2008-05-14, 18:26
  #3337
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Förbundskaptenerna har fått ganska mycket kritik i media genom åren, för allt möjligt. Henke däremot är Sveriges största Untouchable någonsin, efter Astrid Lindgren, men här bör hans beteende åtminstone ifrågasättas lite.
Anledningen till att Henke tackade nej efter VM 2006 var att han trodde att han hade slutat spela 2008, och därmed ville låta Lasse spela in nya inför 2008.

Edit, Klyban var lite snabbare.
Citera
2008-05-14, 18:32
  #3338
Medlem
serotonins avatar
Ja då får vi hoppas att han inte hoppar av efter EM med motiveringen "Jag spelar nog inte 2010" utan hänger med när vi ska ner till Albanien och liknande för att gneta hem en trepoängare i nästa kval.
__________________
Senast redigerad av serotonin 2008-05-14 kl. 19:25.
Citera
2008-05-14, 19:20
  #3339
Medlem
Deedzs avatar
Vad får er att tro att Berg är så jävla bra? är det för att han är ung och har gjort 15 mål i Hollänska ligan?

Rosenberg har gjort 13 i tyska ligan - det borde väga tyngre.. men inte fan är han speciellt bra för det..

är inte så insatt ang berg.. vad har han för andra kvaliteter och varför skulle han passa in i sveriges spelsystem? vilken roll fyller han upp som inte marcus rosenberg och allbäck kan fylla upp?
__________________
Senast redigerad av Deedz 2008-05-14 kl. 19:26.
Citera
2008-05-14, 21:52
  #3340
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedz
Vad får er att tro att Berg är så jävla bra? är det för att han är ung och har gjort 15 mål i Hollänska ligan?

Rosenberg har gjort 13 i tyska ligan - det borde väga tyngre.. men inte fan är han speciellt bra för det..

är inte så insatt ang berg.. vad har han för andra kvaliteter och varför skulle han passa in i sveriges spelsystem? vilken roll fyller han upp som inte marcus rosenberg och allbäck kan fylla upp?
När Allbäck va som bäst för några år sen så skulle han lätt ha petat både dem, och Elmander med nuvarande form. Synd bara att den tiden är förbi, Allbäck är dåtid. Grejen med Berg är att man vet att han gör mål, bra målsinne helt enkelt.
Rosenberg har ju ryckt upp sig rejält den här säsongen, men han är fortfarande väldigt mesig. La han på sig 5 kilo muskler skulle han bli mycket jobbigare för motståndarna att möta. Han bör dock ligga relativt jämn med Henke i nuläget.
Citera
2008-05-14, 22:17
  #3341
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedz
Vad får er att tro att Berg är så jävla bra? är det för att han är ung och har gjort 15 mål i Hollänska ligan?

18 mål på 29 matcher (25 i ligan och 4 i slutspelet) är ett bättre facit än vad något hollandsproffs de senaste 20 åren har åstadkommit under debutsäsongen, och det inkluderar spelare som Zlatan Ibrahimovic, Johan Elmander, Marcus Allbäck, Markus Rosenberg, Henrik Larsson och Stefan Pettersson. Dessutom har samtliga dessa spelare (utom Allbäck) fått göra sina debutsäsonger i något av de tre stora (Ajax, PSV eller Feyenoord) till skillnad från Berg som fått göra sina mål spelandes för ett mittenlag.

Jag påstår inte att Berg är bättre än någon av de fem anfallare som är uttagna, men han är definitivt "jävligt bra".

/feldgrau
Citera
2008-05-14, 22:37
  #3342
Medlem
P3RK3L3s avatar
Larssons comeback är en stor nyhet i sportvärlden. Såväl BBC som CNN har artiklar om det.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/internationals/7399871.stm

http://edition.cnn.com/2008/SPORT/football/05/13/euro.sweden.ap/index.html

För övrigt hade det verkligen varit intressant att se Berg med tanke på vilken måltjuv han är och vilken form han är i medan Elmander är helt iskall just nu och Allbäck likaså men för Lars-Roland väger landslagsrutin alltid tyngre, vilket kanske är rätt ändå.

Men trupputtagningen känns allmänt som ett bevis på att Lagerbäck inte tänker lämna något åt slumpen nu när han har sin sista chans att fixa en EM-medalj.
Citera
2008-05-15, 09:13
  #3343
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
18 mål på 29 matcher (25 i ligan och 4 i slutspelet) är ett bättre facit än vad något hollandsproffs de senaste 20 åren har åstadkommit under debutsäsongen, och det inkluderar spelare som Zlatan Ibrahimovic, Johan Elmander, Marcus Allbäck, Markus Rosenberg, Henrik Larsson och Stefan Pettersson. Dessutom har samtliga dessa spelare (utom Allbäck) fått göra sina debutsäsonger i något av de tre stora (Ajax, PSV eller Feyenoord) till skillnad från Berg som fått göra sina mål spelandes för ett mittenlag.

