som Berg kan man ju ändå se på målsnittet att han lyckats bra i sin klubb men för att bedöma om spelare som Lindgren och Seb Larsson håller klassen kräver nog att man ser en och annan match med dom.. och det garanterar jag att det finns "fans" därute som vill ha in Seb i laget, som aldrig sett en Birmingham match... !
Är man ordinarie i PL så borde man få mer chanser än vad Larsson har fått. Han har ju inte direkt gjort bort sig när han har spelat, utan tvärtom.
Citera
2008-09-01, 22:40
  #4541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marciano
Är man ordinarie i PL så borde man få mer chanser än vad Larsson har fått. Han har ju inte direkt gjort bort sig när han har spelat, utan tvärtom.

Fast nu var inte poängen om han är tillräckligt bra eller inte.. poängen var att många ropar på spelare dom aldrig sett! Men ok Lindgren är väl ett bättre exempel än Seb i det här fallet då! Eller hur många ur Källströms fanclub som verkligen följer Lyons matcher i franska ligan?
Citera
2008-09-01, 22:59
  #4542
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Exakt! svenska "fans" i ett nötskal.. börja alltid ropa efter haussade unga nya spelare för att det känns fräscht och intressant inte för att dom sett något av dom... En sån som Berg kan man ju ändå se på målsnittet att han lyckats bra i sin klubb men för att bedöma om spelare som Lindgren och Seb Larsson håller klassen kräver nog att man ser en och annan match med dom.. och det garanterar jag att det finns "fans" därute som vill ha in Seb i laget, som aldrig sett en Birmingham match... !
Haha ja, jag minns inför VM 06 när alla var jättesugna på Henok Goitom.Det är bara det att grabben fortfarande inte gjort en bra säsong i högstaligan. De matcher jag sett med Murcia har han snarare sprungit ur lägen och visat dålig spelförståelse.

Sen att det finns folk här på FB som på allvar vill ha in Robin Söder och Gustav Svensson i Atruppen.....
Citera
2008-09-01, 23:06
  #4543
Medlem
Rick Derriss avatar
Sägs att Anders Svensson kan komma att missa VM-kvalmatcherna. Frågan är om det verkligen är negativt.
Citera
2008-09-01, 23:07
  #4544
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
Nej,finns inga likheter alls med förutsättningarna inför den matchen.

Finns inga likheter med förutsättningarna inför matchen mot Spanien när vi vann på hemmaplan heller isåfall, varav mitt svar på ett tidigare inlägg.
Citera
2008-09-01, 23:21
  #4545
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Fy fasen fattar inte va folk tror egentligen.. Zlatan Sveriges lagkapten jovisst.

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/special/storfragan/visa/0,1937,34261,00.html

Killen har ingen lagmoral eller nån kämpar instinkt som en kapten skall besitta, han är även media fientlig och gör taskiga utalanden och ser väldigt hängig och slak ut på presskonferanser.

En lagkapten skall besitta dessa egenskaper för att lyckas -

* Hög arbetskapacitet, jobbar för laget i ur och skur.
* Bra krasima(bra talan) kunna pusha på laget, kunna ge bra signaler i laget. Kunna hantera media på ett professionellt sätt.
* Och självklart visa lagkänsla, hjärta för laget.

Bara för att han är just nu Sveriges mest betalada fotbolls spelare så har han inget med lagkaptensbindeln att göra.

Ge den till Linderoth som även har vart vice kapten ett ta. Han besitter synligen mer dessa egenskaper än Zlatan.

Dock så är han den absolut största stjärnan och bästa spelaren. Titta på Totti i Roma, han är ingen kaptenstyp men likväl är han en rätt bra kapten.



Jag påstår inte att Zlatan är det bästa valet, men det är inte ett speciellt dåligt val.
Citera
2008-09-01, 23:33
  #4546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Sägs att Anders Svensson kan komma att missa VM-kvalmatcherna. Frågan är om det verkligen är negativt.

Självklart är det inte negativt! Nu kanske Lagerbäck äntligen vaknar och vågar satsa på talanger som Rajalakso och Djordjic!

Kan ju lägga till att det är väl heller inget bekymmer att Elmander är borta heller.. är väl bara att kalla in Oremo?
__________________
Senast redigerad av rodeoturken 2008-09-01 kl. 23:39.
Citera
2008-09-01, 23:54
  #4547
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodeoturken
Självklart är det inte negativt! Nu kanske Lagerbäck äntligen vaknar och vågar satsa på talanger som Rajalakso och Djordjic!

Kan ju lägga till att det är väl heller inget bekymmer att Elmander är borta heller.. är väl bara att kalla in Oremo?
Lugn nu. Djordjic och Rajalakso platsar ju inte ens i sina klubblag. Oremo känns inte särskilt het heller.

Kan dock tänka mig att Svensson skada kan ge utrymme för Kim Källström, vilket lär vara positivt för svensk del, eftersom Källström givetvis är mycket bättre än Svensson.
Citera
2008-09-02, 00:23
  #4548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Lugn nu. Djordjic och Rajalakso platsar ju inte ens i sina klubblag. Oremo känns inte särskilt het heller.

Kan dock tänka mig att Svensson skada kan ge utrymme för Kim Källström, vilket lär vara positivt för svensk del, eftersom Källström givetvis är mycket bättre än Svensson.

Va snackar du om? Oremo är glödhet!!! Rajalakso är en av dom största talangerna vi fått fram på senare år och det är tjänstefel att han inte är med i landslaget! Jag vaknar fortfarande arg om nätterna att han inte var med i EM-truppen.. jag är övertygad om att vi hade kunnat gå hela vägen med Raja i laget..jag menar han gjorde ju trots allt mål i ett par allsvenska matcher i rad under våren! och glöm inte att Djordjic gjorde faktiskt mål i en träningsmatch när han tillhörde United!
Allt som ger utrymme åt Kim är givetvis också bra eftersom tillhör den yttersta världsklassen! Kan inte minnas en dålig landskamp karln gjort! tyvärr har jag inte sett någon match med hans klubblag men man hör ju hur Råsunda jublar åt honom så han måste ju vara lika bra där som i landslaget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in