Jag påstår inte att Berg är bättre än någon av de fem anfallare som är uttagna, men han är definitivt "jävligt bra".

/feldgrau
Om det är som du säger så är det jävligt imponerande av Berg.
Samt ett stort minus till Ledarna att han inte e med. Man borde flyttat på Allbäck. Speciellt som Henke nu kom med. Ingen framförhållning eller längre perspektiv.
Citera
2008-05-15, 21:22
  #3344
Medlem
fredholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av someuse
Om det är som du säger så är det jävligt imponerande av Berg.
Samt ett stort minus till Ledarna att han inte e med. Man borde flyttat på Allbäck. Speciellt som Henke nu kom med. Ingen framförhållning eller längre perspektiv.

Inget anfallspar har väl ett bättre facit än just Larsson/Allbäck? Dessutom verkar ett antal skribenter här försäka förtränga att det är Larsson som är två år äldre än Allbäck och inte tvärt om.

Självklart skulle dock Berg ha kommit med. Och varför inte på bekostnad av Elmander som helt saknar både form och självförtroende för närvarande?
Citera
2008-05-15, 21:41
  #3345
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredholm
Inget anfallspar har väl ett bättre facit än just Larsson/Allbäck? Dessutom verkar ett antal skribenter här försäka förtränga att det är Larsson som är två år äldre än Allbäck och inte tvärt om.

Självklart skulle dock Berg ha kommit med. Och varför inte på bekostnad av Elmander som helt saknar både form och självförtroende för närvarande?

Inte en chans att han ska peta Elmander. Spelar ingen roll om han har dålig form, inte lätt att spela med 10 st idioter i ett bottenlag i Frankrike som kör med Elmander ensam på topp.

Elmandet är alltid bra i landslaget och dessutom är han ett prövat kort, jag kan ju säga att han har varit långt bättre än Zlatan i landslaget, så varför ska inte Berg peta Zlatan när du väl är i gång? Svenskar har verkligen kort minne.....
Citera
2008-05-15, 23:06
  #3346
Medlem
someuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredholm
Inget anfallspar har väl ett bättre facit än just Larsson/Allbäck? Dessutom verkar ett antal skribenter här försäka förtränga att det är Larsson som är två år äldre än Allbäck och inte tvärt om.

Självklart skulle dock Berg ha kommit med. Och varför inte på bekostnad av Elmander som helt saknar både form och självförtroende för närvarande?
Allbäck är värdelös. 2 mål i Danmark på vadå, hur många matcher? Kass i landslaget sedan Rosenberg seglat förbi honom. Han ska göra minst 2 mål per match om han ska vara värd platsen. Han tillför för lite framåt om han inte gör mål, till skillnad från Elmander, Henke eller Zlatan.

Han är en blek, svensk Inzaghi-kopia som blivit "Go gubbe" med svenska folket men ack så blek.
Det här "pålitlig"-snacket eller "vet var man har honom"-snacket är bara trist och innehållslöst.
Han har varken varit pålitlig eller varit där man hoppats sedan en lång tid tillbaka.
Han är urtypen för "lever på gamla meriter".
Han är jävligt sympatisk och verkar vettig i sin syn på fotboll, men tyvärr.

Berg är ung, hungrig och gör ju mål i europa åtminstone.

Och ja, jag hade gjort ett jävla bra jobb som förbundskapten.
__________________
Senast redigerad av someuse 2008-05-15 kl. 23:14.
Citera
2008-05-16, 00:00
  #3347
Medlem
setermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredholm
Inget anfallspar har väl ett bättre facit än just Larsson/Allbäck? Dessutom verkar ett antal skribenter här försäka förtränga att det är Larsson som är två år äldre än Allbäck och inte tvärt om.

Självklart skulle dock Berg ha kommit med. Och varför inte på bekostnad av Elmander som helt saknar både form och självförtroende för närvarande?
Varför peta kvalets viktigaste anfallare Det vore som att köra en Alexander Östlund all over again.... gr 5.

Det är väl inte åldern i sig man bryr sig om utan hur den märks, på Henke har bara snabbheten fått stryka men spelförståelsen är ju totalt prickfri.
Har svårt att tro att Allbäck kommer tillföra så mycket,känns mest som en "tack för den fina tiden tillsammans" present från Lasse...
Citera
2008-05-16, 00:40
  #3348
Medlem
karlsbergs avatar
Skrämmande att alla sväljer Mikael Nilssons plats med hull och hår. Han är spelförstöraren nr 1 (tillsammans med sidledsdanne), med sina sjukt dåliga tjongbollar (crosspassar :S )!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in